Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gran Canaria en Tenerife - Forum Wereldfietser

Gran Canaria en Tenerife

Hallo, we zullen in de kerstvakantie de zon opzoeken en naar de Canarische Eilanden gaan. Met de trekkersfiets mee.
Vertrek waarschijnlijk op zondag 25/12, terug op 8/1.

We denken eraan om of Tenerife en Gran Canaria te combineren. We denken dat één eiland wat te klein is voor 12 dagen fietsplezier. Is dit een goed idee? Of zijn er andere suggesties?

Weet iemand of je de ferry tussen de eilanden vooraf moet boeken. Of kan je het moment zelf mee?

Vele groeten,
Sabien
Ik ben twee jaar geleden in december naar Tenerife gegaan. Zie hier mijn reisverslag en foto's.

Het was er prachtig. Ik was er zes dagen. Een dag heb ik een klein tochtje in de buurt gemaakt. In een week heb je het hele eiland wel gezien. Tenzij je er nog wandeldagen aan vast wilt plakken. De combi met Gran Canaria klinkt erg logisch; doen!

Ik kan je niet adviseren over de boot.
Afbeelding Afbeelding
Februari/maart dit jaar hebben we in drie weken Tenerife en La Gomera gedaan tijdens een fietstrektocht. Dat was wel rustig aan met meerdere rustdagen en vrij korte etappes, maar voor ons was dit prima. Het waren ongeveer 500 km en 10.000 hoogtemeters.
Zie voor de details:
http://bicitours.blogspot.com.es/2016_0 ... chive.html

Veerboten hoef je niet te reserveren als je per fiets reist. Maar het kan natuurlijk geen kwaad een dag te voren een kaartje te kopen.
Er verzorgen diverse rederijen lijndiensten tussen de Canarische Eilanden.
Kijk eens op https://www.trasmediterranea.es/
of, https://www.fredolsen.es/en

Ik ben vorige jaar met mijn fiets van Lanzarote naar Fuerteventura gevaren en ben gewoon naar de haven gegaan en die maatschappij uitgezocht die mij het meest gunstige ticket bood.
Op zich zou ik persoonlijk ook eerder de combi Tenerife en La Gomera doen. Al heb je La Gomera ook wel weer snel gezien. Maar zelf kan ik me prima vermaken op zelfs Tenerife of La Gomera alleen, maar dan zou ik ook andere dingen doen dan alleen fietsen.

Let wel dat je met de feestdagen waarschijnlijk 2 tot 3 dagen niet (of veel minder) fietst, maar dat hangt natuurlijk sterk af van hoe je de feestdagen zelf viert. Ook zal je met eventuele overtochten hier rekening mee moeten houden, er kunnen potentieel minder tochten gaan en deze zouden daarom voller kunnen zitten, al verwacht ik dat je van dat volle per fiets geen last hebt.

Verder is het in ieder geval op Tenerife goed fietsen en je kan op weg naar de Teide flink je klimspieren laten werken. Er gaan niet voor niets prof wielrenners altijd trainen in Tenerife.

Maar ongeacht je uiteindelijke keuze gaat het vast leuk worden, het weer is dan erg gunstig, niet te warm en niet te koud.
Europa...? Dit is toch echt Afrika, hoor!
sjefke schreef:Europa...? Dit is toch echt Afrika, hoor!
Ehm... Tenerife is Spanje
willem.m schreef:
sjefke schreef:Europa...? Dit is toch echt Afrika, hoor!
Ehm... Tenerife is Spanje
Staatkundig, ja, maar in Afrika! :roll:
Ligt Curacao soms ook in Europa?
sjefke schreef:
willem.m schreef:
sjefke schreef:Europa...? Dit is toch echt Afrika, hoor!
Ehm... Tenerife is Spanje
Staatkundig, ja, maar in Afrika! :roll:
Ligt Curacao soms ook in Europa?
Zullen we uit respect voor de TS ontopic blijven?