Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Göteborg - Stockholm - Forum Wereldfietser

Göteborg - Stockholm

Op mijn aanstaande trip door (onder meer) Scandinavië wil ik dit traject afleggen. Google Maps geeft de volgende alternatieven. Kan iemand mij een bepaalde route in het bijzonder aanbevelen?
Screenshot 2019-05-28 at 3.23.36 PM.png
Er loopt een fietsroute langs het Gotakanaal van Göteborg naar Stockholm, lang geleden heb ik hiervan het stuk Göteborg - Trolhattan gefietst, erg leuk met indrukwekkende sluizen. Je kunt met de boot van Karlsborg naar Motola (bekend van de motorsport?) Wij hebben kennissen in Tidaholm, tussen de twee grote meren, het landschap is hier niet overal spectaculair, maar verrast steeds.
Persoonlijk zou ik wat sverigeleden stukken aan elkaar plakken, dat zijn het over het algemeen rustige goed bewijzerde routes door heel zweden. kijk eens op biroto.eu (https://www.biroto.eu/en/find-cycle-rou ... urs-on-map) om de tracks te downloaden wel eerst registreren of op naviki.org, die houdt beter rekening met fietsers dan google.
_Peter_ schreef:
di 28 mei, 2019 16:00
Persoonlijk zou ik wat sverigeleden stukken aan elkaar plakken, dat zijn het over het algemeen rustige goed bewijzerde routes door heel zweden. kijk eens op biroto.eu (https://www.biroto.eu/en/find-cycle-rou ... urs-on-map) om de tracks te downloaden wel eerst registreren of op naviki.org, die houdt beter rekening met fietsers dan google.
Sluit me aan bij Peter. Sverigeleden is gericht op de fiets. Toevallig precies deze route gefietst, ook in dezelfde richting.
Staat me bij dat je via een hoop kiezelwegen gaat. Wegen die gewoon als autoweg op de kaart staan, maar waar je slechts een 'verdwaalde' auto op tegenkomt. Lokale auto, hoewel dat lokaal voor een auto soms wel afstanden van 80 km betekent! En zelfs auto's die 'slechts' op weg naar een grotere weg zijn, moeten er soms langdurig gebruik van maken. Illustreert de uitgestrektheid van Zweden.
Ik heb die route in 2006 en deels in 2014 gereden. Wat ik me ervan kan herinneren:
- Tussen Askersund en Katrineholm was het in 2006 grotendeels onverhard en erg rustig. (Nog steeds prima te doen vind ik)
- Zoals genoemd, het Götakanaal loopt parallel aan de route, dat is wel interessant
- Tussen Örebro en Västerås vond ik het af en toe erg ongezellig. Het plaatsje Arboga vond ik het toppunt van Zweedse troosteloosheid. Het leek op een spookstadje met af en toe een dronken inwoner die op straat slentert.
- Als je Götakanaal bootje neemt, Motala, Linköping en Norrköping vond ik altijd wel gezellige plaatsen.
milko schreef:
di 28 mei, 2019 15:26
Op mijn aanstaande trip door (onder meer) Scandinavië wil ik dit traject afleggen. Google Maps geeft de volgende alternatieven. Kan iemand mij een bepaalde route in het bijzonder aanbevelen?

Screenshot 2019-05-28 at 3.23.36 PM.png
In 2013 fietsen we Stockholm - Göteborg. Vanwaar we de boot naar Gent namen. Onze route kwam slechts gedeeltelijk overeen met wat je in gedachten hebt.
Zowel in de stad als er buiten was het aangenaam fietsen.
Zie voor meer en onze route op mijn website.
http://users.telenet.be/fietsreizen/