Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Parenzana (Trieste-Porec) - Forum Wereldfietser

Parenzana (Trieste-Porec)

Hallo!

Ik ben compleet nieuw in het wereldje van fietsvakanties (ik ben normaal meer een wandelaar) maar nu hebben vriend en ik het idee op gevat om deze zomer een stuk van de Parenzana trail te gaan fietsen.
Ons huidige plan is Trieste-Piran-Umag-Porec.
Het blijkt nogal moeilijk te zijn om informatie te vinden dus ik dacht: ik stel mijn vragen hier.

- allereerst, is dit een beetje logische start van de route? Ik twijfel erover om ipv Trieste in Koper te starten, dat maakt de eerste fietspad een stuk korter alleen ik zou het jammer vinden als we dan een stuk missen.
- officieel gaat de route niet via Umag maar vis Buje. Ook hier is het de vraag: worden het dan te lange fietsdagen voor ons als newbies (we willen ook nog wel wat stops maken)? Of missen we wat als we via Umag gaan?
- moeten we na aankomst in Porec er nog een extra dag aan plakken of kunnen we dan net zo goed meteen terug naar Trieste/Koper?

En last but not least:
- hoe doen jullie dat met auto en fietsen? Wij rijden naar Trieste/Koper omdat we na deze dagen nog verder willen rijden maar de auto moet toch ergens staan. Bij wandelvakanties staat hij meestal in een rustig bergdorpje (evt bij een hotel) maar dit is toch anders.
En klopt het dat er daar taxi’s zijn die je, met fiets en al, kunnen terugbrengen naar Porec?

Als jullie geen antwoorden hebben op de vragen maar wel een idee hebben waar te zoeken hoor ik het ook graag!

Bedankt!
Ik heb de track van de Parenzana track gedownload van hier maar die gaat van Mlini/Mulini naar Poreč en is 80 km, dat is in principe in een dag te doen, maar met wat stops zou ik er twee dagen voor uit trekken.

Wat waren jullie plannen voor de route tussen Trieste/Koper en het beginpunt van de track (Mlini/Mulini)?

Hoeveel dagen zouden jullie willen gaan fietsen?