Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de elektrische bakfiets van Amsterdam-Montpellier - Forum Wereldfietser

Met de elektrische bakfiets van Amsterdam-Montpellier

De komende drie maanden fiets ik met ons gezin naar Zuid-Frankrijk. Met twee kleine kinderen op twee elektrische bakfietsen. Niet de meest sportieve en lichte fietsen, maar wel veel ruimte voor je spullen. Benieuwd hoe het ons vergaat? Lees mijn blogs op www.bakfietsvakantie.nl
Wow, leuke avontuur hoor en met een bakfiets ook nog. Leuke website. Is het mogelijk altijd je accu op te laden op de campings? En betaal je daar dan extra voor?

Veel succes met je reis.
Dank je!
Het opladen gaat tot nu toe heel makkelijk. In principe kun je natuurlijk overal waar een stopcontact is opladen, dat betekent soms wel dat je een plek met elektriciteit moet nemen. Geen problemen tot nu toe. Als dat anders wordt geef ik je een nieuwe reactie.
Hallo Elsbeth,

Heel leuk om te lezen over jullie avonturen en wat een goed idee. Ik zie aankomen dat het navolging gaat hebben.

Hebben de kinderen genoeg ruimte in de bak om uren achtereen daar te zitten of stoppen jullie gewoon vaak?

Ik lees dat jullie ieder twee accu's hebben. Is dat om meer kilometers per dag te hebben of plannen jullie voor het bereik met een enkele accu en is de tweede steeds voor noodgevallen?

De shorty heeft een andere stroomlijn als de langere fiets. Merk je dat tijdens het fietsen, gebruikt de shorty sneller zijn accu's op?

Veel vakantieplezier toegewenst.
Dank voor je reactie Hans.
Een antwoord op je vragen:
- De kinderen hebben (ondanks de hoeveelheid spullen), voldoende ruimte in de bak. Zij zitten prima samen op 1 bankje. We fietsen met kinderen niet echt meer dan 60 km per dag en dan stoppen we ook minimaal 1 keer lang en meestal nog kort voor slokje water oid
- De accu’s: we hebben er twee om meer bereik te hebben. In berg/heuvelachtig gebied en met bagage vliegt je accu er zo doorheen. Maar we hebben er inderdaad ook geen zin in om met kinderen zonder accu ergens stil te komen te staan.
- De Shorty is echt een andere fiets. Hij is minder lang en minder zwaar dan de Family. Fietst meer als een normale fiets. Er passen geen kinderen in. Wel veel spullen. De accu’s gaan op beide fietsen ongeveer even snel leeg doordat de fietsen in ons geval een vergelijkbaar gewicht hebben.
Groet
We hebben op dit forum toch een speciale kolom ,,Reizen met elektrische fietsen?
Dank je. Dat kan ik ook nog doen!
Vind het een interessant genoeg reisverslag om in dit forum te volgen! :)
Bewondering voor jullie visie en doorzettingsvermogen.
Zal zo gauw niet gaan lezen in 'electrisch fietsen' onderdeel.
Wat mij betreft blijven schrijven! :P En veel plezier onderweg!
Rickie
Dit is vast allemaal heel erg leuk. Ook wij hebben fietsvakanties op de fiets gedaan met onze kinderen. De eerste jaren in Nederland, en toen ze iets ouder waren (3 en 5) ook naar het buitenland. Zulke langdurige tochten waren dat niet, want door ons werk wilden en konden we niet echt lang weg.
Bakfietsen waren er toen nog niet (en elektrische al helemaal niet), maar toen ik er later wel een keer op reed besefte ik dat ik dat ook niet had gewild. Ik vind ze gewoon te zwaar, en door hun lengte klimmen ze ook niet lekker. Wat mij betreft is voor jonge kinderen een goede kinderkar met een reisfiets met veel lichte versnellingen ervoor nog steeds ideaal. Voor iets oudere kinderen (vanaf 4/5 jaar) hadden wij geweldig goede ervaringen met een tandem van Thorn met een lagere achterkant (met een tweewieler bagagekar erachter). Dat fietst heel strak en sportief en kan ik iedereen aanraden. Daarmee zijn we in etappes over Paul Benjaminse's route naar Rome tot in noord Italië gekomen, via de Ardennen en ook de Alpen (wel via de Maloja pas omdat er op de Sluegen pas sneeuw lag). Cruciaal is dan wel dat je weinig bagage bij je hebt (totaal was dat bij ons iets van 65 kg maar het zou nog wel wat minder kunnen). Het was soms inspannend, maar het kon prima zonder elektrische ondersteuning.
Wim schreef:
vr 31 aug, 2018 08:38
Ook wij hebben fietsvakanties op de fiets gedaan met onze kinderen. [...]
Bakfietsen waren er toen nog niet
:shock: De kinderen zijn inmiddels een jaar of honderd, begrijp ik? http://www.beeksverleden.nl/beekse_onde ... rtens.html

Carl
Hoi Elsbeth, worden jullie gesponsord door Urban Arrow?
Wim schreef:
vr 31 aug, 2018 08:38
Cruciaal is dan wel dat je weinig bagage bij je hebt (totaal was dat bij ons iets van 65 kg maar het zou nog wel wat minder kunnen). Het was soms inspannend, maar het kon prima zonder elektrische ondersteuning.
Met een 2 en 4-jarige zaten we eerder rond de 35 kg schat ik. (geen kookgerei, wel tent en alle andere gebruikelijke spullen). Als je investeert in lichtgewicht spullen kan daar zeker nog wat vanaf. Rijden deden we met nog een alternatieve combinatie: een yuba mundo met twee stoeltjes erop en een gewone vakantie fiets met kinderkar erachter. Werkte ook goed, ieder zijn meug als je maar geniet van het fietsen :-).
@Rooss, niet te zuinig inderdaad. Onderaan elke bladzijde staat het logo en de link naar die fietsen fabrikant. Ook in de tekst komt het woord net ff te vaak voor. Daarnaast zit er wel heel veel werk in de foto's en de opmaak van de site. Ik moet vaak gniffelen om je allergie!
@Wim, ik ben een aantal keer met mijn zoontje op 'bakfietsvakantie' geweest, waarbij we 80 km fietsten naar de Veluwe en ons tentje opzette. De volgende dag reden we weer terug. Dat ding (Nexus 8 zonder motor natuurlijk) rijdt verassend vlot. Bij klimmen gaat het gewicht spelen, maar het lukt wel. Ik heb de Vennbahn of Rijnroute geopperd, maar ben overgestapt op een Weehoo. Morgen gaan we weer fietsen en een nachte kamperen. Hij kan slapen, maar ook lekker meetrappen!
groverr schreef:
vr 31 aug, 2018 21:19
@Rooss, niet te zuinig inderdaad. Onderaan elke bladzijde staat het logo en de link naar die fietsen fabrikant. Ook in de tekst komt het woord net ff te vaak voor. Daarnaast zit er wel heel veel werk in de foto's en de opmaak van de site. Ik moet vaak gniffelen om je allergie!
Beste grover en roos,

De site heb ik helemaal zelf gemaakt en ook alle foto’s , maar fijn. dat je het er gelukt uit vindt zien, ik beem dat aan als een compliment. Alles is eigen initiatief en ik had de site al gemaakt, voordat ik urban arrow benaderd heb. Ik ben erg fan van deze fietsen en wil ze dan ook onder de aandacht brengen. Groet, Elsbeth
EnriceV schreef:
vr 31 aug, 2018 15:33
Wim schreef:
vr 31 aug, 2018 08:38
Cruciaal is dan wel dat je weinig bagage bij je hebt (totaal was dat bij ons iets van 65 kg maar het zou nog wel wat minder kunnen). Het was soms inspannend, maar het kon prima zonder elektrische ondersteuning.
Met een 2 en 4-jarige zaten we eerder rond de 35 kg schat ik. (geen kookgerei, wel tent en alle andere gebruikelijke spullen). Als je investeert in lichtgewicht spullen kan daar zeker nog wat vanaf. Rijden deden we met nog een alternatieve combinatie: een yuba mundo met twee stoeltjes erop en een gewone vakantie fiets met kinderkar erachter. Werkte ook goed, ieder zijn meug als je maar geniet van het fietsen :-).
Wij zijn zelf ook van mening dat je het op vele manieren kan doen. Het is niet heel voordehandliggend om met bakfietsen te gaan, maar het biedt veel voordelen. Daarom wil ik juist graag laten zien hoe het ons vergaat.
ElsbethV schreef:
za 01 sep, 2018 21:34
Beste grover en roos,

De site heb ik helemaal zelf gemaakt en ook alle foto’s , maar fijn. dat je het er gelukt uit vindt zien, ik beem dat aan als een compliment. Alles is eigen initiatief en ik had de site al gemaakt, voordat ik urban arrow benaderd heb. Ik ben erg fan van deze fietsen en wil ze dan ook onder de aandacht brengen. Groet, Elsbeth
Hoi Elsbeth,

Fijn dat je het als een compliment ziet. Ik vind de site er ook erg mooi uitzien. Maar je hebt mijn vraag of je gesponsord wordt nog niet beantwoord?

Je zegt dat je de site al had gemaakt voor je urban arrow benaderd hebt, waarvoor heb je ze dan benaderd? voor sponsoring of voor wat anders?

verder heel veel succes met jullie mooie tocht.

gr, Rooss
Ik begrijp dat je de site in eigen beheer hebt ontwikkeld. Dan is het zeker terecht dat je het als een compliment opvat, want mooi is ie zeker.

Een sponsoring of meer kan zo veel gunstiger uitpakken. Slim is het zeker en ik wil ook best aannemen dat jullie enthousiast zijn. Ik blijf het daardoor lastig vinden om de ervaringen of adviezen te geloven, omdat het niet meer objectief is.
ag Roos,
Ik had de site al gemaakt en ben met een sponsorverzoek naar Urban Arrow gegaan. Zij hebben ons geholpen in de opstartfase met de aanschaf van een tweede fiets, omdat zij het zo een mooi plan vonden. Uiteraard geef ik daar exposure voor, maar ik ben helemaal vrij in mijn keuzes gelukkig. groet