Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Noorwegen

De tovenaar schreef:
zo 26 mei, 2019 17:48
nicolevelo schreef:
zo 26 mei, 2019 17:32
In welk stuk zit Denemarken?
Zie http://ftp.nluug.nl/pub/maps/openfietsm ... 9/map.html
Het downloaden van dit gedeelte (2,59 Gb) breekt bij mij steeds af na ca 1,9 Gb. Geen idee waarom.
Ook geen idee waarom. Probeer eens de Duitse server?
http://osm.pleiades.uni-wuppertal.de/op ... 9/map.html
In hoeverre zijn de kaarten anders dan die je kan vinden op http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe anders dan die op de ftp.nluug.nl of de duitse site?

Downloaden daar van gaat bij mij altijd goed vooropgesteld dat er genoeg schijfruimte is.
De kaarten staan fysiek op de Duitse server en nluug is de mirror site, dus die zijn in principe exact gelijk. Openfietsmap.nl is alleen een shortcut naar de website, die weer op de servers van google staan.
nicolevelo schreef:
zo 26 mei, 2019 18:54
De tovenaar schreef:
zo 26 mei, 2019 17:48
nicolevelo schreef:
zo 26 mei, 2019 17:32
In welk stuk zit Denemarken?
Zie http://ftp.nluug.nl/pub/maps/openfietsm ... 9/map.html
Het downloaden van dit gedeelte (2,59 Gb) breekt bij mij steeds af na ca 1,9 Gb. Geen idee waarom.
Sommige (verouderde) bestandssytemen of besturingssystemen kunnen een bestandsgrootte limiet hebben van 2GB.
bast1aan schreef:
ma 27 mei, 2019 18:40
nicolevelo schreef:
zo 26 mei, 2019 18:54
Het downloaden van dit gedeelte (2,59 Gb) breekt bij mij steeds af na ca 1,9 Gb. Geen idee waarom.
Sommige (verouderde) bestandssytemen of besturingssystemen kunnen een bestandsgrootte limiet hebben van 2GB.
Ik heb zonet voor de derde keer het bestand trachten te downloaden (deze keer van de Duitse site), en weer blijft hij steken bij 1,9 Gb. Hoe los ik dat dan op?
Nico download je rechtstreeks naar je etrex of naar een map op de pc? Je moet wel een heel oude pc hebben wil je geen 2,0 Gb of meer meer kunnen downloaden. En voldoende schijfruimte natuurlijk.
Sommige (slechte/oude) Android versies kunnen deze limiet geloof ik ook nog hebben.
_Peter_ schreef:
ma 27 mei, 2019 19:15
Nico download je rechtstreeks naar je etrex of naar een map op de pc? Je moet wel een heel oude pc hebben wil je geen 2,0 Gb of meer meer kunnen downloaden. En voldoende schijfruimte natuurlijk.
Het goede nieuws is dat het zonet gelukt is. Ik heb het downloaden enkele keren aan en uit gezet en nu staat de laatste 0,5 Gb er ook bij. (en het is geen Android, noch een oud besturingssysteem)

Wel jammer dat Denemarken nu over twee kaarten verspreid is. Kan je in Basecamp twee kaarten tegelijk openen?
Het ligt iig niet aan de ftp.nluug.nl server. Ik gebruik die vrij vaak, zeker ook voor grotere bestanden dan 2GB, zonder problemen.
Basecamp kan geen twee of meer kaarten tegelijk zien. Je zou heel Europa kunnen downloaden maar die is maar liefst 11gb (15 gb uitgepakt). Als jouw computer al moeite heeft met 2gb...
Misschien helpt een download manager plugin voor je webbrowser?
De tovenaar schreef:
ma 27 mei, 2019 19:37
Basecamp kan geen twee of meer kaarten tegelijk zien. Je zou heel Europa kunnen downloaden ...
Ik heb (een wat oudere versie van) Denemarken al standaard op mijn gps, dus dat zal wel lukken zo.

Nog een vraagje Tovenaar: ik zie dat ook de campings op jouw kaartje verschijnen. Zijn die dan vanzelf opgenomen in de lijst van POI's of moet ik nog apart van de Archies-website deze POI's installeren op mijn gps?
Kan geen kwaad Archies erbij te doen, hij gebruikt andere bronnen dan Openstreetmap, vaak staan er meer campings in dan in de OFM.
Weer goed bezig Tovenaar, dat mag best wel eens gezegd worden :)
De gpx tracks van de nationale fietsroutes in Noorwegen staan allemaal hier.

1. Als ik deze download en daarna open in Basecamp of in mijn garmin krijg ik naast het spoor een wirwar van lijnen in vogelvlucht (zie screenshot hieronder). Weet iemand hoe dat komt? En hoe ik dat kan 'opschonen'?

2. Eens in mijn garmin heten al deze tracks 'Traject', terwijl ze op mijn computer na downloaden een herkenbare naam hebben (bvb nasjonal-sykkelroute-1-alternative-svinesund-bergen). Hoe kan ik deze naam ook in mijn garmin behouden?

Alvast bedankt voor de hulp!
Schermafbeelding 2019-06-24 om 10.14.25.png
Hebben ze denk ik uit Openstreetmap getrokken, die trackpunten zijn niet goed op volgorde gesorteerd en er kunnen gaten in zitten waardoor je dit soort lijnen krijgt. Herstellen is een ondoenbare klus en zou ik niet aanraden. Die tracks staan toch ook op de Openfietsmap? Dat zijn de blauwe stippellijnen op de kaart. Je kan beter je eigen routes mbv Basecamp plannen en die dan omzetten naar een track.

Zie ook viewtopic.php?t=20201
De tovenaar schreef:
ma 24 jun, 2019 10:49
Hebben ze denk ik uit Openstreetmap getrokken, die trackpunten zijn niet goed op volgorde gesorteerd en er kunnen gaten in zitten waardoor je dit soort lijnen krijgt. Herstellen is een ondoenbare klus en zou ik niet aanraden. Die tracks staan toch ook op de Openfietsmap? Dat zijn de blauwe stippellijnen op de kaart. Je kan beter je eigen routes mbv Basecamp plannen en die dan omzetten naar een track.

Zie ook viewtopic.php?t=20201
Dat is duidelijk, dankjewel. Ik heb de tracks van die site alvast in de prullenbak gegooid en ga straks eens kijken naar de andere link die je voorstelt.
En ja de tracks staan mooi getekend op de OFM, maar een gpx track van een bepaald stuk geeft me nog extra nuttige info over afstand etc.
Die tracks van Biroto zijn ook afkomstig van OSM dus in principe dezelfde tracks als die van Waymarked Trails, echter (als het goed is) opgeschoond door Biroto. Je moet wel inloggen om ze (gratis) te kunnen downloaden.
De tovenaar schreef:
ma 24 jun, 2019 11:37
Die tracks van Biroto zijn ook afkomstig van OSM dus in principe dezelfde tracks als die van Waymarked Trails, echter (als het goed is) opgeschoond door Biroto. Je moet wel inloggen om ze (gratis) te kunnen downloaden.
En een account aanmaken dus, er zit in een aantal tracks ook nog meer informatie zoals overnachtingsmogelijkheden en bezienswaardigheden verwerkt.

Niet alleen voor Noorwegen overigens.