Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met kinderen over deel Tauernradweg - Forum Wereldfietser

Fietsen met kinderen over deel Tauernradweg

Hallo,

Wij willen met kinderen deze zomer gaan fietsen in Oostenrijk en een deel van de Tauernradweg te fietsen. Namelijk het traject vanaf Krimml naar Salzburg (ca. 140 km), waarbij vanaf Zell am See langs het riviertje de Saalach en het plaats Lofer.

- Idee is om met tent te gaan en waar mogelijk te overnachten op campings, van te voren in te plannen. Eventueel hotel/pension als dat beter uitkomt.
- Onze kinderen zijn straks 7 en 9 jaar oud, beiden gaan op eigen fiets. Eén kinderfiets met derailleurversnelling (7 speed) en één fiets met naafversnelling (3 speed), de laatste omdat derailleur voor hem niet werkt
- Alle bagage bij pa en moe
- 1 follow-me aanhangtrailer mee voor de moeilijke momenten
- Afstand per dag 30 à 35 km, beetje afhankelijk van terrein/ beschikbare overnachtingen

De route is overwegend naar beneden: Krimml ligt op bijna 1100 meter hoogte, Salzburg op 420 meter. Hoogte profiel van Krimml tot Zell am See lijkt goed te doen, daarna weet ik het niet.

Enkele vragen heb ik over dit traject. Misschien hebben anderen hier ervaring mee, vooral ervaringen met kleinere kinderen ben ik benieuwd naar:
1) De vraag is of dit te doen is met kinderen. Met name of het traject niet al te veel klimmetjes bevat. Hoewel de route vooral naar beneden leidt, kunnen te veel - en vooral te lange klimmetjes - de pret aardig drukken. Stukjes lopen is natuurlijk ook mogelijk.
2) Gaat het om een autoluwe route? Fietsen over fietspaden zou wel fijn zijn met kleine kinderen.
3) Ervaring met leuke campings onderweg?

Ik weet dat Bikeline een beschreven route heeft van de Tauernradweg, alleen willen wij vanaf Zell am See een andere route volgen langs de Saalach via Lofer. Ook SNP heeft Tauernradweg in het pakket, alleen gaat dat uitsluitend via hotels, wij willen in principe via campings.

Alvast dank voor de reacties!
Hallo, bij gebrek aan reactie op mijn eerdere bericht :cry: Ik ben benieuwd naar ervaringen op de Tauern Radweg in Oostenrijk. Zie bovenstaand bericht met enkele vragen. Dank!
Hoi

Even kort voor het slapen.... Voor meer reacties en antwoorden op je vragen kun je het beter hier stellen. https://www.facebook.com/groups/fietsva ... tkinderen/. Is een leuke en actieve groep.

2 jaar geleden een klein deel van de route gefietst. Erg mooi rustige weggetjes zonder of weinig verkeer. Lees hier het verslag. http://www.dekleinespaak.nl/zomervakantie-2016/ de eerste 3 dagen gaan over Tauerenweg

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet Pieter
Ik zit niet op Facebook, was eigenlijk van plan dat zo te houden :D

Leuk verslag van jullie vakantie, die camping Grubhof was mijn oog ook al op gevallen.

Dank je wel Pieter!
Hoi!
Ben benieuwd, zijn jullie deze zomer nog naar Oostenrijk geweest? Hoe is het bevallen? Wij willen het volgend jaar misschien gaan doen met onze kinderen. Dan zijn ze 9 en 11. En campings? Genoeg op de route?
Ik hoor het graag.
Hoi,

Uiteindelijk hebben wij niet de Tauernradweg gefietst, maar wel heel ergens anders. (Namelijk langs het riviertje de Altmühl in Zuid-Duitsland, heel leuk overigens). Ik kan helaas geen ervaringen met je delen over de Tauernradweg. We hebben wel een weekje op de genoemde camping Grubhof in Lofer (Oostenrijk) gestaan. Prima familiecamping, met veel mogelijkheden voor uitstapjes. Veel succes.
Over het fietsen van de Tauernradweg is veel te vinden op het Internet, bijv. Oppad, SNP en Outdooractive.

Wat betreft campings kan je Archies gebruiken, ik heb even gefilterd en zo te zien zijn er voldoende campings, zeker tussen Krimml en Salzburg.

Afbeelding

Ik zou het gewoon proberen met kinderen, mocht het eventueel tegen zitten dan kan je altijd een stuk trein nemen.