Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eind Aug Rondje Schotland DL 1 - Forum Wereldfietser

Eind Aug Rondje Schotland DL 1

Hallo Allen,

Mijn naam is Sandra (TravelWoman), eind augustus ga ik met een vriendin 3 weken fietsen in Schotland (1500 km).

Wij gaan Schotland Rond Deel 1 fietsen.
https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... tland-rond Deel 1

Wie heeft er voor ons nog tips/advies en eventueel extra fietskaarten van Zuid-Oost Schotland.

Alvast bedankt,

TravelWoman
Kamperen of hotels/B&B?
@ travelwoman: even de route bekeken. Dat ziet er erg mooi uit. 3 weken is aan de krappe kant denk ik, zeker als je nog wat dingen wilt gaan zien. Vlak het stuk over de oostkust niet uit als 'zomaar even terug naar newcastle' want dat is een van de mooiere stukken. Ik hoop dat het goed beschreven staat in het boekje, dat ken ik natuurlijk niet maar het is eigenlijk een stuk van de coast & castle route die ik in juni gedaan heb. En dat is prachtig en er is veel te zien. De wegen zijn niet heel goed in Schotland, hoewel er rond Oban alweer nieuwe stukken fietspad zijn aangelegd richting de noordzijde. Dat is best vlot gegaan sinds vorig jaar maar toch....

Hoe gaan jullie slapen? Campings? Wild camping? Ben benieuwd. Welke kaarten neem je mee? Ik heb zelf navigatie op de fiets maar zou ook OS kaarten meenemen, hoewel je dan een aardig pakket zou mee moeten nemen omdat je een groot gebied bestrijkt. Heb je ook kaarten op de telefoon of gebruik je navigatie?
Travelmaster schreef:Kamperen of hotels/B&B?

Hallo,

We gaan kamperen :-)
Dan ligt het gebruik van Archies camping-app voor de hand!
Travelmaster schreef:Kamperen of hotels/B&B?
Hallo,

Wij gaan kamperen, vrij basic.

Groet
Max2015 schreef:@ travelwoman: even de route bekeken. Dat ziet er erg mooi uit. 3 weken is aan de krappe kant denk ik, zeker als je nog wat dingen wilt gaan zien. Vlak het stuk over de oostkust niet uit als 'zomaar even terug naar newcastle' want dat is een van de mooiere stukken. Ik hoop dat het goed beschreven staat in het boekje, dat ken ik natuurlijk niet maar het is eigenlijk een stuk van de coast & castle route die ik in juni gedaan heb. En dat is prachtig en er is veel te zien. De wegen zijn niet heel goed in Schotland, hoewel er rond Oban alweer nieuwe stukken fietspad zijn aangelegd richting de noordzijde. Dat is best vlot gegaan sinds vorig jaar maar toch....

Hoe gaan jullie slapen? Campings? Wild camping? Ben benieuwd. Welke kaarten neem je mee? Ik heb zelf navigatie op de fiets maar zou ook OS kaarten meenemen, hoewel je dan een aardig pakket zou mee moeten nemen omdat je een groot gebied bestrijkt. Heb je ook kaarten op de telefoon of gebruik je navigatie?

Hallo,

We gebruiken de routebeschrijving uit het boekje Schotland Rond Deel 1 en ik heb daarbij ook de bijbehorende gpx (dus fietsnavigatie).

En ja, 3 weken is idd aan de krappe kant we gaan onderweg bekijken of de route al dan niet wat kunnen aanpassen.

Over de slechte toestand van de fietspaden/wegen had ik ook al gelezen, het is wat het is :-)

Groet
TW