Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jeugdstelplaatsen Duitsland en kamperen - Forum Wereldfietser

Jeugdstelplaatsen Duitsland en kamperen

Hallo,
Een vraagje over kamperen (op campings) in Duitsland

Als ik op maps.me campings zoek in Duitsland, dan kom ik vaak 'jugendzeltsplatzen' tegen. Ik vraag me af of je op dit soort stelplaatsen ook als niet-(Duitse) jeugd kan kamperen.
Het lijkt me bedoeld voor Chiro of jeugdkampen, maar is dit in de praktijk alleen maar zo?
Wie kan me hier meer over vertellen..
Ik heb hier wel eens gestaan, en dat was nooit een probleem. Ergens in de avond komt de beheerder langs om het kampeergeld te innen (meestal erg weinig, een paar euro).
Ik weet dat soms fietsers die de Rurtal-route fietsen hier kamperen (ligt erg handig)... nog niet gehoord dat mensen hier weggestuurd werden.

http://www.brueckenkopf-park.de/index.p ... platz.html
Jaaaaren terug ook ooit op zo'n plek gekampeerd, was mijn eerste aanraking met de inmiddels ook in Nederland in zwang geraakt kruidenthee. (Voor mij is thee alleen maar thee als er thee in zit :D)
Ok, bedankt voor de info.
Gaan we zeker eens uitproberen dan.. doet me denken aan de Franse camping municipals, goedkoop en basic kamperen.ideaal voor fietsvakantie
Dat is denk ik inderdaad de beste vergelijking.
Marc v G schreef:
do 07 jun, 2018 21:12
Dat is denk ik inderdaad de beste vergelijking.
Bestaat er eigenlijk iets soortgelijks in Oostenrijk? Een plek waar je gratis mag kamperen of tegen kleine vergoeding?
Ik las dat er zowel bemande als onbemande hutten zijn waar je kan overnachten. Op de kaart van alpenvereinshutten vind ik alleen maar de bemande hutten. ik lees alleen wat over een bed boeken, niets over kamperen aan zo n hut en wat de kostprijs is.
Kom je overal wel wat hutjes of afdakken tegen in de Alpen waar je mag staan?
Op grote hoogte willen we wel binnen slapen, maar voor de rest gewoon (wild)kamperen
Hetlevenismooi schreef:
za 30 jun, 2018 10:39
Bestaat er eigenlijk iets soortgelijks in Oostenrijk? Een plek waar je gratis mag kamperen of tegen kleine vergoeding?
Ik las dat er zowel bemande als onbemande hutten zijn waar je kan overnachten. Op de kaart van alpenvereinshutten vind ik alleen maar de bemande hutten. ik lees alleen wat over een bed boeken, niets over kamperen aan zo n hut en wat de kostprijs is.
Kom je overal wel wat hutjes of afdakken tegen in de Alpen waar je mag staan?
Op grote hoogte willen we wel binnen slapen, maar voor de rest gewoon (wild)kamperen
De onbemande berghutjes zijn meer schuilhutjes, en liggen op een hoogte dat je wel heel goed moet mtb'en om daar te komen. Bij de reguliere berghutten is geen kampeermogelijkheid al kan een wirt daar misschien zelf over beslissen als je het ter plekke vraagt.
Fedor schreef:
do 07 jun, 2018 16:23
Ik weet dat soms fietsers die de Rurtal-route fietsen hier kamperen (ligt erg handig)... nog niet gehoord dat mensen hier weggestuurd werden.

http://www.brueckenkopf-park.de/index.p ... platz.html
Daar hebben wij inderdaad ook gestaan een paar jaar terug. Stond als gesloten aangegeven, maar was wel degelijk open en inderdaad, vroeg in de ochtend kwam er iemand kampeergeld innen.
Wat bijkomende info over de jugendzeltplatzen:

Op vele sites zagen we een bord waarop stond dat je er enkel mag staan als je onder 18jaar bent en een reservering hebt aangevraagd. Het is dus echt wel voor scoutsgroepen bestemd, maar desondanks werd onze aanwezigheid, wanneer we werden opgemerkt, getolereerd.
Slechts 1x van de 5 keren dat we er eentje bezocht hebben kwam er een beheerder langs, die zei dat het ok was voor een nacht. Het kan zijn dat niet alle beheerders het accepteren. Wij zijn alleen maar gemütliche Duitsers tegengekomen:) In het weekend heb je grote kans dat er jongerengroepen komen.

Wij vonden het vooral handig omdat je er vaak water hebt, en vaak ook beschutting tegen regen.