Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wilde dieren in frankrijk - Forum Wereldfietser

Wilde dieren in frankrijk

Hallo wil in mei naar Frankrijk treken voor eerste keer eerst noord Frankrijk zoals Reims maar vraag mij af is het veilig om in de bossen te gaan in belgie is een fietser weg gevlogen er kwam everzwijn af .was in Bokrijk nu moet ik als ik ga fietsen in gedachten houden voor wilde dieren of niet bedankt alvast Nick
Ik zou het wel weten te waarderen als ik tijdens fietstochten in West-Europa rekening moet gaan houden met wilde dieren. Overigens mag je met wilde zwijnen inderdaad gerust voorzichtig zijn, echter is aan de omgewoelde grond vaak te herkennen of er zwijnen in de buurt zijn. 's-Nachts zou ik me er overigens niet druk over maken.
voor wilde dieren hoef je geen vrees te hebben. Een dier in nood of met jongen kan misschien aanvallen, maar het natuurlijk gedrag is om te vluchten voor mensen. De mens is geen prooi voor wilde dieren en deze heeft er duizenden jaren op gejaagd.
Mocht je toch een close encounter meemaken, blijf rustig, loop/fiets rustig achteruit, maak geluid met je armen in de lucht zwaaien. Ga niet rennen en gooi geen dingen.

Terra
Hier een nieuwsbericht over de deze week door een everzwijn aangevallen fietser in Belgisch Limburg:

https://www.hln.be/regio/genk/everzwijn ... ~aefdaae6/

En daarmee verband houdend:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190220_04191991

Hans
Inderdaad toch voorzichtig zijn: Tijdens een Brm-tocht reed ik 's nachts de Col de Donon (Vogezen) af.
Pikkedonker... ik hoorde in het bos, links van mij, een niet toe te wijzen geluid.
Alsof een trein door het bos raasde.
Alles gebeurt zo vlug. En voor je het realiseert is het te laat.
Een everzwijn rende op 20 meter voor mij de weg over.
Ik had geluk maar mijn lesje geleerd.
Ik ben ooit op klaarlichte dag in het Bois de Boulogne aangevallen door een haas. Volgens de boswachter was het een Vlaamse Reus die ongemerkt de grens vanuit België was overgekomen. Let vooral op de vierde dag voor nieuwe maan in april, want dan slaat het gespuis toe :D :D :D :D
javb2812 schreef:
wo 20 feb, 2019 20:20
Hier een nieuwsbericht over de deze week door een everzwijn aangevallen fietser in Belgisch Limburg:

https://www.hln.be/regio/genk/everzwijn ... ~aefdaae6/

En daarmee verband houdend:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190220_04191991

Hans
Vlaanderen is nu eenmaal gevaarlijk dankzij Joke Schauvliege, tot voor kort Minister van de Jacht. Maar gelukkig is zij eindelijk afgetreden.
bert sitters schreef:
wo 20 feb, 2019 21:23
Ik ben ooit op klaarlichte dag in het Bois de Boulogne aangevallen door een haas. Volgens de boswachter was het een Vlaamse Reus die ongemerkt de grens vanuit België was overgekomen. Let vooral op de vierde dag voor nieuwe maan in april, want dan slaat het gespuis toe :D :D :D :D
En hoe zit het met het het hazen gespuis in Griekenland Bert?
Dat moeten we toch niet hebben als we gaan. :lol:

Fransje
Zelfs in Nederland moet je oppassen voor overstekend wild:
https://youtu.be/dty4WkYiaz8 :?
Vorig jaar ontmoette ik nog een groep jonge zwijntjes in de bossen van Belgisch Limburg, midden overdag. Ik kon op ca 25 afstand stoppen om te wachten tot ze weg waren. Geen moederzwijn gezien.
Ik lees nu wel in de krant dat de kleintjes zelfs op je af kunnen komen, dat is wel lastig.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190220_041 ... -boodschap
Sinds kort ook oppassen voor wolven hier in Nederland, he? 8)

Maar om nou voor overstekende zwijnen en hazen niet naar Frankrijk te fietsen.... Das ook weer zoiets. Gewoon gaan. Dieren zijn banger voor jou, dan andersom.

Reed in Noord Duitsland door de bossen en kwam alleen maar edelherten (zijn best imposant eigenlijk) en reeën tegen. In Denemarken stond Bambi naast me in de berm en ik dacht eerst dat het een wilde hond was.... :oops:
Frans & Dieuwertje schreef:
wo 20 feb, 2019 21:46
bert sitters schreef:
wo 20 feb, 2019 21:23
Ik ben ooit op klaarlichte dag in het Bois de Boulogne aangevallen door een haas. Volgens de boswachter was het een Vlaamse Reus die ongemerkt de grens vanuit België was overgekomen. Let vooral op de vierde dag voor nieuwe maan in april, want dan slaat het gespuis toe :D :D :D :D
En hoe zit het met het het hazen gespuis in Griekenland Bert?
Dat moeten we toch niet hebben als we gaan. :lol:

Fransje
In Ommel zijn ze ook gesignaleerd :D
Weliswaar offtopic want in Engeland, maar in het Lake District zijn schapen erg gevaarlijk voor fietsers. Hier een bijna-aanrijding tijdens de Fred Whitton Challenge in 2006.
Capture.JPG
https://www.fredwhittonchallenge.co.uk/the-route/
bert sitters schreef:
wo 20 feb, 2019 22:22
Frans & Dieuwertje schreef:
wo 20 feb, 2019 21:46
bert sitters schreef:
wo 20 feb, 2019 21:23
Ik ben ooit op klaarlichte dag in het Bois de Boulogne aangevallen door een haas. Volgens de boswachter was het een Vlaamse Reus die ongemerkt de grens vanuit België was overgekomen. Let vooral op de vierde dag voor nieuwe maan in april, want dan slaat het gespuis toe :D :D :D :D
En hoe zit het met het het hazen gespuis in Griekenland Bert?
Dat moeten we toch niet hebben als we gaan. :lol:

Fransje
In Ommel zijn ze ook gesignaleerd :D
Das niet erg want daar fiets ik toch nooit meer. Hee pssst, je hebt een app 8)
t45316000 schreef:
wo 20 feb, 2019 19:52
Hallo wil in mei naar Frankrijk treken voor eerste keer eerst noord Frankrijk zoals Reims maar vraag mij af is het veilig om in de bossen te gaan in belgie is een fietser weg gevlogen er kwam everzwijn af .was in Bokrijk nu moet ik als ik ga fietsen in gedachten houden voor wilde dieren of niet bedankt alvast Nick
Hi Nick, Ik denk dat je niets hoeft te vrezen. Zo'n vaart zal het niet lopen. Gewoon lekker fietsen en wel uitkijken voor de auto's. 8)
@TS; het zou helpen als je (u?) de moeite zou nemen om een eerste bericht/vraag in leesbaar Nederlands te schrijven. Ik ga dit soort neergeplempte kromtaal normaal gesproken niet eens lezen.

Wat dieren betreft; het voor de mens gevaarlijkste dier is de hond. Verder kan ik me voorstellen dat bosbewoners zoals zwijntjes het niet zo op mensen hebben, er komt nog wel eens een kogel hun kant op vliegen met onvriendelijke bedoelingen, en verder neemt hun woongebied steeds verder af door bebouwing en de aanleg van wegen. Je kunt het meneer Zwijn niet kwalijk nemen dat hij, op z'n eigen eenvoudige wijze uitdrukking aan zijn gevoelens geeft. Verder hebben de meeste voetgangers een hekel aan fietsers, evenals automobilisten. En terecht.
Georg schreef:
do 21 feb, 2019 09:02
Wat dieren betreft; het voor de mens gevaarlijkste dier is de hond.
Hoeveel serieus gewonde slachtoffers maken honden in Nederland per jaar? 100? Ik denk dat de teek, met 25.000 nieuwe gevallen van de ziekte van Lyme per jaar, toch hoger scoort.
Ik heb toch liever een litteken in mijn been dan Lyme.
Leon schreef:
do 21 feb, 2019 09:26
Georg schreef:
do 21 feb, 2019 09:02
Wat dieren betreft; het voor de mens gevaarlijkste dier is de hond.
Hoeveel serieus gewonde slachtoffers maken honden in Nederland per jaar? 100? Ik denk dat de teek, met 25.000 nieuwe gevallen van de ziekte van Lyme per jaar, toch hoger scoort.
Ik heb toch liever een litteken in mijn been dan Lyme.
Ik ook. Maar het gevaarlijkste dier voor de mens is toch echt de mens.
Georg schreef:
do 21 feb, 2019 09:02
@TS; het zou helpen als je (u?) de moeite zou nemen om een eerste bericht/vraag in leesbaar Nederlands te schrijven. Ik ga dit soort neergeplempte kromtaal normaal gesproken niet eens lezen.
Beste Georg, allereerst hartelijk gefeliciteerd met het feit dat u de NL taal goed beheerst, hoera! :P Maar nu naar een mogelijk andere kant van de medaille. Niet iedereen beheerst de NL taal even goed vanwege een veelvoud aan mogelijke oorzaken waar u en ik geen weet van kunnen hebben en daarom ook maar beter niet over kunnen oordelen. Zeer zeker niet zo van een afstand in dit forum. :wink:
javb2812 schreef:
wo 20 feb, 2019 20:20
Hier een nieuwsbericht over de deze week door een everzwijn aangevallen fietser in Belgisch Limburg:

[... het dier was aangeschoten... ]
En waarschijnlijk ook nog eens uitgezet en bijgevoederd door jagers: https://radio2.be/limburg/everzwijnen-u ... oor-jagers