Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsrondje met kids van ongeveer 1000 km - Forum Wereldfietser

fietsrondje met kids van ongeveer 1000 km

Wij willen een fietstocht maken met 2 kinderen van 8 jaar en 4 jaar (met aanhangfiets en kinderkar) van ongeveer 1000 km in de zomer.
Frankrijk en Nederland vallen voor ons af aangezien we daar al veel gefietst hebben. Belangrijk voor ons is dat er een wijze van vervoer is heen en /of terug. We hebben een maand en rekenen zo'n dikke 30 km per dag. Zelf zaten we te denken aan:

1. rondje Schotland.
Heeft iemand tips voor een leuke ronde vanaf Newcastle ? ( Ook al schijnen de midgets niet erg prettig te zijn rond die tijd )

2. De Zilverroute van Sevilla naar Santiago . Natuurlijk bloedheet daar maar als je op de goede tijden fietst misschien nog wel te doen. Zelf zijn we met kind naar Alicante gefietst in de zomer. Sevilla is nog een ander verhaal natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met deze route hartje zomer ?

3.Heeft iemand nog andere suggesties ?


Groet Iwan
Hart van Engeland route?
Kanaalroute?
De Deense Oostzeeroute. Heerlijke tijd gehad, maar het weer zat toen erg mee.
De Duitse Oostzeeroute is ook leuk. Prachtige stranden, heel veilig voor kinderen. Veel campings, die in het hoogseizoen wel druk kunnen zijn. Vervoer heen en terug is geen probleem, de trein is nooit ver weg. Zie mijn reisverslagen van Wismar naar Rügen en van Strahlsund naar Polen.
Ik denk dat 30 km per dag realistisch is, maar dat elke dag fietsen dat niet is. Toen onze kinderen zo klein waren fietsten we ongeveer om de andere dag.
Noord Engeland / Schotland is mooi en je kunt rustig Newcastle uit komen via een goed aangegeven kustroute maar ik weet niet of ik het zou aandurven met een kar en aanhangfiets. Af en toe goed off-road en heel steile klimmetjes (20 tot 25 procent). Omhoog kan je lopen maar je moet ook weer omlaag en vaak over nat wegdek :? . Rustige plattelandsweggetjes zijn vaak heel smal met aan beide kanten een heg zodat je niet kan uitwijken. Verder kunnen er stukken behoorlijk verlaten zijn, geen winkel, geen camping, geen pub.
Over een paar jaar, als de kar thuis kan blijven en je wat grotere afstanden kunt rijden, is het denk ik een leukere bestemming.

p.s. Wat het ook wordt, laat even weten hoe het bevallen is, wij zijn ook op zoek naar routes die prettig met fietskar te rijden zijn.
peter de rijk schreef:De Duitse Oostzeeroute is ook leuk. Prachtige stranden, heel veilig voor kinderen. Veel campings, die in het hoogseizoen wel druk kunnen zijn. Vervoer heen en terug is geen probleem, de trein is nooit ver weg. Zie mijn reisverslagen van Wismar naar Rügen en van Strahlsund naar Polen.
Helemaal mee eens, bovendien zal je mits je 15 km van de kust afblijft prima accomodatie kunnen vinden.
De noordzeeroute in combinatie met de jutlandroute is een mogelijkheid. Hebben wij vorigjaar deels gedaan en dat beviel goed. Bedenk ook goed hoe je wilt overnachten. Spanje heeft bijvoorbeeld weinig campings.
Ik zou ook Duitsland overwegen. Relatief makkelijk aan-afreisbaar. Zeker als je twee dagen neemt met telkens vier uur treinen en ook nog een stukje naar de camping fietsen. Misschien wel een halve dag in de trein, volgende dag fietsen en een dag erna weer een stukje van een paar uur in de trein. Dan ben je bijvoorbeeld al in Turingen, met onder meer een steden-ketting en in Jena een erg fijne camping naast een zwembad. Dat gebied grenst aan het Spreewald, en oostelijk daarvan is west-Polen ook een leuk uitstapje.
Met wat planning vind je vast een mooie trip, met meren en bossen. Misschien wel eindigend (of beginnend) in Berlijn.
En met de Duitse treinen weer makkelijk - zeker als je twee etappes overweegt en niet per-se een bepaalde trein moet hebben naar de oostgrens van Nederland.
Veel plezier met de planning en het avontuur.
Ik lees dat er sprake is van een kinderkar. Hoe gaat dat in Duitsland in de trein? Ik vraag dit ook uit eigen interesse, wij willen deze zomer ook in een vergelijkbare combinatie gaan fietsen.
Onder het mom beter laat dan nooit.
Wellicht dat andere gezinsfietsers er iets aan hebben..

Het is uiteindelijk " gewoon" Berlijn geworden via de R1
Zeer goed te doen met de kinderen!
Waar we met kanaalroute 1 met moeite een gemiddelde van 40 km per dag haalden (met aanhangfiets en kar) was het in dit geval appeltje eitje en moesten we gas inhouden om vervolgens maar liefst 6 dagen in Berlijn te zijn. In totaal zijn we 23 dagen weggeweest.ong. 800 km (wel vertrokken in Enschede)
Alleen het Harzgebergte was soms even pittig maar prachtig.
We vonden het een zeer mooie route en ideaal met de kids.
Heel bijzonder dat de route over zoveel fietspad gaat.
We hadden geen tent meegenomen en sliepen soms in jugendherberge met halfpension (ong. 105 euro) en hotelletjes die we via Bett und bike en Airbnb/Booking.com boekten.Wel een dag van tevoren ivm de familiekamer. Het is wel prijzig vonden wij. Gemiddeld waren we zeker wel 100 euro per nacht kwijt incl. ontbijt.
De terugreis verliep vlekkeloos. 10.00 uur in Berlijn en 1700 uur in Amsterdam met zijn allen met fietsen en kar voor 150 euro. Voor kar had ik ook een plek gereserveerd en ingeklapt. Was geen probleem. Tip: stap in Berlin Ostbahnhof in in plaats van Hauptbahnhof. Dit is het beginstation en dan heb je alle tijd al het spul in te laden.

Kortom een ( weliswaar dure) topreis gehad !

groet Iwan
Tja..wat is duur. Aan de Franse kust een nacht op zo'n kermiscamping gestaan met grote zwembaden met glijbanen (waarna de kids doodleuk liever in zee gaan zwemmen.. :lol: ) ... €65 voor een stukje zandgrond en een warme douche...zonder ontbijt.
Beste,

Wij zijn net terug uit Denemarken. 3,5 week op pad met onze zoon van 3,5 jaar oud in de fietskar.Vaak gratis kamperen/overnachten door gebruik te maken van het boekje Overnatning i det fri en de http://shelterapp.dk

Onderstaande camping/ bio boerderij met Nederlandse eigenaar ligt aan de Deense nationale fietsroute 3 en 4 waardoor je eenvoudig zelf je route kunt samenstellen naar bijvoorbeeld de West- of Oostkust. In overleg met de eigenaar kun je daar de auto laten staan.
http://www.kamperen-bij-de-boer.com/Boe ... lborg.html
De camping ligt op +- 40 km van Legoland.

We hebben een rondje van zo'n 900 km gereden en vonden het fantastisch.

Succes en veel plezier met de voorbereiding, Jan
TS is zelf ook al terug. Wat ik een bron van inspiratie vind is de website van Peter en Ester: www.peterester.nl

Nu al twee maal gebruik van gemaakt tot volle tevredenheid!