Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sydostleden, sydkustleden en kattegatteleden - Forum Wereldfietser

sydostleden, sydkustleden en kattegatteleden

Deze zomer zouden we graag met onze 3 kinderen (goede fietsers) fietsen in Zuid-Zweden. We plannen een (rond)rit van Halmstad naar Växjo, Simrisham, Malmö, een tussenstop (of eventueel start) in Kopenhagen en Göteborg. We hebben hiervoor 3 weken de tijd. De route kunnen we wel nog aanpassen.
Heeft iemand ervaringen met de sydkustleden en de kattegatteleden? Onze schrik is een beetje dat deze nogal eentonig zullen zijn of erg toeristisch of vaak fietspaden naast een grotere weg. Klopt dit? We hadden ook al gehoord dat de Kattegatteleden wat ongoochelend was.
Of heeft er iemand andere voorstellen om in Zuid-Zweden te fietsen?
Zijn de fietskaarten van Norstedts aan te raden?

alvast bedankt voor de suggesties!
dank je wel, inderdaad een mooi verslag!
de jutlandroute hebben we ook een paar keer overwogen ...
Onze laatste vakantie met de kinderen was in Zweden een oude spoorlijn omgebouwd naar fietsroute .Dus veel zand- en grindpaden in Zweden . Moet zoiets als 'banvalsleden 'heten en we hebben er van genoten. Al met al een 400 km. meen ik, met zijtrajecten.
Groeten van Pier.
Komende zomer gaan mijn vrouw en ik een rondrit maken door Denemarken en Zweden.

We starten in Flensburg (D) volgende de 8 naar Kopenhagen, met de trein via Malmo naar Simmrishamn, om vandaar via de Sudkustleden en de KattegattLeden naar Goteborg te rijden. Vanaf Fredrikshaven vervolgens via Eurovelo 3 (of Haervejen c.q. Heerweg) weer naar Flensburg .

Wat ik op verschillende websites gezien heb, wordt het geen eentonige rit. Ja, je hebt wel een punt dat je op sommige tajecten langs de weg fietst, maar waar kom je dat niet tegen.

Ik ben ook benieuwd naar de ervaring van anderen.