Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Andalusië per MTB: 2000km van uitersten. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Andalusië per MTB: 2000km van uitersten.

dejongerene schreef:Hoi,

Ik heb deze dagen wederom je prachtige foto's en site bekeken. Ik wil zoals eerder in dit forum aangegeven in april ook ruim twee weken die kant op. In m'n eentje, zonder tent.

Wat zou jij me aanraden? Andalusië (TransAndalus) of dwars door Spanje naar Biarritz?
- is het op beide routes even eenvoudig om een overnachtingsplek te vinden?
- welke route sprak jou landschappelijk meer aan? Waarom?
- spreekt één van beide routes je om een andere reden meer aan?
- is één van de routes zwaarder dan de ander?

Ik hoop dat je me wilt antwoorden. Je helpt me met je antwoorden enorm om een keuze te maken. Ik hoor heel graag van je.

Groet, René de Jonge

P.S. Ik heb geprobeerd je een PB te sturen - maar ik vrees dat dit niet gelukt is.
Dag René,
Volgend op je berichtje heb ik heb je volgend antwoord gestuurd:

Hallo Rene,

Persoonlijk vind ik de Trans Spanje het bijzonderste, niet alleen omdat je een compleet land doorkruist maar ook omdat de verscheidenheid van landschappen en regio's heel extreem is tijdens deze reis. Bovendien liggen er veel bezienswaardigheden (steden, dorpen, natuur...) op die route.

Er zijn regio's waar er weinig te eten, drinken, slapen valt dus hangt het een beetje af van hoeveel kms je per dag kan/wil doen.
Op het forum heb ik mijn werkwijze al toegelicht, nl.: op het einde van de dag zocht ik op m'n smartphone naar een overnachtingsplaats in de buurt, maar het is wel gebeurd dat ik daarvoor nog 2u heb moeten verder rijden, en daarbij wat van de geplande route ging.
Indien mogelijk zou je elke dag op voorhand kunnen plannen, en daarbij een realistisch aantal kms/dag kunnen vastleggen.

De routes zijn niet overdreven zwaar, en er zijn slechts heel weinig passages waar niet gefietst kan worden. Als je de Sierra Nevada over fietst moet je wel over 3300m hoogte, natuurlijk, dan da kan best zwaar worden zeker indien je bagage zou meenemen.

Laat maar weten moest je vragen hebben.

Groeten,
Christophe
Smitty schreef:Op bikepacking.com is deze Trans Andalucia route inclusief GPS tracks te vinden. Lijkt me erg mooi:

http://www.bikepacking.com/routes/altra ... ing-route/
De route die ik volgde was niet deze,
maar ze ziet er ook best interessant uit...
Watertanden ga ik hiervan. Dank je wel!
Geweldige tocht, maar ook: wat een kwaliteit van de foto's!
Hierover wil ik wel wat meer weten, o.a.

- welke camera (en lens) heb je gebruikt?
- waar laat je de camera tijdens de rit?
- heb je de foto's bewerkt?

Alvast bedankt!
Martin
Grensfietsen schreef:Geweldige tocht, maar ook: wat een kwaliteit van de foto's!
Hierover wil ik wel wat meer weten, o.a.

- welke camera (en lens) heb je gebruikt?
- waar laat je de camera tijdens de rit?
- heb je de foto's bewerkt?

Alvast bedankt!
Martin
Martin,
Het is een kleine Sony RX100 IV die ik in een hoesje aan de riem van m'n rugzak hang.
Ik heb ondervonden dat men veel meer foto's maakt indien het fototoestel binnen handbereik is. Zie rood hoesje:
https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/proje ... 563d23.png
Het toestel is veel te kostelijk om op die plaats te bewaren, maar tot hiertoe heb ik zo nog geen toestel stuk gemaakt.

De foto's zijn geschoten in RAW om nadien te kunnen bewerken (in Adobe Camera Raw).
Door de vaak extreme belichtingen door felle zon rond het middaguur vind ik nabewerking nodig.

Groeten,
Christophe.
[quote="Toffel"][quote="DennisM"]Prachtige foto's, Toffel!

Niner vast vork is voor mij een waar plezier: op een al lichte fiets is het nog eens 1kg minder in vergelijking met een geveerde vork.
Tubeless banden met minder dan 2bar compenseren ietwat het verlies van comfort, maar ik ga niet de gekke downhill trails opzoeken want daarvoor
- ben ik al té oud
- moet mens & machine heel gehouden worden, gezien het afgelegen karakter van de gevolgde paden

Hoi Toffel,

Je hebt er weer een lap op gegeven zie ik. Ik ga hopelijk ook nog eens terug naar Andalusië want het is toch een prachtig land! Mogen we binnenkort ook weer van een prachtig filmpje genieten? :P

Ik ben nog een goed stuk ouder dan jij en juist daarom heb ik, ondanks de 2kg zwaardere fiets, liever wat meer comfort. Zeker als je van die snelle singletracks afdalingen sjeest. En als je met z'n drieën bent laat het verstand het soms afweten :oops:

Groeten en waar gaat de reis dit jaar heen?
Baeky schreef:
Hoi Toffel,

Je hebt er weer een lap op gegeven zie ik. Ik ga hopelijk ook nog eens terug naar Andalusië want het is toch een prachtig land! Mogen we binnenkort ook weer van een prachtig filmpje genieten? :P

Ik ben nog een goed stuk ouder dan jij en juist daarom heb ik, ondanks de 2kg zwaardere fiets, liever wat meer comfort. Zeker als je van die snelle singletracks afdalingen sjeest. En als je met z'n drieën bent laat het verstand het soms afweten :oops:

Groeten en waar gaat de reis dit jaar heen?
Hallo Beaky,

Spanje is idd een prachtig land, met een lekker klimaat en verrassend veel verscheidenheid!
Ik ben op dit moment bezig om een filmpje te monteren.
Op Instagram staat een kleine preview (geluid aanzetten!):
https://www.instagram.com/p/BPqLbqIj0gx/

De trip van dit jaar staat nog niet vast;
ofwel Spanje van Oost naar West, ofwel nog'ns naar de Alpen.
Iran speelt ook in m'n gedachten, maar vooraleer ik daaraan zou beginnen ga ik me goed informeren, want 'k heb geen zin om mij daar in de nesten te werken omdat ik toevallig een militair gebied binnenfiets... Het moet trouwens een prachtig avontuur zijn om daar te gaan fietsen...

Heb jij grootse plannen?
Gegroet Toffel,

Je filmje (preview) ziet er weer veelbelovend uit. Het zal weer om van te smullen zijn :P Ik kijk er naar uit...

Dit jaar houden we ons wat kalm. Thierry v rijdt mee en heeft thuis nog twee kleine kinderen :cry:
Hopelijk mag hij dan volgend jaar 4 weken door Canada trekken, dan wel met gravel bike en bepakking.
In mei zouden we Trans Solvenië rijden op mtb en met rugzak. Ons nog eens goed laten gaan op de singeltracks :D Op een week moet die klus geklaard zijn 8)

Misschien dat er in september nog een weekje dolomieten inzit?

Baeky
Ziehier het filmpje ter illustratie van de titel van dit topic.
Veel plezier ermee!

Prachtig...

Gr. Leo Jansen