Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tenerife - Forum Wereldfietser

Tenerife

Hallo,

In mijn zoektocht naar een leuke winterbestemming (2 weken in november /december), ging mijn aandacht uit naar Tenerife.
We zouden graag het eiland rond fietsen (met bagage op de fiets) en vragen ons af indien er overal voldoende overnachtingsplaatsen/ eetgelegenheden zijn.
Iemand ervaring met routes in Tenerife? Uiteraard zullen onze dagkilometers beperkt zijn vermits we niet met een racefiets rijden ...
Alle tips welkom!
Hoi,

Ik ben een paar jaar geleden in december 5 dagen oo Tenerife gaan fietsen. Zie voor route, verslag en foto's mijn website: www.themeeg.nl.

In december was het qua neerslag (geen) en temperatuur (tussen 0 bij El Teide en 20 graden aan de kust) goed te doen.

Normaal kampeer ik. Maar toen ik er was, waren er geen campings. Er waren voldoende, goed te betalen hotels en guesthouses. Die had ik wel van te voren geboekt.

Twee weken naar Tenerife lijkt mij persoonlijk wat lang, zelfs als je een paar wandeldagen (westkust en noorkust!) inplant. Het eiland is niet erg groot, en op een gegeven moment (her)ken je de uitzichten wel.

Mocht je vragen hebben, stuur dan even een PB of via de site.
Mits een beetje planning en een blik op de kaart; geen enkel probleem om overnachtingsplaatsen en eetgelegenheden te vinden.
Ik kampeerde er, zowel wild als op een camping. Als ik me goed herinner moest je je plaats eerst online registreren op een Spaanse website. Heel gecompliceerd en onnodig. Ik was er trouwens alleen, dus lekker rustig.

Zelf ben ik toen een weekje naar Tenerife geweest, dan met de boot naar Las Palmas voor een weekje.
Ideaal en vond het een top bestemming om te fietsen (neem de kleinste weggetjes !).

Enkele foto's van mijn reis: https://www.flickr.com/photos/149995316 ... 9190180485
Wij waren er vorig jaar twee weken (één op Gran Canaria, één op Tenerife).

Op Tenerife zijn er wat kampeermogelijkheden: http://respetaelmedioambiente.com/acampadas.cfm
Als je klikt op discarga pdf, krijg je een overzichtje van de gratis kampeerplaatsen. Wij sliepen twee keer op zo'n kampeerzone o.a. in Las Lajas, op weg naar El Teide. Je moet zeker vooraf niets reserveren (wij hebben daar veel tijd in gestopt vooraf maar allemaal verloren tijd). Er was daar niemand die ons ook maar iets vroeg.

Sabien