Additionally, paste this code immediately after the opening tag: praag regensburg wenen praag - Forum Wereldfietser

praag regensburg wenen praag

zomer 2017 willen we Praag - Regenburg - Wenen - Praag fietsen.
Praag - Regensburg via de route Munchen - Praag weet iemand of deze ook andersom is beschreven.
Wenen - Praag, via de groene weg Praag - Wenen ook hier de vraag, is deze route andersom omschreven.

En in het algemeen, heeft iemand een indicatie van de Zwaarte.
Afgelopen jaar hebben we Reitsma's hoofdroute naar Rome gefietst
Wij hebben een paar jaar gelden de route van Wenen naar Praag gereden.
Wat bedoel je met andersom omschreven? Ik heb toen vooral gebruik gemaakt van de Engelse informatie op internet en gps tracks.
Voor meer informatie kun je bij mijn reisverslag kijken. Daar zie je ook de hoogteprofielen. Er zaten wat pittige stukjes tussen, maar het was ook erg mooi.
We zijn verdeeld over twee vakanties (2014 en 2015) van Munchen naar Praag (en verder, naar Berlijn) gefietst. Het traject naar Praag noodgedwongen in twee delen, omdat we het eerste jaar helaas onze geplande tocht naar Praag voortijdig moesten afbreken wegens een ongeval.
Even leek het ook het tweede jaar mis te gaan: in Plzen werd bij het hotel mijn fiets gestolen. Ik heb toen wel een redelijke vervangende fiets kunnen kopen om de vakantie mee voort te kunnen zetten (deze heb ik succesvol bij de verzekering als "vervangend vervoer" kunnen claimen).

Voor het traject Regensburg - Praag heb je de keus uit twee redelijk vergelijkbare gidsen/kaarten:
http://webwinkel.europafietsers.nl/munc ... press.html schaal: 1:50.000 (München-Praag)
http://webwinkel.europafietsers.nl/rege ... praha.html schaal: 1:75.000 (Regensburg-Praag)

De beide routes vallen niet precies samen v.w.b. het Tsjechische deel, maar daar hebben we sowieso een eigen route gevolgd.

Wij hebben tijdens de tocht de eerste (van Public Press) gebruikt, die zag er fijner uit en we hadden toch ook het stuk vanaf Munchen al nodig.

Het traject is redelijk eenvoudig en niet al te zwaar. Het Duitse deel is redelijk vlak, voornamelijk langs rivieren (zoals de Regen). Het Tsjechische stuk tussen Praag en Furth im Wald is heuveliger, maar zwaar (meest korte, niet al te steile klimmetjes).

En een kaartroute kan je toch in beide richtingen gebruiken?
Hallo,

je kan ook in Regensburg starten en zo de Donauroute volgen tot in Wenen,
van Wenen de greenways tot in Praag,
daarna eventueel zelf een route uitstippelen om van Praag terug tot Regensburg te fietsen.

Frank en Diane
De Routekaart met route beschijving Munchen via Regensburg naar Praag heb ik wel voor je te leen heb die route in 2014 gefietst.
Heb er ook de GPS track van.
Allemaal hartelijk dank voor de informatie. We hebben inmiddels onze keus gemaakt. We gaan zelf een route uitstippelen tussen Praag en Regensburg. De overige stukken gaan we fietsen volgens de voorgestelde routes.
Nogmaals dank.

Bennie