Additionally, paste this code immediately after the opening tag: we kunnen echt weg - Forum Wereldfietser

we kunnen echt weg

hallo mede fietsers
ben je alleen en wil je graag fietsen dan kan dat makkelijk in ned op deze kamppings heb je een prive douche
https://www.kampeermeneer.nl/camping-me ... -sanitair/
gr marcel
Hebben fietsers ervaring op een van deze campings?
Wat zijn de prijzen voor een fietser met een klein tentje achterop de fiets?
Kan het ook voor een nacht?
Wij hebben er naar gekeken voor juni, en zijn tot de conclusie gekomen dat het heel veel uitzoekwerk is, en dat reserveren absolute noodzaak is. Na een half dagje mailen en bellen zijn we tot de conclusie gekomen dat het voor ons onhaalbaar is een trektocht te plannen. Veel campings van dit soort lijsten (er circuleren er meer op internet) hebben 2 of 3 plekken met eigen sanitair, en zijn relatief duur, het zijn vaak de meer luxe campings.
Wij gaan een week op een camping in Twente (Met prive-sanitair, was de laatste plek) en twee weken in een soort kampeerhut met sanitair in Drenthe.
Titel dekt de lading niet.
We kunnen weg. Je bedoelt vooral jezelf.
164 campings met gering aantal plaatsen, vooraf reserveren, duur..... :twisted:

De geitenpaadjes in Corona crisis.

Weggelegd voor een selectief gezelschap.
Bij fietskamperen stel ik mij iets anders voor; toegankelijk voor alle lagen van de bevolking :idea:
Wereldfietser is hopelijk geen club voor de elite.
Met welke campings zijn er contacten geweest en wat waren de prijzen?
Op de meeste campings was 1 nacht boeken niet mogelijk. Naar prijzen hebben we daarna niet meer gekeken. Wij betalen nu voor een week in Twente op een luxe plek met eigen sanitair 237 euro. Een vergelijkbare plek zonder eigen sanitair is 70 euro goedkoper. De plek is ruim en met elektra. De camping is ook luxe met voorzieningen (die niet open zullen zijn ben ik bang)
Polling schreef:
vr 01 mei, 2020 09:52
Op de meeste campings was 1 nacht boeken niet mogelijk. Naar prijzen hebben we daarna niet meer gekeken. Wij betalen nu voor een week in Twente op een luxe plek met eigen sanitair 237 euro. Een vergelijkbare plek zonder eigen sanitair is 70 euro goedkoper. De plek is ruim en met elektra. De camping is ook luxe met voorzieningen (die niet open zullen zijn ben ik bang)
Dat velt mee. Komt neer op nog geen 34 euro per nacht voor twee personen.
Ik heb aan de Baskische kust in Frankrijk wel eens 42 Euro voor mij alleen betaald. Zonder de luxe van privé-sanitair bij de tent. De camping die ik voor ogen had bleek gesloten en alternatieven waren nog duurder.
Ik kan dat wel relativeren met ach ik heb onderweg ook wel eens 4 euro per nacht betaald.
2 x keer. kan weg.
Ik zag net dat voor 1 persoon ik €22 moet betalen en op een andere €42 per nacht.

Maar plannen word moeilijk.

Dan kan alleen wilt kamperen nog.

Mario
als je stilletje bij zo'n paal of echt wild kampeert, dan heb je ook je eigen/privé sanitair :wink: (in de bosjes :D )

en als je rustig plast, dan plas je niet wild, toch? :wink:

leuk dat het weer kan! goed ook voor die ondernemers, die zo weer een beetje omzet hebben.
joukon schreef:
vr 01 mei, 2020 08:11
Weggelegd voor een selectief gezelschap.
Bij fietskamperen stel ik mij iets anders voor; toegankelijk voor alle lagen van de bevolking :idea:
Wereldfietser is hopelijk geen club voor de elite.
De vraag "wie kan het nog betalen" gaat bij ongelooflijk veel dingen spelen, zolang er geen vaccin is.

Hoe duur zal een kaartje voor de trein, bus, theater, concertzaal gaan kosten als drie van de vier plekken onbezet moet blijven?
En hoe duur zullen restaurants worden waar veel minder klanten in kunnen.

Alle bedrijven waar normaalgesproken mensen op minder dan 1,5 meter bij elkaar zaten en waar veel mensen naar de wc moeten, zullen zwaar worden ondersteund, zullen voor de elite zijn, of zullen (gedeeltelijk) verdwijnen. Of een combinatie daarvan.

Dat de prijs per vierkante meter vooral in de randstad zo is opgelopen is nu ook een extra groot nadeel. De huren lopen door voor de ondernemers, en wie moet daarbij helpen als het niet te doen is?

Hans
javb2812 schreef:
vr 01 mei, 2020 18:21


De vraag "wie kan het nog betalen" gaat bij ongelooflijk veel dingen spelen, zolang er geen vaccin is.

Hoe duur zal een kaartje voor de trein, bus, theater, concertzaal gaan kosten als drie van de vier plekken onbezet moet blijven?
En hoe duur zullen restaurants worden waar veel minder klanten in kunnen.

Alle bedrijven waar normaalgesproken mensen op minder dan 1,5 meter bij elkaar zaten en waar veel mensen naar de wc moeten, zullen zwaar worden ondersteund, zullen voor de elite zijn, of zullen (gedeeltelijk) verdwijnen. Of een combinatie daarvan.

Dat de prijs per vierkante meter vooral in de randstad zo is opgelopen is nu ook een extra groot nadeel. De huren lopen door voor de ondernemers, en wie moet daarbij helpen als het niet te doen is?

Hans
Blijft allemaal koffiedik kijken. Zelfs deskundigen weten niet welke kant het op gaat. Ondertussen hoopt iedereen op het beste.
2 x keer. kan weg
Bert, waarom verschijnen jouw berichten allemaal dubbel?
Is dat de straf voor een slechte quoteratio?
bert sitters schreef:
vr 01 mei, 2020 19:08
javb2812 schreef:
vr 01 mei, 2020 18:21
De vraag "wie kan het nog betalen" gaat bij ongelooflijk veel dingen spelen, zolang er geen vaccin is.

Alle bedrijven waar normaalgesproken mensen op minder dan 1,5 meter bij elkaar zaten en waar veel mensen naar de wc moeten, zullen zwaar worden ondersteund, zullen voor de elite zijn, of zullen (gedeeltelijk) verdwijnen. Of een combinatie daarvan.
Blijft allemaal koffiedik kijken. Zelfs deskundigen weten niet welke kant het op gaat. Ondertussen hoopt iedereen op het beste.
Hm, het speculatieve in mijn bericht van zojuist is vooral dat ik er van uit ga dat de 1,5m samenleving er langdurig komt. Dit denk ik omdat ik op korte termijn niet een vaccin of andere vergelijkbare oplossing zie komen, afgaande op wat alle deskundigen daar over zeggen. Misschien wordt de 1,5 meter - norm (na nieuwe inzichten) vervangen door iets anders, en wellicht kunnen beschermende middelen ook een rol gaan spelen in wat er mogelijk zal zijn. Maar als die beperkt voorradig blijven zullen ook die voor een (vorm van) elite zijn.

Hans
Niet helemaal Hans. In de landen waar mondkapjes in het OV verplicht worden zijn alle vormen van mondkapjes toegestaan, ook buffs en ook zelfgemaakte mondkapjes.
Ivo Miesen schreef:
vr 01 mei, 2020 21:51
Niet helemaal Hans. In de landen waar mondkapjes in het OV verplicht worden zijn alle vormen van mondkapjes toegestaan, ook buffs en ook zelfgemaakte mondkapjes.
Als dat hier zo geregeld wordt (en indien het dan ook goed werkt), dan zijn we toch niet zozeer afhankelijk van de bevoorrading.
Hoe zit het in die landen met de bezettingsgraad in de treinen? Betekent mondbedekking daar dat mensen op kortere afstand van elkaar zitten in het OV?

Hans
Wel fijn als die mondkapjes eerst gaan naar landen waar afstand houden onmogelijk is. Vervolgens zie ook ik wel een mogelijkheid om met mondkapjes dingen te doen (openbaar vervoer, theater) waar afstand houden niet gaat lukken.
javb2812 schreef:
vr 01 mei, 2020 22:21
Ivo Miesen schreef:
vr 01 mei, 2020 21:51
Niet helemaal Hans. In de landen waar mondkapjes in het OV verplicht worden zijn alle vormen van mondkapjes toegestaan, ook buffs en ook zelfgemaakte mondkapjes.
Als dat hier zo geregeld wordt (en indien het dan ook goed werkt), dan zijn we toch niet zozeer afhankelijk van de bevoorrading.
Hoe zit het in die landen met de bezettingsgraad in de treinen? Betekent mondbedekking daar dat mensen op kortere afstand van elkaar zitten in het OV?

Hans
Bij het volgen van de plaatselijke pers in die landen (België, Luxemburg en Duitsland) zie ik geen woord over het overslaan van zitplaatsen of verminderde bezettingsgraad.