Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Taunus gebergte - Forum Wereldfietser

Taunus gebergte

Volgende maand ga ik een stuk van de Limesroute naar Wenen fietsen en zit er over te denken voorbij Koblenz aan de overkant van de Rijn door het Taunus gebergte te gaan. heeft iemand hier ervaring mee en zo ja hoe was dat? Hier wordt weinig over verteld, de meesten blijven de Rijn volgen begrijp ik.
Hallo Aernout,

vijf jaar geleden heb ik de Limesroute van Millingen tot Asschaffenburg via de Taunus gefietst. Ik vond het Taunusgebergte verreweg het leukste deel om te fietsen alhoewel de eerste klim vanuit Bad Ems wel wat tegenviel na al die dagen doorrijden op de vlakke wegen langs de Rijn. In de Taunus kom je op allerlei plaatsen resten van de Limes tegen en verder is het qua natuur een mooi gebied. Ook stadjes als Bad Ems en Idstein zijn de moeite van het bezoeken waard.

Het aantal campings langs de route is niet bijzonder groot, waardoor ik op dagafstanden van 140-150 km kwam. Wat niet hielp is dat ik me niet of nauwelijks voorbereid had en naast het boekje alleen een GPS met een beperkt aantal kaarten bij me had. Hierdoor heb ik flink omgefietst om bij de (overigens erg leuke) camping in Bad Schwalbach te komen.

Ik heb geen idee hoe leuk de route door het Rijndal is, maar de Taunusvariant is een aanrader als je niet opziet tegen wat klimwerk.

groet,

Jan
Bedankt, ik ben benieuwd. Klimmen is niet echt mijn ding, maar ach....
Ik heb beide gefietst naar Rome langs de Rijn en de Limus tot Regensburg vandaar naar Praag en terug de Elbe Radweg en Hazaroute.
Het stuk Limus door de Taunus is erg mooi maar wel best veel klimwerk vergelijk het met de Ardenne er zitten pittige klimmen in.
met overnachten had ik geen probleem er zijn genoeg campings maar je moet soms wel ff een paar km. van de route af.
Als je al meld dat je niet zo van klimmen houd zou ik er nog een nachtje over slapen.
De Route langs de Rijn is vrij plat met weinig of geen klimwerk maar in het weekend bij redelijk weer erg druk.
Campings zijn daar genoeg.
Klaas de Pelgrim
bedankt voor het antwoord. Vorig jaar heb ik ook de route van Reitsma naar rome gefietst en langs de Rijn dus al eens gedaan, vandaar dat ik dacht nu eens langs de bovenkant te gaan. De Ardennen vind ik eigenlijk een pittige kluif.....