Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggesties voor eerste fietsvakantie: ca. 6 dagen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Suggesties voor eerste fietsvakantie: ca. 6 dagen

Ligger schreef:
do 28 feb, 2019 11:53
TS vraagt om tips voor 6 dagen en je komt met tip 1600 km in 16 dagen en met het advies om het niet te doen als eerste fietsvakantie ?????????
Zoals je ongetwijfeld ook zag in de quote was dat een reactie op velo42 die vroeg naar ervaringen met fietsen in Engeland (dat was alleen niet de topicstarter), dus ja off-topic, maar wel een duidelijk antwoord op een vraag.

Ik sluit me echter aan bij anderen in dit topic: blijf lekker in Nederland, genoeg mooie routes.
Het is sowieso de vraag of TS nog op het forum rondhangt.
willem.m schreef:
vr 01 mar, 2019 18:51
Het is sowieso de vraag of TS nog op het forum rondhangt.
Maar dat geeft niet, want het is voor mij (en anderen denk ik) ook een aardig topic.

Hans
Dichter bij huis is natuurlijk ook altijd leuk, maar dit jaar willen we voor echt avontuur gaan. Af en toe nemen we de auto met de fietsen achterop, gaan een dagje fietsen en keren dan weer terug. Heel mooi en leuk, maar voor een fietsvakantie willen we toch naar het buitenland. Prachtige en inspirerende website trouwens http://www.london-landsendcycleroutebook.com/.
Bedankt voor alle reacties en (route)suggesties.

Ik ben eigenlijk net nieuw in deze 'wereld', heb nooit zo erover nagedacht wat er allemaal mogelijk is en wat mijn wensen daarin zijn: Aan de ene kant heb je mensen die kamperend met de fiets naar Rome fietsen in een aantal maanden, aan de andere kant heb je kant-en-klare compleet verzorgde fietsvakanties van Kras, etc. (die laatste categorie zal hier minder vertegenwoordigd zijn, denk ik...). Ik zit een beetje tussenin. Maar ik zit nog steeds in het proces van het helder krijgen van mijn wensen en de mogelijkheden, en jullie reacties helpen mij daar zeker in.

Uiteindelijk heb ik, ook gelet op de wensen/eisen van mijn reisgenoot, toch gekozen voor de Mosel Radweg, maar dan in drie dagen, zodat er ook nog een dag overblijft om de heuvels/"bergen" in te trekken. Mocht het bevallen, dan ga ik hopelijk nog wat van jullie suggesties proberen. We gaan trouwens ter plekke trekking bikes huren.
sihida schreef:
wo 06 mar, 2019 00:38
Uiteindelijk heb ik, ook gelet op de wensen/eisen van mijn reisgenoot, toch gekozen voor de Mosel Radweg, maar dan in drie dagen, zodat er ook nog een dag overblijft om de heuvels/"bergen" in te trekken. Mocht het bevallen, dan ga ik hopelijk nog wat van jullie suggesties proberen. We gaan trouwens ter plekke trekking bikes huren.
Zorg wel voor voldoende versnellingen. Van de Moezel het dal uit is al gauw zo'n 150-180 hoogtemeters (afhankelijk waar je zit) en kan behoorlijk steil zijn (veel hairpins).
Fedor schreef:
wo 06 mar, 2019 07:02
sihida schreef:
wo 06 mar, 2019 00:38
Uiteindelijk heb ik, ook gelet op de wensen/eisen van mijn reisgenoot, toch gekozen voor de Mosel Radweg, maar dan in drie dagen, zodat er ook nog een dag overblijft om de heuvels/"bergen" in te trekken. Mocht het bevallen, dan ga ik hopelijk nog wat van jullie suggesties proberen. We gaan trouwens ter plekke trekking bikes huren.
Zorg wel voor voldoende versnellingen. Van de Moezel het dal uit is al gauw zo'n 150-180 hoogtemeters (afhankelijk waar je zit) en kan behoorlijk steil zijn (veel hairpins).
Bedankt voor de tip. Ik heb van dit forum inmiddels al geleerd dat het vooral over het bereik van de versnellingen gaat, niet zozeer om het aantal. ;) Maar we hebben een fiets geregeld met 21 versnellingen, denk dat het voor ons doel (vooral langs Moezel, één dagje wat meer de heuvels/bergen in) wel goed genoeg is.
Veel plezier. Laat weten hoe het verlopen is en of het fietsvirus toegeslagen is😉
Anja
Offtopic:
dijken63 schreef:
di 12 mar, 2019 08:38
Veel plezier. Laat weten hoe het verlopen is en of het fietsvirus toegeslagen is😉
Anja
Hoe kom jij toch aan die grote smiley? Ik zou zelf ook graag deze grote knipogende smiley willen gebruiken.
willem.m schreef:
di 12 mar, 2019 09:13
Offtopic:
dijken63 schreef:
di 12 mar, 2019 08:38
Veel plezier. Laat weten hoe het verlopen is en of het fietsvirus toegeslagen is😉
Anja
Hoe kom jij toch aan die grote smiley? Ik zou zelf ook graag deze grote knipogende smiley willen gebruiken.
Zo iets?😎
Kies in de opmaak balk uit letter grootte “enorm”, staat standaard op “Normaal”.
Je krijgt dan het volgende te zien: “(size=200][/size)” (Maar dan met de hoekige haakjes). Daartussen kun je een smiley plaatsen, of text.

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
di 12 mar, 2019 09:41
willem.m schreef:
di 12 mar, 2019 09:13
Offtopic:
dijken63 schreef:
di 12 mar, 2019 08:38
Veel plezier. Laat weten hoe het verlopen is en of het fietsvirus toegeslagen is😉
Anja
Hoe kom jij toch aan die grote smiley? Ik zou zelf ook graag deze grote knipogende smiley willen gebruiken.
Zo iets?😎
Kies in de opmaak balk uit letter grootte “enorm”, staat standaard op “Normaal”.
Je krijgt dan het volgende te zien: “(size=200][/size)” (Maar dan met de hoekige haakjes). Daartussen kun je een smiley plaatsen, of text.

Groet,
Tom.
Bij mij lukt dat niet :cry:
willem.m schreef:
di 12 mar, 2019 09:13
Offtopic:
Hoe kom jij toch aan die grote smiley? Ik zou zelf ook graag deze grote knipogende smiley willen gebruiken.
Zo iets?😎
Kies in de opmaak balk uit letter grootte “enorm”, staat standaard op “Normaal”.
Je krijgt dan het volgende te zien: “(size=200][/size)” (Maar dan met de hoekige haakjes). Daartussen kun je een smiley plaatsen, of :lol: :D .

Groet,
Tom.
Zou 500 ook werken?
text
Nee dus... Melding dat 200 grootste is dat gebruikt mag worden.
Wat een smiley teweeg brengt. Wist niet dat er opties waren om iets groter of kleiner te maken.
Weer wat geleerd 🚴‍♂️
Gr Anja
Nu begrijp ik het. Ik kan wel via een ander programma (bijv. mijn toetsenbord) emoji invoeren en groot maken 🚴‍♀️, maar bij de "smillies" :shock: van het forum werkt dat niet. Weer wat geleerd

Nu weer on-topic 😉
sihida schreef:
ma 11 mar, 2019 23:02
Fedor schreef:
wo 06 mar, 2019 07:02
sihida schreef:
wo 06 mar, 2019 00:38
Uiteindelijk heb ik, ook gelet op de wensen/eisen van mijn reisgenoot, toch gekozen voor de Mosel Radweg, maar dan in drie dagen, zodat er ook nog een dag overblijft om de heuvels/"bergen" in te trekken. Mocht het bevallen, dan ga ik hopelijk nog wat van jullie suggesties proberen. We gaan trouwens ter plekke trekking bikes huren.
Zorg wel voor voldoende versnellingen. Van de Moezel het dal uit is al gauw zo'n 150-180 hoogtemeters (afhankelijk waar je zit) en kan behoorlijk steil zijn (veel hairpins).
Bedankt voor de tip. Ik heb van dit forum inmiddels al geleerd dat het vooral over het bereik van de versnellingen gaat, niet zozeer om het aantal. ;) Maar we hebben een fiets geregeld met 21 versnellingen, denk dat het voor ons doel (vooral langs Moezel, één dagje wat meer de heuvels/bergen in) wel goed genoeg is.
Ik ben ook nieuwsgierig ... 11 maart 2019 als laatste actief.

En .. ik zou als alternatief voor de Moezel de Maas nog willen noemen.
Met de trein naar Dinant en dan op naar Charleville-Mezières en Sedan.
Goed, meest zelfs gemakkelijk, te fietsen, ook zonder helling-ervaring of een berg versnellingen.
Met uitzondering van het stukje Anseremme-Givet wordt je begeleid door een spoorverbinding.

En moet het toch Duitsland zijn dan is de Saar aantrekkelijker als de Moezel.
Je kan dan ook kiezen de trein naar Luxembourg en dan Wasserbillig te nemen.

Groeten BSM