Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamchatka? - Forum Wereldfietser

Kamchatka?

Heeft er hier wel eens iemand in Kamchatka gefietst? Kan er bar weinig over vinden. Misschien omdat er nauwelijks wegen zijn?
Als ik google kom ik toch best een beetje info tegen, ziet er avontuurlijk uit. Ben benieuwd of iemand hier er gefietst heeft.
Leuk filmpje zag ik ook :lol: :

interessant idee. Het zou me verbazen als iemand hier zegt er al gefietst te hebben. Misschien zal jij de eerste zijn.

Kamchatka ligt in azië, topic is in de verkeerde rubriek van het forum gezet.

Hans
Ik kan het boek even niet vinden maar die Nederlandse oceaanroeier heeft er dus een boek over geschreven. Kortgezegd ; 's zomers dooit de permafrost en is alles blubber , na September is het gauw -40. Heet ie niet Ralph Tuyn ?
Hou me op de hoogte met zulke plannen....
Groeten van Pier.
javb2812 schreef:interessant idee. Het zou me verbazen als iemand hier zegt er al gefietst te hebben. Misschien zal jij de eerste zijn.

Kamchatka ligt in azië, topic is in de verkeerde rubriek van het forum gezet.

Hans
Een van m'n clubgenoten heeft er al eens gefietst, begin jaren '90. Hij was toen 4 weken onderweg, van de 4 weken heeft hij in totaal 1 week moeten lopen met de fiets aan de hand. In die periode was Kamchatka redelijk populair onder de die hard vakantiefietsers uit de voormalige Sovjet-Unie (niet veel eerder was Kamchatka ook voor Sovjet-burgers een ontoegankelijk militair spergebied).
Hmmm, ja, het is inderdaad Azie. Ik dacht Rusland = Europa, maar dat is maar ten dele waar... :wink:
Kamchatka staat sowieso nog op m'n lijstje, maar twijfel of dat met of zonder fiets moet zijn. Moet echt schitterend zijn daar!
Ik ben er nog niet geweest. Floortje Dessing is er wel een keer geweest.


Het is er erg vulkanisch, de fiets filmpjes lijken op een extreem IJsland


luddo schreef:
Het is er erg vulkanisch, de fiets filmpjes lijken op een extreem IJsland

Mooi dat je aan het einde van die fraaie filmpjes nog meer Russische fietsersfilmpjes gesuggereerd krijgt. Ik ben nu al weer een half uur aan het kijken naar drie man die om het meer van Khovsgol aan het fietsen zijn.
Ik was even dit topic "kwijt" dus zocht ik er even op maar kon het niet vinden, wel een niet relevant oud bericht.

Om het makkelijker terug te vinden, de officiële Nederlandse spelling lijkt Kamtsjatka te zijn ;-)
piviets schreef:
di 21 nov, 2017 21:15
Ik kan het boek even niet vinden maar die Nederlandse oceaanroeier heeft er dus een boek over geschreven. Kortgezegd ; 's zomers dooit de permafrost en is alles blubber , na September is het gauw -40. Heet ie niet Ralph Tuyn ?
Hou me op de hoogte met zulke plannen....
Groeten van Pier.
De titel van het genoemde boek is "Voorbij Madagan". Met dank aan Pier :D
Ik wilde het lenen van de bibliotheek (1 exemplaar bij alle NL bibliotheken), aangevraagd en toen bleek het er toch niet te zijn. Jammer. Als iemand het boek heeft en het wil verkopen, neem ik het graag over.
Er is nog een exemplaar van Voorbij Madagan te koop zag ik:

https://www.reis-boek.nl/boeken/voorbij ... s-siberie/
WillemT schreef:
zo 04 feb, 2018 17:35
Er is nog een exemplaar van Voorbij Madagan te koop zag ik:

https://www.reis-boek.nl/boeken/voorbij ... s-siberie/
Had ik reeds gevonden. Ik kijk nog even of ik het toch niet ergens kan lenen.
Tegenwoordig is wat ie doet nogal motivational-speaker-voor-grote-bedrijven-achtig, maar ik heb ooit met plezier naar de serie 'Cycling Home From Siberia' gekeken van Rob Lilwall. De mens is ook vertrokken in Magadan. Dat is dan wel geen Kamchatka, toch wel heel dicht in de buurt.