Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fietspad Garda meer - Forum Wereldfietser

Nieuwe fietspad Garda meer

Weer een lekker makend stukje over het zwevende fietspad langs het Gardameer, ik ben heel benieuwd naar het eerste reisverslag van iemand hier!

https://www.bever.nl/hub/reizen/fietsen ... ameer.html

Alleen...noem me doemdenker, maar ik vraag me af hoeveel ruimte er op zal zijn om daadwerkelijk te fietsen. Want als je er mee op plekken komt waar je anders een flink stuk voor zou moeten klimmen, dan zie ik opeens het pad vol staan met wandelaars die denken 'goh, dat is handig...'.

Een beetje zoals wanneer je langs de Rijn en Moezel fietst, en het fietspad op de promenade langs de rivier loopt, en dus vol loopt met wandelende Duitsers die op de gekste momenten ook nog eens stil staan. Nu heb ik niets tegen wandelende Duitsers op zich, maar als slalom hindernis waardeer ik ze toch minder.

Of ben ik aan het zwartkijken? Ik hoop niet!
captain_fabulous schreef:
do 24 mei, 2018 16:03
Weer een lekker makend stukje over het zwevende fietspad langs het Gardameer, ik ben heel benieuwd naar het eerste reisverslag van iemand hier!

https://www.bever.nl/hub/reizen/fietsen ... ameer.html

Alleen...noem me doemdenker, maar ik vraag me af hoeveel ruimte er op zal zijn om daadwerkelijk te fietsen. Want als je er mee op plekken komt waar je anders een flink stuk voor zou moeten klimmen, dan zie ik opeens het pad vol staan met wandelaars die denken 'goh, dat is handig...'.

Een beetje zoals wanneer je langs de Rijn en Moezel fietst, en het fietspad op de promenade langs de rivier loopt, en dus vol loopt met wandelende Duitsers die op de gekste momenten ook nog eens stil staan. Nu heb ik niets tegen wandelende Duitsers op zich, maar als slalom hindernis waardeer ik ze toch minder.

Of ben ik aan het zwartkijken? Ik hoop niet!
Volgens de preview (het filmpje) is het pad voor zowel fietsers als wandelaars bestemd. Dus is het geen zwevend fietspad, waar fietsers mogelijk last hebben van wandelaars, maar ook andersom (een zwevend voetpad, waar wandelaars mogelijk last hebben van fietsers).

De kunst is om als zowel wandelaar als fietser er op een dusdanige manier gebruik van te maken dat andere weg-/padgebruikers er geen last van ondervinden. En dat is wel een hele uitdaging :wink:

Niettemin vind ik het een mooi initiatief. Je kunt hier en daar al langs het meer fietsen en op een aantal plekken zie je zowel de aankondigen als de inmiddels gestarte werkzaamheden voor de aanleg van dit fiets-/wandelpad.

Het Gardameer is mooi (alleen de zomerse drukte niet).

Bijlagen

Bij het meer van Caldanazzo hebben ze iets vergelijkbaars.. Ik vond het wel mooi, en bij de dorpen zal het misschien we even wat slalommen zijn maar zodra je een kilometer verder bent zijn de meeste Duitsers wel weer afgehaakt...

Afbeelding