Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in de trein Van Barcelona naar Valencia? - Forum Wereldfietser

Fiets in de trein Van Barcelona naar Valencia?

Komende vakantie gaan we naar Spanje en fietsen vanuit Valencia naar het noorden via de route van Benjaminse.
Nu is de info op de website van de Spaanse spoorwegen erg onduidelijk over het meenemen van fietsen in de Talgo treinen. Is er iemand die daar meer over weet? Op de planner van de Bahn staat de code TLG 165 als aanduiding voor de trein. Meenemen in een regionale trein is ook mogelijk maar dan duurt de reis veel langer.
Hee,

ik heb vlug even gekeken en het ziet er naar uit dat je de fiets moet ontmantelen in de Talgo,
https://pedalibre.org/2016/04/04/la-bic ... distancia/


Via de regionale trein kan je denk ik vlotjes naar Tarragona en zo verder naar Valencia. Dan kan je wel je fiets meenemen denk ik.

Ik heb reeds eerder de trein en fiets genomen in Alicante zonder veel problemen, maar dat was een regionale trein.

Verder heb ik ook al gewoon vanuit Barcelona langs de kust naar Tarragona, Amposta, enz...gefietst, dat lijkt me ook nog een optie. (Of gewoon een stukje fietsen tot wanneer je in de provincie Valencia bent) (castellon?)

Of de bus natuurlijk maar dat is dan weer twijfelachtig, mijn fiets heeft al verschillende keer op de bus gezeten in Spanje (andalucia) (Alsina Graels was de maatschappij) Hangt een beetje af van de buschauffeur denk ik.

Succes in ieder geval, als je nog vragen hebt, stuur gerust door.
Is de EuroMed hetzelfde als de Media Distancia? Er gaat een EuroMed vanuit Tarragona en dan zou ik sneller in Valencia zijn.
In principe kun je in alle regional en regional express treinen (zeg maar stoptreinen) je fiets moeiteloos en zonder te reserveren meenemen. Is/word de afstand groter dan 100 km.? Dan betaal je € 3,- voor een fiets (kan gewoon bij de conducteur), is de afstand minder dan 100 km. dan is het zelfs gratis.

Een fietsplekje in Media distancia treinen moet van te voren gereserveerd worden.
Tarragona-Valencia (op een willekeurige dag):

vertrek 10.41, aankomst 14.34, reisduur 3 h. 53 min., treintype R. EXPRES, prijs € 22,15.
Wij komen pas rond 13.00 uur aan in Barcelona en kunnen dus niet zo vroeg vertrekken.
BertKremer schreef:
za 03 mar, 2018 22:15
Wij komen pas rond 13.00 uur aan in Barcelona en kunnen dus niet zo vroeg vertrekken.

Je kunt om 16:33uur met een MD (Media Distancia) Vanaf Barcelona-Sants naar València.
Je kunt om 16:33uur met een MD (Media Distancia) Vanaf Barcelona-Sants naar València
Met deze treinverbinding zijn we pas om 21.55 uur in Valencia en we wilden er graag iets vroeger zijn.
Maar er is waarschijnlijk geen andere keuze.
iedereen bedankt voor het meedenken.
Hallo, in bijna alle regionale treinen van Spanje kun je de fiets nemen zonder daar een toeslag voor te betalen, meestal om een ​​plek voor hen te zien, vragen aan de recensent, hoewel het soms een beetje een ramp is, maar dan kun je de fiets meenemen in eender welke plaats van een regionale trein als er niet veel reizigers zijn. Op langeafstandstreinen denk ik dat je de fiets moet demonteren en betalen, ik zou het niet aanbevelen.

Als u Spaans spreekt, of Google Translate gebruikt, hehehe. :) Er is een Spaanse wielrennen forum waar ik meestal deel te nemen:

http://www.rodadas.net/foro/

waar veel Catalanen en Valenciennes, daar kan vragen die zeker u op de hoogte in detail.

Indurain99 uit Spanje.
Prima fietsplekken in zo’n Media Distancia
B78E143E-DB6C-41F4-9D0F-05EB70BC84F0.jpeg
Groeten vanuit de Spaanse trein 🙂
BertKremer schreef:
zo 04 mar, 2018 11:28
Je kunt om 16:33uur met een MD (Media Distancia) Vanaf Barcelona-Sants naar València
Met deze treinverbinding zijn we pas om 21.55 uur in Valencia en we wilden er graag iets vroeger zijn.
Maar er is waarschijnlijk geen andere keuze.
iedereen bedankt voor het meedenken.
Als je om 13:00 uur op de luchthaven van Barcelona aankomt en je moet daar wachten op je fiets en je overige bagage, je moet je fietsrijklaar maken en vervolgens naar de stad Barcelona, dan lijkt 16:33 vertrek van de trein op maat.
We komen met de trein vanuit Portbou, waar we aankomen met de nachttrein vanuit Parijs. de E-bike mag niet in het vliegtuig. We missen net een doorgaande Regionale trein
Met de bus kan ook, ALSA rijdt tussen Barcelona en Valencia, Vertrek Barcelona 14.30, aankomst Valancia 18.30 bijvoorbeeld. De fiets kan mee, wel tevoren reserveren en een hoes eromheen.
BertKremer schreef:
ma 05 mar, 2018 12:25
We komen met de trein vanuit Portbou, waar we aankomen met de nachttrein vanuit Parijs. de E-bike mag niet in het vliegtuig. We missen net een doorgaande Regionale trein
Bij Transavia mag een e-bike wél mee! zie:
https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... re-bagage/
Dat is fijn als je een E-bike hebt met een batterij van 300KW of minder, maar die van mij heeft er één van 500KW en die mag niet mee.
Bovendien is de reis naar Porbou al betaald.