Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe terug vanuit Santiago naar Nederland? - Forum Wereldfietser

Hoe terug vanuit Santiago naar Nederland?

Mijn plan om deze zomer eind augustus/eerste helft september om naar Santiago te gaan fietsen gaat wel door.Grote vraag hoe kom ik weer terug in Nederland met mijn fiets ??.Terug fietsen is geen optie.
Met de trein heeft mijn voorkeur maar is dat wel mogelijk ?? of duurt dat dagen.
Er zijn vast wel mensen die er iets meer van weten..
Alvast mijn hartelijke dank....
Heb je de tijd? Dan kan ik je de boemeltreinreis terug langs de Spaanse noordkust van harte aanbevelen. Het kan ook sneller trouwens, binnendoor via León en Burgos met de AVE (weet niet of die fietsen meeneemt).
Ik liet mijn fiets met bagage terugbrengen door Soetens. Keurig thuis afgeleverd, en na 2.500km heerlijk om alleen maar met een rugzakje een weekje door Santiago te struinen!
En terug zonder fiets zijn er legio mogelijkheden.

Bon Camino!

Gee
Met Flixbus, overstappen in Parijs en even bellen of fiets mee kan.
Gevlogen, op het vliegveld zijn dozen te koop.
Wij zijn in 2012 met de trein van Santiago naar irun gegaan. De fietsen met een koerier daar naartoe laten brengen en toen teruggefietst.
Reinder schreef:Gevlogen, op het vliegveld zijn dozen te koop.
en er loopt een fietspad totaan de voordeur van de Terminal :)
Reinder schreef:
za 28 apr, 2018 21:21
Gevlogen, op het vliegveld zijn dozen te koop.
Kost je dat geen klein fortuin?
Ik heb geïnformeerd om mijn fiets van Ibiza mee terug te nemen naar Rotterdam met Transavia.
De fiets in het luchtruim is 75€, maar de 50-60kg aan fietstassen maken het duur.
Wouter Duijndam schreef:
zo 29 apr, 2018 08:56
Reinder schreef:
za 28 apr, 2018 21:21
Gevlogen, op het vliegveld zijn dozen te koop.
Kost je dat geen klein fortuin?
Ik heb geïnformeerd om mijn fiets van Ibiza mee terug te nemen naar Rotterdam met Transavia.
De fiets in het luchtruim is 75€, maar de 50-60kg aan fietstassen maken het duur.
Je hebt toch geen 60 kg bagage mee?
En ik maar denken dat ik veel meeneem (20/21kg) :wink: Vast een typefout want 50 a60 kg meenemen.....
Wouter Duijndam schreef:
zo 29 apr, 2018 08:56
Reinder schreef:
za 28 apr, 2018 21:21
Gevlogen, op het vliegveld zijn dozen te koop.
Kost je dat geen klein fortuin?
Ik heb geïnformeerd om mijn fiets van Ibiza mee terug te nemen naar Rotterdam met Transavia.
De fiets in het luchtruim is 75€, maar de 50-60kg aan fietstassen maken het duur.
Een fiets kost bij Transavia € 44 per enkele reis.
Inge1 schreef:
zo 29 apr, 2018 10:23
En ik maar denken dat ik veel meeneem (20/21kg) :wink: Vast een typefout want 50 a60 kg meenemen.....
Ik heb er nog geen ervaring mee en dacht aan 5 fietstassen die gemiddeld een kilo of 10 kunnen bevatten.
Zo'n vreemde rekensom is het dan niet, toch?
Wouter Duijndam schreef:
zo 29 apr, 2018 10:53
Inge1 schreef:
zo 29 apr, 2018 10:23
En ik maar denken dat ik veel meeneem (20/21kg) :wink: Vast een typefout want 50 a60 kg meenemen.....
Ik heb er nog geen ervaring mee en dacht aan 5 fietstassen die gemiddeld een kilo of 10 kunnen bevatten.
Zo'n vreemde rekensom is het dan niet, toch?
Dit is wel een inkoppertje natuurlijk. Probeer eens een proefritje te maken met 50 kg bagage op je fiets. Met 15 tot 20 kg (of veel minder als je geen kampeeruitrusting meeneemt) kom je er ook en en dan ga je het misschien nog leuk vinden ook.
Nou er zíjn mensen die zo 40+ kg meezeulen.
2 Ortliebs voor, 2 achter, stuurtas én nog een grote tas bovenop de drager, ik heb ze zien rijden (/lopen/duwen/zeulen :wf_blue ) hoor!


Maar inderdaad, als je het bij 20 (inclusief tassen) houdt is de kans dat je lekker gaat fietsen een stuk groter.
peter de rijk schreef:
zo 29 apr, 2018 11:05
Dit is wel een inkoppertje natuurlijk. Probeer eens een proefritje te maken met 50 kg bagage op je fiets. Met 15 tot 20 kg (of veel minder als je geen kampeeruitrusting meeneemt) kom je er ook en en dan ga je het misschien nog leuk vinden ook.
Ik fiets redelijk vaak met een aanhanger van 90kg op een elektrisch ondersteunde Riese&Müller fiets voor mijn werk.
Ik ken het gevoel hoe het is om met gewicht te fietsen. Ik zie die werkdagen dan ook altijd als training voor mijn aankomende reis.

Het word voor mij een mooie uitdaging om het mee te nemen gewicht goed in de gaten te houden.
Ik heb inderdaad 4 Ortliebs. Twee voor en twee achter en neem een tent, slaapzak en matje en kook gerei mee.

Maar goed weer ontopic
https://www.wereldfietser.nl/docs/de-ee ... 2017-1.pdf
Voor midden en zuid Europa in de warmere maanden is 15 kg toch echt het zinvolle maximum. 10 kg in een Ortlieb achtertas van 20 liter zou ook een geweldige prestatie zijn. Het soortelijk gewicht van de meeste kampeeruitrusting ligt in mijn ervaring tussen de 0,25 en 0,35.
Volgens mijn vriendin ben ik toch echt met 30kg op de fiets momenteel. Ben toch al vlak boven Parijs momenteel. Gaat best goed ;)

https://own2wheels.wordpress.com/2018/ ... last-day/

Ooh jaaah on topic; op de fietsbeurs heb ik met een meneer van Soetens gepraat. Fietsvervoer terug is te plaatste te regelen als je ze belt (werd mij verteld)
Maar goed wij hebben besloten door te fietsen na Santiago.
Ik heb het ooit gedaan. Er is een vliegveld vlak bij Santiago. Van daar ben ik naar Barcelona gevlogen en vandaar met Iberia naar Schiphol. Een prima verbinding. Er zijn vanuit Santiago geen rechtstreekse vluchten naar Nederlandse vliegvelden.
ceeskamp schreef:
ma 30 apr, 2018 00:41
Ik heb het ooit gedaan. Er is een vliegveld vlak bij Santiago. Van daar ben ik naar Barcelona gevlogen en vandaar met Iberia naar Schiphol. Een prima verbinding. Er zijn vanuit Santiago geen rechtstreekse vluchten naar Nederlandse vliegvelden.
Er is dit jaar één rechtstreekse vlucht per week, op donderdag met Vueling om 7 uur 's ochtends naar Amsterdam (toevallig net zelf geboekt in omgekeerde richting). Met een overstap in Barcelona of Madrid kan het een paar keer per dag met Vueling, maar dan moet je wel tweemaal fietstarief à € 50 betalen.