Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe ontwerp/ bedenk je een eigen fietsroute - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hoe ontwerp/ bedenk je een eigen fietsroute

Vorig jaar in mei de ronde van Bourgondie gefietst, prima weer gehad en die route is ook zeker geschikt voor de eisen die jij stelt. Maar: wij hebben wel rekening gehouden met evt aanpassen van de plannen door het weer. Of de vakantie uitstellen of evt een ander deel van Europa pakken om te fietsen. Maar dat was in ons geval dus niet nodig! Helaas krijg je geen garanties...
Ik als rotsvaste jeugdherberg-liefhebber nam altijd een adressenboek van jeugdherbergen, waar ter wereld dan ook, daarna ging naar een winkel om landkaarten te kopen. De route bestuderen, kilometers berekenen, bezienswaardigheden noteren, daarna de jeugdherbergen op de kaarten met elkaar verbinden, dan pas de overnachtingen reserveren (toen nog per post, nu per internet).
Mijn moeder had nog zo erop aangedrongen dat ik deze fietstocht ging ondernemen. Onderstaande tekening maakte ik op 19 mei 1971. Zij heeft dit nog gezien en tien dagen later is zij overleden. Nog maar 41 jaar oud. Vijf weken na de uitvaart startte ik mijn fietstocht. Het was een warme, zonnige vakantie zonder één dag regen.
Per trein van Hilversum naar Maastricht. De fiets heb ik een paar dagen eerder per NS laten opsturen. Dat was toen nog heel gewoon. In Maastricht aangekomen fiets gepakt, op het onderstaande kaartje ging de route met de klok rond. Op de laatste dag weer naar Maastricht. Vijf landen in twee weken fietsen was voor mij al heel wat!

Afbeelding