Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisverslag Oostenrijk - Slovenië - Kroatië - Italië - Oostenrijk - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Reisverslag Oostenrijk - Slovenië - Kroatië - Italië - Oostenrijk

Poppink schreef:
ma 01 aug, 2022 14:59
Wat dacht je van de motorrijders met hun 'fietsen'.
Gisteren heerlijk door Achterhoek en Twente gefietst en de enige storing daarbij waren die stomme motoren.
Dat was twintig jaar geleden ook al een plaag, in Nederland op de dijken en in de Alpen op de paswegen. En helaas wordt het er niet beter op.

Motorrijders die hard scheuren en/of zo'n knettergeluid maken zijn denk ik sneue, gefrustreerde mannen met kleine piemels. Daar kunnen ze natuurlijk ook niets aan doen.
JanVH schreef:
wo 27 jul, 2022 15:29

Ik zou van Koppl tot Kransjka Gora (8 fietsdagen + 2 rustdagen) hetzelfde doen als jullie, om dan in Kransjka Gora door te fietsen naar Oostenrijk (Villach) en daar de trein naar Salzburg te nemen. Volgens het reisverslag ook een heel mooi stuk, maar misschien heb je zelf bemerkingen bij dit gedeelte? Raad je andere stukken aan of denk je dat dit gedeelte ook wel zal volstaan? Als je andere tips of feedback hebt, ook altijd welkom uiteraard.
Hoe wil je naar Villach gaan? Rechtstreeks via de 201 of toch nog wat van Italië meepakken door de 202/SS54 te nemen? De laatste ken ik niet en weet ook niet hoe die is maar je zou via GpsVizualizer even een hoogteprofiel kunnen laten maken. Je pakt dan nog wel het mooie stukje mee van de Tarvisio naar Villach. Maar ik weet niet hoe ruim je in de tijd zit.
Een andere suggestie is om tussendoor toch even naar Ljubljana te gaan. Ik vond dat een erg mooie en fijne stad. Overigens is Bled, ondanks het toeristische, een leuke plek om een rustdag te nemen en de wandeling rond het meer te doen.
Het is een prachtige tocht, ik weet zeker dat je ervan zult genieten!
Het stuk over de voormalige spoorlijn van Kranjska Gora naar Tarvisio met een tussenstop bij de meren van Fusine (als de zon schijnt echt doen (en ook goed fietspad (bordjes volgen))) en dan in Tarvisio nog steeds over een oude spoorlijn naar de grens en vervolgens richting Villach is prima te doen je hoeft niet door de tunnel maar gaat er omheen, in Oostenrijk zit je dan wel naast de 83 op een fietspad dat wel maar echt fijn fietsen is dat natuurlijk niet.. De 201 naar Villach is vanaf Slovenië beter te doen dan andersom, al moet je in de afdaling wel opletten niet te hard te gaan.
Met de trein van Ljubljana naar Villach is ook een prima reismogelijkheid