Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (Langdurig) parkeren in de buurt van Salzburg - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

(Langdurig) parkeren in de buurt van Salzburg

1 € per nacht vind ik een schappelijk bedrag, zeker als het terrein nog afgesloten wordt 's avonds/'s nachts (verschilt per camping of dit gebeurt). Persoonlijk zou ik ook een aardigheidje geven als extra bedankje bij zulke service. Veel plezier in de Alpen!
Dag beste mensen,

Op deze post is in 2018 voor het laatst gereageerd, maar voor mij is deze vraag actueel. Zijn er mensen met meer actuele ervaring en tips?
Ik snap nooit zo goed waarom mensen elders parkeren veel spannender vinden dan thuis parkeren.

Heb je een heel opmerkelijke auto die normaal altijd op eigen erf staat?

In dat geval zou ik of a) zorgen dat de verzekering in orde is en lekker op reis gaan, of b) een andere auto nemen voor de reis.
Ach, met zo'n buitenlandse kentekenplaat val je toch best op. De eerste dag denkt men wellicht dat wellicht de jackpot erin zit omdat toeristen vaak zo gezien worden, en als 'ie er een aantal dagen staat zonder gebruikt te worden wordt het voor het dievengilde vaak ook steeds interessanter om eens binnen te kijken.

Parkerend bij een camping, hotel of iets in die richting valt zo'n buitenlandse auto toch een stuk minder op. En heb je ook nog enigszins het gevoel dat iemand 'm in de gaten houdt als je de mensen ter plaatse ervan op de hoogte brengt dat je je auto aldaar parkeert.
Kan je dat met cijfers onderbouwen Jurr? Ik lees namelijk vooral aannames. Worden auto's met buitenlands kenteken op een openbare parkeerplaats in de buurt van Salzburg / in Oostenrijk eerder gestolen dan auto's met een lokaal kenteken?
Voel je vrij om er wetenschappelijk onderzoek naar te doen, maar als ik een auto zou willen parkeren in het buitenland dan zijn onder andere die aannames mijn redenen om bij een camping, hotel of iets soortgelijks te willen parkeren.

Ik zou dan liever die paartientjes/fleswijn/doosjechocola aan de campingbeheerder/receptionist/oid besteden om er een beter gevoel bij te hebben.

Maar als jij wat anders vindt, parkeer vooral waar je wil hoor. Best kans dat het goed gaat ook.
Aha, een gevoelskwestie. ... Goed dat je aangeeft op basis van eigen aannames persoonlijke afwegingen te maken.
Het voelt inderdaad beter de auto bij een camping, hotel o.i.d. te laten staan ('t is voor een week) omdat daar meer auto's met een buitenlandse kenteken staan. Dan trekt de auto wat minder aandacht dan een eenzame Nederlands auto op een parkeerplaats bij een station, supermarkt, etc. Maar dan moet zo'n onderkomen daar wel (tegen betaling) aan mee willen werken natuurlijk Uit ervaring weet ik dat de één er niet moeilijk over doet, zo hebben we de auto eens een week in een schuur kunnen stallen, maar een ander wijst je verzoek botweg af. Vandaar mijn vraag naar ervaringsdeskundigen in de regio Salzburg.
Ik heb via warmshowers ook wel eens een berichtje gekregen met als strekking, "Hoi, kan ik in jouw straat mijn auto een paar weken neer zetten" Nu woon ik niet in een gratis parkeren gebied, maar wel een prima idee natuurlijk. Er is nog een beetje toezicht en je kunt nog eens gezellig koffie drinken met een collega fietser...
abennen schreef:
za 30 jul, 2022 19:54
Dag beste mensen,

Op deze post is in 2018 voor het laatst gereageerd, maar voor mij is deze vraag actueel. Zijn er mensen met meer actuele ervaring en tips?
In september 2020 heb ik via Park and Fly Salzburg mijn auto voor € 35 een week lang vlak bij de luchthaven in een parkeergarage van een winkelcentrum geparkeerd. Parkeren, uitrijticket halen bij de receptie van het winkelcentrum en je kunt wegrijden wanneer je wil.. Het is nu iets duurder zie ik (€ 39 voor een week). Als je op de snelweg de eerste afslag na de Duitse grens neemt, hoef je overigens geen autobahnvignet te hebben, dat scheelt weer.
(dubbel)