Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hostals andalusie - Forum Wereldfietser

hostals andalusie

Ik ga vanaf half maart een paar weken rondje Andalusië fietsen en wil daarbij overnachten in hostals en goedkope hotelletjes etc. Eerder deed ik dit in Noord-Spanje (Camino) en daar was soms geen beddengoed, omdat verwacht werd dat je een slaapzak bij je had. Heeft iemand ervaring in Andalusië en op de hoogte van de aanwezigheid van beddengoed, dekens/dekbed en lakens?
Alvast dank voor je reactie.
Guus
Ik heb nooit de Camino gedaan maar wel veel in Spanje platteladshotelletjes overnacht, zij het niet in Andalusië. Een hotel zonder lakens en dekens heb ik nog nooit gezien.
Wel neem ik vrijwel altijd mijn slaapzak mee omdat de kans dat beddengoed te kort en/of te koud is altijd groot is.
Langs de camino heb je speciale goedkope accommodatie voor pelgrims, albergues in de vorm van slaapzalen en zo. Elders in Spanje ben ik dat soort onderdak nog nooit tegengekomen (ook nooit naar gezocht trouwens). Een hostal of pension is een gewoon hotel met alle voorzieningen, ook beddengoed. Reken op 25 tot 35 euro voor eenvoudige kamers boven een bar en dergelijke. In de toeristenzone duurder.
De hostals die wij hadden een paar jaar geleden in Andalusië hadden gewoon lakens ed.
Veel plezier in deze mooie streek.
peter de rijk schreef:
di 13 feb, 2018 11:48
....eenvoudige kamers boven een bar en dergelijke....
Helemaal mee eens. De mooiste avonden meegemaakt in dit soort etablissementen;
kruispunt in dorpje bezet door een stieren-vecht arena, lokale taberna verleende ons onderdak, een van de mooiste weekends in Spanje ooit, en niet alleen vanwege het stierenvechten :oops:

Groet, Tom.
Wij hebben dezelfde ervaring in Andalusie, beddegoed en badlinnen altijd aanwezig, Andalusie is ons wat hostels en hotels betreft (en eigenlijk in zijn algemeenheid) prima bevallen.

Roef