Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoek van Holland - Harwich - Duxford - Forum Wereldfietser

Hoek van Holland - Harwich - Duxford

Ik ben van plan om misschien nog dit jaar, anders volgend jaar in vier dagen naar Duxford te fietsen. Met de fiets in drie dagen naar Hoek van Holland, dan met de ferry (nachtboot) naar Harwich en dan verder op de fiets naar Duxford. Daar dan twee dagen rond hangen op een vliegshow en vervolgens weer terug fietsen. Tentje achterop voor de overnachtingen.
Met name het stuk van Harwich naar Duxford vraag ik me af of dit voor mij in één dag goed te doen is. Dat is zo'n 110 km. Afgelopen zomer heb ik soortgelijke afstand zonder problemen gedaan in noord Nederland. Maar ik vraag me af of het traject in Engeland vergelijkbaar is. Misschien kan iemand hier iets over roepen.
Als ik even op Brouter kijk (http://brouter.de/brouter-web/#map=10/5 ... ,52.091959) dan heb ik al snel een route van 105km en 350 hoogtemeters. Overigens zonder te kijken of deze mooi is. Het zal vast nog iets korter kunnen.
Brouter is al weer nieuw voor mij.
Dank voor de tip...
Kun je niet, misschien met een stukje trein, in twee dagen naar Hoek van Holland fietsen?
Dan heb je twee dagen over voor Harwich naar Duxford. Mijn Ride-with-GPS planner componeert daarvoor een rit van 106 km en 600 hoogtemeters, wat onder goede omstandigheden wel op één dag kan, maar bij tegenwind, slecht wegdek en zonder goede navigatiemiddelen toch net iets teveel kan zijn.
Bronsky schreef:
zo 18 aug, 2019 21:44
Ik ben van plan om misschien nog dit jaar, anders volgend jaar in vier dagen naar Duxford te fietsen. Met de fiets in drie dagen naar Hoek van Holland, dan met de ferry (nachtboot) naar Harwich en dan verder op de fiets naar Duxford. Daar dan twee dagen rond hangen op een vliegshow en vervolgens weer terug fietsen.
Ik zou de trein naar Rotterdam of Den Haag pakken, fietsen naar HvH zolang de metro er nog niet is, en dan de daarmee gewonnen tijd lekker in de UK spenderen door een fraaie lus eraan te knopen.
Jurr schreef:
ma 19 aug, 2019 06:54
Bronsky schreef:
zo 18 aug, 2019 21:44
Ik ben van plan om misschien nog dit jaar, anders volgend jaar in vier dagen naar Duxford te fietsen. Met de fiets in drie dagen naar Hoek van Holland, dan met de ferry (nachtboot) naar Harwich en dan verder op de fiets naar Duxford. Daar dan twee dagen rond hangen op een vliegshow en vervolgens weer terug fietsen.
Ik zou de trein naar Rotterdam of Den Haag pakken, fietsen naar HvH zolang de metro er nog niet is, en dan de daarmee gewonnen tijd lekker in de UK spenderen door een fraaie lus eraan te knopen.
Dat zou ik zelf ook doen: niet vanwege de dagafstand, maar omdat ik in Engeland meer zou willen zien. Maar Bronsky vroeg of de etappe in Engeland in één dag te doen is. Mij lijkt van wel.
Lijkt me wel te doen, boot komt vroeg aan en de etappe is relatief vlak. Eea hangt natuurlijk ook af van je conditie en de weersomstandigheden. Paar jaar geleden hebben we vanuit Harwich 117 km* in westelijke richting gefietst wat vrij ver is want gemiddeld fietsen we zo'n 75 km per dag.
*) https://ridewithgps.com/trips/11151117
Nog niet zo'n gekke gedachte om de fietstocht door Nederland over te slaan en de dagen fietsend door Engeland te benutten.

Dank voor de tips
Op de site’ actie van de dag’ voor 10,50 (excl fiets) van ieder station in Nederland naar Schiphol, Rotterdam AirPort of Eindhoven.
En terug kan ook voor dat bedrag. Moet je wel apart aanschaffen.
Moet je natuurlijk nog wel fietskaartje kopen. Maar vlgs mij niet duur.
Kaartjes geldig tot 31-12. Door de week in daluren en weekend alle uren. Gelden in alle treinen.
Misschien een optie?

Gr Anja
Was dan van plan met de auto te gaan en dan lang parkeren of zo...
Heb één keer eerder met de fiets in de trein gereisd. Ik vond het niet mijn ding.

Maar toch bedankt voor de tip...
Ik heb vrij lang in Cambridge gewoond en Harwich Cambridge heb ik vaak genoeg gefietst. Het is is in een dag te doen (en Duxford dus helemaal). Het is wel een flinke rit (maar echt mooi en leuk). Wat je aan de Engelse kant kunt doen om het wat korter te maken is vanaf de boot met de trein naar Manningtree gaan en vandaar fietsen. De eerste kilometers vanaf de boot zijn sowieso niet leuk. Dat heb ik zelf nog niet zolang geleden gedaan toen ik al in de loop van de middag in Cambridge moest zijn.
Ik had die keer zelf een route gemaakt door met de routeplanner van de ANWB de kortste autoroute te maken. Dan ga je vanzelf bijna steeds ook over kleine weggetjes. Wel even tevoren controleren of er geen rare stukje tussen zitten.
Dank voor je reactie Wim.

Wellicht is een rondje England Schotland ook wel een optie nu er vandaag in het nieuws was dat er serieuze plannen zijn voor een veerdienst Schotland - Eemshaven.
Ik ga in de nazomer naar Engeland ruim een week fietsen. Het idee is om met de auto naar Hoek van Holland te gaan en vervolgens met de fiets de boot op.
Is het vertrouwd om mijn auto voor meeredere dagen in Hoek van Holland te parkeren op één van de gratis parkeerplaatsen bij het strand? Iemand ervaring.
Je zou ook met de fiets in de trein naar Rdam, Schiedam, Delft, Rijswijk of Den Haag kunnen gaan. Dan kan je er in een uur (ca. 20km) naartoe fietsen. Of mag je op het gewenste tijdstip niet de fiets in de trein meenemen?
willem.m schreef:
ma 23 mei, 2022 16:12
Je zou ook met de fiets in de trein naar Rdam, Schiedam, Delft, Rijswijk of Den Haag kunnen gaan. Dan kan je er in een uur (ca. 20km) naartoe fietsen.
Of met fiets in de metro stappen en vlakbij de boot in Hoek van Holland uitstappen. Al gelden dan natuurlijk net als in een trein ook daar de spitstijden waarop de fiets niet mee mag.

Daar bovenop zijn er ook bepaalde evenementen waarbij de fiets niet in de metro mag. Ook als dat evenement niet in de buurt is van een groot deel van het metrotraject, is het vaak op het hele metronet voor een dag of een groot deel van de dag niet toegestaan om de fiets mee te nemen. Dat zal vast vooraf aangekondigd worden op de website van de RET.
Is geen optie. Ik moet waarschijnlijk reizen tijdens de spits.
Wat doen jullie in de regel met de bagage op de boot. Kostbare spullen en reisdocumenten uiteraard mee de hut in. Maar de overige spullen? Laat je die op de fiets zitten?
Bronsky schreef:
zo 05 jun, 2022 10:36
Wat doen jullie in de regel met de bagage op de boot. Kostbare spullen en reisdocumenten uiteraard mee de hut in. Maar de overige spullen? Laat je die op de fiets zitten?
Alle bagage gewoon mee de hut in.

Jan
Bronsky schreef:
zo 05 jun, 2022 10:36
Wat doen jullie in de regel met de bagage op de boot. Kostbare spullen en reisdocumenten uiteraard mee de hut in. Maar de overige spullen? Laat je die op de fiets zitten?
Ikke wel. 1 tasje mee en voor de rest vertrouw ik de mensheid gewoon. Ook toen er bij mij nog twee Ortlieb tassen achterop hingen ging er eentje mee en bleef de andere met de tent gewoon op de fiets tijdens ferry overtochten.

Maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)
In deze nazomer ga ik twee weekjes fietsen in Engeland (Norfolk, Suffolk, Essex, Hertfordshire, Bedfordshire, Cambridgeshire).
Hebben jullie nog tips voor mooie routes, plekjes en overnachtingsplekken (tent) in deze regio.

Shuttleworth, Cambridge en Duxford ligt sowieso in de planning.