Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Openbaar vervoer station Brussel-zuid - Charleroi airport - Forum Wereldfietser

Openbaar vervoer station Brussel-zuid - Charleroi airport

Hoi,

Ik zit te denken om op mijn terugreis vanuit Spanje met Ryanair op Brussel (Charleroi airport) te vliegen
en vandaar uit met de trein naar huis. Hoe kom ik nu met het openbaar vervoer van Charleroi airport
naar station Brussel-zuid/Midi? Zijn er nog andere mogelijkheden?
Op de site van Charleroi-airport staat alleen hoe je met de bus naar station Charleroi Sud komt, over fietsen helaas geen woord. :?

Kunno

Ik denk dat je het beste kunt fietsen van het vliegveld van Charleroi naar station Charleroi Sud.
In de dubbeldekstreinen tussen Charleroi-Sud en Antwerpen is een handige ruimte voor fietsen: er is een speciale deur op perronhoogte.
Voor de aansluitende trein naar Nederland kun je het beste overstappen op station Brussel-Zuid, want op dit station zijn liften.
Op zaterdag en zondag kun je ook overstappen op Antwerpen-Centraal, want alleen op deze dagen stoppen de treinen naar Nederland op dit station.
IDD, fietsen naar het station en dan de trein, zoals Bert aangeeft. Niet alle treinen die daar vertrekken naar A'pen zijn van het nieuwe type dubbeldekker, maar elk type treinstel heeft wel een plaatsje voor de fiets. Er gaan ook bussen, aansluitend op de Ryanair vluchten, naar BXL-zuid, maar voor het meenemen van je fiets moet je dan wel onderhandelen denk ik zo...

Waar woon je ergens? Als dat in NL is, zou ik wel twee keer nadenken voor ik vanaf Charleroi ging vliegen met Ryanair: omslachtig, en je bent wschl. meer aan je treinkaartjes kwijt dan aan een (iets) duurdere vlucht vanaf AMS of Rotterdam oid.

Groetjes Astrid
Ah, xi nu dat je in Arnhem woont. Dan zou ik wel minstens 3 keer nadenken over Charleroi als luchthaven. Wat dacht je van vliegen op pakweg D?sseldorf. Dat is toch veel dichterbij???

Groetjes,

Astrid

Vanaf Arnhem is de treinverbinding naar Duesseldorf lastig: overstappen in Nijmegen, Venlo en Duessseldorf Hbf.
Als je goedkoop wil vliegen dan is Charleroi niet zo'n slechte optie. Je bent alleen veel meer tijd voor het voor- en natransport dan het vliegreisje zelf. Als je dat op de koop toe neemt, kun je daar voor kiezen.

Het kost inderdaad erg veel tijd om in Charleroi te komen. Had ik in eerste instantie een beetje onderschat.
D?sseldorf-Weeze is op zich niet zo ver vanuit Arnhem, met de trein naar Nijmegen en dan een stukkie fietsen.
Een andere optie is Eindhoven, ietsje verder dan D?sseldorf maar wel met een goede treinverbinding.

Geen idee of het een optie is, maar zelf ben ik eens van M?nster naar Malaga gevlogen en terug. M?nster is een mooi klein vliegveld, weinig oponthoud en toch niet te gek ver weg van Arnhem?

Dat vliegveld heet Muenster-Osnabrueck en ligt halverwege Muenster en Osnabrueck. Dat vliegveld heeft geen treinstation. Met de trein vanaf Arnhem overstappen in Deventer en Enschede ( met de regionale stoptrein naar Muenster). Vanaf Muenster nog een flink eind fietsen naar de luchthaven. Eigenlijk is Charleroi zo gek nog niet.

Hallo Kunno,

Op Charleroi-Airport kun je voor 10 euro een kaartje kopen voor de bus en de trein door heel België. Op het eerste station koop je dan voor 9 euro een fietskaartje waar je ook mee in Nederland in de trein mag. Vanaf Maastricht koop je dan een kaartje tot Arnhem. Of je met de fiets in de bus kunt hangt van de bereidwilligheid af van de chauffeur en anders fiets je dat kleine stukje.

*Ik ben van Valencia af met Virgin-Express naar Brussel-Zaventem gevlogen.
*Hoe vond je de Camino Del Cid? Volgens mij fietste je een paar dagen achter mij.

Hallo Mia,

Ik ben uiteindelijk een stukje later vertrokken dan gepland, om precies te zijn 16 oktober.
Wel een beetje laat eigenlijk en dat was goed te merken. Kortere dagen plus 's-morgens flink koud. Ik heb daarom besloten de tocht in te korten en ben in Teruel begonnen.....
Voor mij was dit de eerste keer dat ik een wat grotere fietstocht ondernam en ja, dan kom je allerlei ongemakken tegen. Kwestie van ervaring denk ik en in je eentje is het op zich natuurlijk net even iets lastiger. Ben desondanks niet ontevreden en heb het verder prima naar mijn zin gehad, het smaakt in ieder geval naar meer. Ik denk er aan om de route volgend jaar in z'n geheel te doen, maar dan wel aan het begin van de zomer.. 8)
Ik zit momenteel in Barcelona en ga morgen verder naar het noorden.
De terugreis gaat met Ryanair vanaf Girona naar Eindhoven.
Op deze website kunt u luchthavenvervoer tarieven vinden op https://easy-go.be/taxi-luchthavenvervoer-tarieven . We gaan altijd met Easygo naar de luchthaven.
Martins Oliver schreef:
ma 14 feb, 2022 14:34
Op deze website kunt u luchthavenvervoer tarieven vinden op https://easy-go.be/taxi-luchthavenvervoer-tarieven . We gaan altijd met Easygo naar de luchthaven.
Ik zie alleen vervoer naar de Belgische nationale luchthaven bij Brussel.
Brengt deze vervoerder vanaf station Brussel-Zuid ook fietsen naar de luchthaven van Charleroi? Zo ja, wat kost dat?
bert sitters schreef:Zo ja, wat kost dat?
Ah, een Ollander zeker!
dunlop schreef:
ma 14 feb, 2022 17:27
bert sitters schreef:Zo ja, wat kost dat?
Ah, een Ollander zeker!
Ik kom inderdaad uit Nederland, maar jij toch ook.
Als dat aangeprezen taxibedrijf 65 euro rekent voor een buisje van Steenokkerzeel direct naast de poort van bij de luchthaven
Brussel internationaal ben ik inderdaad benieuwd wat de een rit kost naar een luchthaven 60 km verder.
Als een topic na 7 jaar omhoog gekickt wordt in iemands eerste post om reclame te maken voor een bepaald bedrijf dan is dat op z'n minst een aparte start op een forum...
Jurr schreef:
ma 14 feb, 2022 20:48
Als een topic na 7 jaar omhoog gekickt wordt in iemands eerste post om reclame te maken voor een bepaald bedrijf dan is dat op z'n minst een aparte start op een forum...
17 jaar zelfs! Je zou links in iemands eerste postings kunnen verbieden, maar het is waarschijnlijk de moeite niet waard want dit soort naïeve spam zie je nog maar weinig.
FOEI. Schaam je dunlop!!

Ja, ik schaam me.
Ik had beter op moeten letten. Excuses aan meneer Sitters.