Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rome maar niet te veel langs rivieren - Forum Wereldfietser

Rome maar niet te veel langs rivieren

Ik wil met een vriend in de nazomer van 2019 naar Rome gaan fietsen. De routes van Reitsma en Benjaminse zijn mij als GPS-tracks bekend. Zij volgen, vaak tientallen kilometers, de rivieren. Ik heb zo al eens langs de Rijn gefietst. Vreselijk!
Ik ben niet bang van heuvels, daar zijn de uitzichten toch het mooist. Ik denk aan Ardennen, Vogezen en Jura. Door Zwitserland weet ik het niet, heb ik geen ervaring. Voor Italie geldt hetzelfde. Wie heeft suggesties voor een mooie en rustige route?
B.v.
a) "De groene weg naar de Middellandse Zee" over de Ardennen
b) bij kruispunt in de buurt van Nancy verder met "Onbegrensd fietsen naar Venetië" over de Vogezen en de Jura; dan door Zwitserland, het Wallis en over de Simplonpas naar Bergamo of Verona.
c) Vanaf Bergamo met "Onbegrensd fietsen naar Rome"' of vanaf Verona "Reitsma route naar Rome".
Een optie is om via Emo's Reis naar Rome te gaan.
Tot aan de Franse Alpen zeer rustig. Je komt bijna geen bagagefietser tegen.

Geen gelikte papieren gids met alle campings en zo. Maar weer eens heel wat anders.

Voor meer informatie, zie mijn onderschrift.

Voor een dag tot dag verslag zie hier.

Vragen? Kan ook via PB of via de site.

Peter

PS. Ik zie dat bij mij op dit moment de kaartjes niet zichtbaar worden bij de verslagen. Momenteel geen tijd om daar in te duiken.
PPS. Alle kaartjes doen het weer.