Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsadvies Slovenië: eurovelo of benjaminse? - Forum Wereldfietser

Fietsadvies Slovenië: eurovelo of benjaminse?

Hallo,

Ondertussen aangekomen in Trieste.. mooie routes gevolgd in Duitsland en Oostenrijk, maar in Italië een beetje de mist in gegaan en enkele dagen door saai landbouw en industriegebied gefietst
Nu we aan de grens van Slovenië zitten willen we dus weer aansluiten op een mooie fietsroute.
Onze eindbestemming is (waarschijnlijk) bratislava en we hebben nog max 4 weken. Maar we doen het graag rustig aan om wat dagen tussenin te kunnen luieren

We dachten aan dit: op de benjaminse aansluiten naar gorizia, tolmin, (eventueel bovec en soca en terug), skofja loka, dan naar ljubljana en daar inpikken op eurovelo richting maribor en Wenen.

Andere optie is stukje kust te doen richting porec (Kroatië) en de eurovelo van kozina naar maribor te nemen..

Is die eurovelo route door slovenie aan te raden qua wegen en scenery?

Groetjes
Ik ben bang dat de kust nu erg druk is al zijn de stadjes langs het Sloveense deel zeker het bezoeken waard. Naar Istrië zelf toe wordt het alleen maar drukker. Als je de EV9 bedoelt dan zou ik die oppakken, dat is zeker de moeite waard, je moet wel van klimmen en dalen houden overigens. In Postojna zelf zou ik de grotten niet bezoeken maar die op de camping buiten het stadje juist weer wel, die zijn echter en niet massaal toeristich. De grotten in de buurt van Kozina zijn weer van een heel andere orde (ook zeker de moeite waard). In Bad Radkersburg zou ik de camping vlakbij de termale baden gebruiken om daar even lekker te badderen (Het zat destijds bij de prijs van de camping in (en dat was toen niet duur))
Wegen zijn het ene jaar beter dan het andere, dat ligt met name aan de winter en hoe goed ze de boel hebben gerepareerd.
Je zou kunnen kijken naar de Parenzo (even Googlen, als je er niet uitkomt, kan ik je de track sturen) route. Volgens mij loopt die een groot deel niet langs de kust. En over een oude spoorlijn. We fietsen hem binnenkort, dan kan ik je er meer over vertellen.