Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar naar toe in 10 tot 14 dagen fietsen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waar naar toe in 10 tot 14 dagen fietsen?

fud0 schreef:
do 04 apr, 2019 13:30
het gewoon maar in de gaten houden als ik evt. ga en informeren een dag voor vertrek en als het erg is dan dus een regiotrein nemen.
Precies, bang zijn is gewoon niet nodig, en als je het zo kan plannen dat je over de terugreis bv een dag extra kan doen dan gepland, valt het allemaal ook wel weer mee. Je moet gewoon flexibel blijven, maar dat vind ik zelf ook inherent aan fietskamperen, je kan altijd je plannen bijstellen, en dat is het leuke ook!
idd. misschien een vraag die hier niet gesteld dient te worden,

maar ik heb volgens mij ergens gelezen, dat mocht je een trein bv. missen, je 'gewoon' een trein later kunt nemen, mits er plaats is?
Dus bv. als ik de nachttrein mis, kan ik een volgende dag een intercity of intercities of regionale treinen nemen in plaats van en duurt het wellicht wel langer, maar mag ik de reis met het gekochte kaartje nog gewoon maken, tot zelfs .. dagen na de datum waarop ik aanvankelijk zou reizen? Weet iemand dit of moet ik vragen in het treintopic?
fud0 schreef:
do 04 apr, 2019 17:26
idd. misschien een vraag die hier niet gesteld dient te worden,

maar ik heb volgens mij ergens gelezen, dat mocht je een trein bv. missen, je 'gewoon' een trein later kunt nemen, mits er plaats is?
Dus bv. als ik de nachttrein mis, kan ik een volgende dag een intercity of intercities of regionale treinen nemen in plaats van en duurt het wellicht wel langer, maar mag ik de reis met het gekochte kaartje nog gewoon maken, tot zelfs .. dagen na de datum waarop ik aanvankelijk zou reizen? Weet iemand dit of moet ik vragen in het treintopic?
"fud0"

Dit is ongeveer waar, dwz: je moet die trein wel missen dankzij een onvolkomenheid van de kant van de spoorwegen. Je hebt recht op hulp, op versnaperingen en eventueel maaltijden, overnachting(en) en dus ook op de eerst volgende beste verbinding. Of je dan ook recht hebt op vervoer met een trein die normaal geen fietsen meeneemt is niet echt duidelijk, je kan dat natuurlijk wel suggereren.
't Zijn Europese regels, en het is eventueel wel handig die even op te zoeken en meertalig uit te printen. En tenslotte heb je ook nog recht op een tegemoetkoming.

Zoek even naar Verordening CE 1371/2007 en dan Artikel 16, 17 & 18 (in dit geval met name Artikel 18)

Groeten BSM
captain_fabulous schreef:
wo 03 apr, 2019 09:22
....

En ga nooit tijdens een groot voetbaltoernooi in een land fietsen, dat helpt ook denk ik...
Zelf dat loopt wel los ... op 11-07-2016 speelde Frankrijk een belangrijke wedstrijd (de liefhebber zal wel weten wat waar en tegen wie), we mochten op een sluis-eiland kamperen (fraai gemaaid gras, en warm en koud stromend water etc.) en de enige waarschuwing die we meekregen: "Als Frankrijk won zou het wel even lawaaiig worden" .... het bleef stil ...

Groeten BSM