Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoek van Holland - Harwich - Duxford - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoek van Holland - Harwich - Duxford

Phillimore garden centre in Melbourn heeft een adults only camping in een boomgaard, mooie plekken. Basic sanitair , maar plek is prima bevallen voor de afgelopen 3 dagen.
Onderdeel van mijn fietstocht was vandaag een bezoek aan Steam & Vintage Airshow van Shuttleworth Collection Old Warden. Daar hadden ze ook een afdeling 'oude fietsen'. Bij deze en paar fotos van een ouwe fiets van rond 1900 gemaakt door een fietsenmaker in Biggleswade.
IMG_20220904_131303.jpg
IMG_20220904_131319.jpg
IMG_20220904_131329.jpg
IMG_20220904_131411.jpg
IMG_20220904_131425.jpg
Bronsky schreef:
vr 10 jun, 2022 20:37
In deze nazomer ga ik twee weekjes fietsen in Engeland (Norfolk, Suffolk, Essex, Hertfordshire, Bedfordshire, Cambridgeshire).
Hebben jullie nog tips voor mooie routes, plekjes en overnachtingsplekken (tent) in deze regio.

Shuttleworth, Cambridge en Duxford ligt sowieso in de planning.
Ik zou The Broads (het polder-moerasgebied ten westen van Great Yarmouth) aanbevelen. Vlakke landschap met molens, maar ook aardige dorpjes met rietgedekte (!) kerken, huizen in Flint-and-Brick style zoals in de TV-serie Midsomer Murders. Veel kronkelende wegen.
Daar zijn voldoende campings te vinden. En verder langs de kust (steile afgronden zoals in Cromer) gefietst tot King's Lynn. Vergeet ook niet Saffron Walden of Finchingfield, fotogenieke Engelse "chocolate-box" plaatsen. Soms zijn echter wel drukke wegen zonder fietspaden.... maar links rijden vind ik heerlijk!
Afbeelding 134 (klein).jpg
Dank Martin voor je reactie. Ik ben om dit moment bezig met mijn rondrit. Harwich, Chelmsford Biggleswade, Downham Market, Holkham, Norwich Cambridge, Harwich. Dat is ongeveer het rondje wat ik doe.

Waar betreft het verkeer... De Britten houden over het algemeen keurig afstand tot de fietser. Ik hoorde dat er een nieuwe wet is ingevoerd waarbij de automobilist ruim om de fietsers heen moeten. Er schijnen fietsers te zijn die met camera op hun helm fietsen waarmee notoire overtreders kunnen worden aangepakt. Zag inderdaad ergens een game op leeftijd met een camera op haar helm.

Fantastisch fietsen hier. Vooral de ev12 Noordzee route is erg fraai.
Net op het nieuws: het gaat nu achteruit met the Queen. Bereid je je goed voor, mocht er eventueel chaos in het Engelse verkeer komen. Bijv. geen trein naar de boot of zo.
Bronsky schreef:
wo 07 sep, 2022 22:03
.... Er schijnen fietsers te zijn die met camera op hun helm fietsen waarmee notoire overtreders kunnen worden aangepakt. ...
Mijn kennis van het recht is beperkt tot minder dan het hoogst noodzakelijke.
Maar in NL worden dat soort beelden in een rechtszaak niet geaccepeerd als bewijsmateriaal.

Ik ben vaak in de verleiding gebracht om ook zo'n camera voor dat doel aan te schaffen.
Maar het levert hooguit spectaculaire televisie op.

https://seeds.law/nl/nieuws-inzichten/g ... ijsmiddel/
Raar, want bij Opsporing verzocht worden er vaak camerabeelden vertoond of er om gevraagd, terwijl camerabeelden vanuit voertuigen ineens niet meer rechtsgeldig zijn :roll: . Soms kijk ik naar Idioten op de weg bij RTL7, hebben de gedupeerden daar niets over te zeggen? Wat is de justitie zo krom.