Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Munchen-Praag - Forum Wereldfietser

Munchen-Praag

Er is een fietsroute Munchen-Praag die we volgend jaar willen fietsen. Kan men met de trein vanuit Praag terug naar vertrekpunt Munchen en de fietsen meenemen?
Jazeker! Er gaat de Alex met fietsplaatsen. Zie: http://www.laenderbahn.com/alex/tickets/prag-spezial/
Maar je kunt ook goed via Berlijn terug met de trein naar Nederland en hoef je dus niet de omweg via Munchen te maken. Informatie: http://www.treinreiswinkel.nl
De bus, zie het Flixbus topic en de Flixbus website, is misschien ook een optie.
Je kan natuurlijk vanuit Praag ook terug naar Nederland fietsen, dat kost je ongeveer een week, al naar gelang de route en je dagafstand natuurlijk.
Een week? Hoeveel km is het?
Een paar jaar geleden fietsten we van Utrecht naar Praag aan de hand van het routeboekje "Fietsen naar Praag". We kwamen in 16 etappes op 1300 km uit. Er zijn kortere routes natuurlijk.
Polling schreef:Een week? Hoeveel km is het?
De fietsroute naar Praag van de Europafietsers is 1100 km. Zij geven als richtlijn 14 dagen.
Dat had ik ook in mijn hoofd ja. Dat lijkt me dus in een week erg veel van het goede, dagafstand wordt dan boven de 150 km.
De kortste route van Praag naar Utrecht is nog geen 800 km, dus best te doen in een week! Het is niet verplicht altijd de meest toeristische route te volgen.
Dan heb je gelijk. Ik vroeg ook niet voor niets naar de afstand, met de auto was het ook ongeveer 1100 km. weet ik nog.
Ik heb deze Munchen,Praag route in 2014 gefietst .
Ik heb het route boek hier Munchen ,Regensburg, Praag wel in het Duits is een mooie route ook op gps en heel veel fietspaden.
je mag het wel van me lenen als je wil.
Ik heb toen wel rondje Munchen Praag Elbe radweg to Hamburg en de Hanza route weer terug weet dus niets over treinen.
Klaas
Vreemd dat er fietsers vragen stellen je ze zelfs gratis route boekjes aanbied.
En dan blijft het erg stil aan de overkant.
Ff een reactie is wel zo netjes
Sorry, maar ik kan je geen bericht sturen. Het lukt me niet om je te bereiken. Ik vind geen contactadres.
fietserke48 schreef:Sorry, maar ik kan je geen bericht sturen. Het lukt me niet om je te bereiken. Ik vind geen contactadres.
Beste mevrouw of mijnheer "Fietserke48",

Rechts ziet u naast iedere reactie "contacteer" staan. Als u daarnaast op het witte tekstballontje klickt, ziet u hoe een privé-bericht kun versturen. Succes!
Kunt u wat met de diverse reactie?
bert sitters schreef:
fietserke48 schreef:Sorry, maar ik kan je geen bericht sturen. Het lukt me niet om je te bereiken. Ik vind geen contactadres.
Beste mevrouw of mijnheer "Fietserke48",

Rechts ziet u naast iedere reactie "contacteer" staan. Als u daarnaast op het witte tekstballontje klickt, ziet u hoe een privé-bericht kun versturen. Succes!
Kunt u wat met de diverse reactie?
Echter enkel en alleen je bent ingelogd.
Bedankt voor de info!