Toen ik vorige maand terugreisde vanuit Noorwegen en in Duitsland een gereserveerde plaats had in de IC trein van Hamburg naar Osnabrück, bleek dat mijn fiets niet in het rek past. Te dikke banden, nl. 62 mm.
Dat gebeurde me al vaker, en dan zette ik de fiets gewoon ergens anders neer, vastgesjord en wel. Dat was totnutoe geen probleem tijdens de kaartjescontrole, maar nu werd ik er door de conductrice op gewezen dat mij de toegang met deze fiets eigenlijk moest worden ontzegd omdat de fiets niet in het rek past. Ze was gelukkig coulant, maar het lijkt me goed om mijn ervaring met jullie te delen:
met een fiets met dikke (lees: 62 mm) banden heb je formeel geen toegang tot een Duitse IC trein waar je de fiets met het voorwiel in een rek dient op te hangen
In treinen zonder deze rekken doet zich dit probleem uiteraard niet voor.
Volgende week een tochtje in Duitsland, België, en Luxemburg, zonder trein -:)
Dat gebeurde me al vaker, en dan zette ik de fiets gewoon ergens anders neer, vastgesjord en wel. Dat was totnutoe geen probleem tijdens de kaartjescontrole, maar nu werd ik er door de conductrice op gewezen dat mij de toegang met deze fiets eigenlijk moest worden ontzegd omdat de fiets niet in het rek past. Ze was gelukkig coulant, maar het lijkt me goed om mijn ervaring met jullie te delen:
met een fiets met dikke (lees: 62 mm) banden heb je formeel geen toegang tot een Duitse IC trein waar je de fiets met het voorwiel in een rek dient op te hangen
In treinen zonder deze rekken doet zich dit probleem uiteraard niet voor.
Volgende week een tochtje in Duitsland, België, en Luxemburg, zonder trein -:)