Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Riviera route: Gampel - Goppenstein: brug? - Forum Wereldfietser

Riviera route: Gampel - Goppenstein: brug?

Heeft iemand in 2017 de Riviera route van Benjaminse gefietst?

Ik ben met name benieuwd of de brug tussen Gampel en Goppenstein nog steeds eruit ligt. Volgens het boekje zou hij in 2014 hersteld zijn, maar de aanvullingen op de site vertellen nog steeds van problemen. Alleen er staan geen jaartallen bij, dus ik weet niet of dit van een paar jaar geleden of recent is.

En als je afgelopen jaar geweest bent en de brug lag eruit, wat heb je als alternatief gedaan?
we fietsen van zuid naar noord en dan lijkt het beste alternatief de trein in Hohtenn te pakken. Klopt dat?

edit: Ik kijk niet goed en zie een ervaring uit 2017 die zegt dat de brug nog stuk is. Maar goed, als je ervaringen hebt, hoor ik ze graag.
Ik vroeg mij dit ook af omdat wij van plan zijn deze zomer de Riviera-route van noord naar zuid te fietsen. De enige recente informatie die ik vond was een bericht op een lokale nieuws-site dat de brug in 2018 herbouwd zou worden:
https://www.1815.ch/rhonezeitung/zeitun ... rd-gebaut/
Helaas heb ik geen bevestiging kunnen vinden of dit daadwerkelijk gebeurd is.

Zelf hebben wij inmiddels besloten om de trein van Kandersteg naar Brig te nemen, zodat we daar kunnen slapen en de volgende ochtend uitgerust de Simplon-pas overheen kunnen fietsen.
Wat duurt die reparatie raar lang.
Wij hebben de trein genomen in 2015, was een prijzig ritje.
En is Goolge Maps niet betrouwbaar?
Reinder schreef:
vr 08 feb, 2019 13:48
Wat duurt die reparatie raar lang.
Wij hebben de trein genomen in 2015, was een prijzig ritje.
Hoe prijzig?
11 augustus 2013"(IPV 2015): "Een snel halfuurtje, wel voor 80 eurie!
Zie ook:http://reinderklein.blogspot.com/search ... date=false
Naast de trein rijdt er ook een (post)bus die nemen meestal ook fietsen mee, ik kan goed begrijpen dat je daar niet door die lange tunnel wil fietsen (als het al mag)
Aan de andere kant ontkom je niet aan de trein, vooropgesteld dat je naar Kandersteg wil. Het stuk door de Lötschbergtunnel was destijds (2004) nou niet echt duur te noemen, en ik kon toen wel gewoon de oude weg vervolgen al lag er hier en daar wel wat berg (stenen) op de weg door regen en sneeuwval, dus oppassen is geboden.
Kaartje Kandersteg-Brig kost je pp (zonder fiets?) 20 euro. voor nog geen uur in de fiets niet veel duurder dan in NL. :wink:
_Peter_ schreef:
za 09 feb, 2019 00:28
Kaartje Kandersteg-Brig kost je pp (zonder fiets?) 20 euro. voor nog geen uur in de fiets niet veel duurder dan in NL. :wink:
Een fietsdagkaartje kost in Zwitserland 14 SFR (€ 12,35) of voor korte trajecten de helft van een tweedeklaskaartje vol tarief, dat zou dus 10 euro zijn voor Kandersteg Brig. Dus voor twee personen 2x10 + 2x20 = € 60, blijft een hoop geld voor zo'n kort traject van 39 minuten (feit is dat vrijwel alle Zwitsers een halbtax-abonnement hebben, zoals de meeste Nederlandse regelmatige treinreizigers ook een of andere kortingskaart hebben)
Toevoeging: ik geloof dat reserveren voor dit traject verplicht is, komt er nog 5 SFR pp bij.
Als je van Zuid naar Noord gaat zou ik het gewoon in Gampel vragen.

Ook al mocht de brug eruit liggen dan zijn er nog twee wat avontuurlijkere alternatieven, met de lift omhoog naar Jeizininen en dan het voetpad naar Goppenstein of tot de eerste brug, daar 80 meter stijgen en dan de weg oostelijk van de Lonzo nemen.

Een goede kaart is te vinden op https://www.pfyn-finges.ch/en/experience/map.

Als je ver genoeg in zoemt op de kaart dan zie je dat de onderste brug eruit ligt, maar iets te noorden lijkt er een dam te zijn, dat is nog misschien een andere mogelijkheid.

Mocht je haast of een krap schema hebben of niet van avontuur houden dan zou ik de bus/trein nemen, maar anders zou ik het gewoon proberen.
Goedendag!

Ik geef dit draadje even een schopje omhoog in de hoop dat er inmiddels meer duidelijkheid is over " de brug ", is hij nu wel of niet gerepareerd? Ik kan de fietsroute van Goppenstein naar Gampel namelijk gewoon plannen met google maps.

En of er mensen zijn die kunnen bevestigen dat je die tunnel wel of niet in mag fietsen. Als je namelijk wacht tot alle auto's er door zijn kun je hem gewoon fietsen toch?
Alvast dank voor aanvullende tips, reacties en ervaringen.
Dan nog maar weer een schopje omhoog.
Via de bekende apps (maps en komoot etc.) wordt de route via de Alte Talstrasse getekend. Heeft iemand daar recente ervaringen mee?
Om maar direct een tweede vraag te stellen, wat zijn de ervaringen met de trein? Sta je lang in de rij met de fiets? Denk hierbij aan halverwege juli.

Alvast bedankt!