Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Video winterfietstocht Vennbahn - Forum Wereldfietser

Video winterfietstocht Vennbahn

Afgelopen weekend heb ik de Vennbahn gefietst, door Luxemburg, Belgie en Duitsland (2-4 maart 2018). Ik raakte compleet ingesneeuwd, maar heb de route van 125 km toch grotendeels kunnen fietsen. Hierbij een video impressie van de tocht:

https://player.vimeo.com/video/258623687

Wijnand
Erg mooie beelden zo met die sneeuw.

"compleet ingesneeuwd" klinkt nogal dramatisch, vond je het fietsen minder plezierig? Zo ja, wat was het grootste ongemak?
Mooie beelden hoor! Knap dat je van die ijspegels af hebt kunnen blijven...
Leuke video. Een vriend en ik gaan de tweede week na Pasen in 4 dagen van Eupen naar Luxemburg stad fietsen, hopelijk geen sneeuw dan maar we zien wel. Nu heb ik er nog meer zin in.
Leuk gemaakt. :)

Waarom vanaf Monschau vaak de hoofdwegen genomen?
daulagari schreef:
wo 07 mar, 2018 23:24
Erg mooie beelden zo met die sneeuw.

"compleet ingesneeuwd" klinkt nogal dramatisch, vond je het fietsen minder plezierig? Zo ja, wat was het grootste ongemak?
Bedankt voor jullie reacties. De reis ging ongeveer zo:
Vrijdag vanuit Troisvierges (Lux) ging het fietsen prima, de paden waren licht aangeijzeld en daardoor enigszins stroef(ik had er geen profiel banden opgelegd), er lag hier en daar ca. 1 a 2 cm sneeuw. Om een uur of 3 begon het enorm te sneeuwen, binnen no time lag er ca. 5 cm, kreeg slecht zicht, maar fietsen ging nog steeds.
Zaterdag ochtend zat ik in een compleet witte wereld met ca. 5 a 10 cm sneeuw. Nu komt het: sommige stukken waren te fietsen, sommige stukken compleet niet. Er zaten enorme bulten in, ontdooid en weer opgevroren sneeuw/ijs met daarover heen een verse laag sneeuw. 's middags werd het erg mooi weer en waren grote delen goed te doen maar ook hele stukken niet (veel gelopen). 2e helft van de middag heb ik daarom ook stukken via gewone wegen gefietst. Zondag ging ongeveer op dezelfde manier. Wat wel grappig was, was het feit dat ongeveer 15 km voor Aken de besneeuwde landschappen in één keer compleet op hielden.

Ik vond het toch erg mooi en heb het ervaren als een soort winter-scandinavisch avontuur. Het is een erg mooie route, geheel auto vrij, in de zomer wellicht wat te toeristisch. Wel grotendeels vlak, en praktisch geen (te) steile wegen, zoals je ze tegen komt in de Ardennen.

Ik had de dagen ervoor nog contact met een wereldfietser die onderweg is naar Thailand (Horizonhonger.nl) en ook de Vennbahn wilde nemen. Hij gaf toen aan dat het compleet niet te doen was en een aantal keren onderuit was gegaan. Maar ja, ik had al geboekt, en zo eigenwijs als ik ben toch gegaan. Ik vind het toch redelijk goed gegaan, 1 keer onderuit gegaan en ca. 75% van de route gefietst en 25% over lokale wegen.

groet,
Wijnand