Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Accomodatie Rijnroute Duitsland - Forum Wereldfietser

Accomodatie Rijnroute Duitsland

Volgende maand wil ik samen met mijn vriendin een week langs de rijnroute (EuroVelo 4/15 D-Routen 8) in Duitsland fietsen. Waarschijnlijk starten rond Mainz en dan terug richting Nederland.

Ik ben nu aan het rondkijken voor accomodatie langs de route, maar kan geen goed overzicht vinden. Ideaal zou een website zijn met een kaart waarop campings, B&B's hotels etc. staan. Maar zoiets heb ik (nog) niet kunnen vinden.

Sterrenhotels vinden lukt wel, maar ik heb met name interesse in trekkershutten of soortgelijke simpele accomodatie. We hebben niet veel luxe nodig, maar kamperen met een tent op campings waar andere gasten tot diep in de nacht herrie maken ben ik helemaal klaar mee. Als ik op "Wanderhutte" zoek vind ik maar beperkte resultaten in skigebieden voor wandelaars hoog in de bergen.

Ik heb al Bike und bett gevonden, maar de eisen die men daar aan de accomocatie stelt maken het ook al weer onnodig luxe, en ik kan ook geen online kaart vinden met de locaties.

Ook tips voor eventuele gidsen voor accomodaties langs de route worden op prijs gesteld.
Kijk eens op onderstaande link, als je de gpx (met POI's) wilt downloaden moet je je wel even registreren.
http://www.biroto.eu/en/cycle-route/eur ... rt00001286
Veel campings verhuren ook hutten, kijk daarvoor op de sites van de campings langs de route. Camping Knaus in Koblenz bijvoorbeeld. Dat kost in dit geval dan € 50 per nacht, niet veel goedkoper overigens dan een comfortabel Gasthof, die je in elke Duitse plaats vindt en waar je zo'n € 70 - €80 voor twee betaalt, inclusief ontbijt. Goedkoper lukt soms ook, zie booking.com en dergelijke.
Of je veel trekkershutten zult vinden in Duitsland langs rivieren betwijfel ik, je fietst door bewoond gebied en de meeste fietsers die niet kamperen stellen toch wel prijs op enig comfort, zoals je zelf al constateert met Bett & Bike.
Op Duitse campings is het vaak gewoon stil na 22:00, ik weet niet wat je definitie van 'tot diep in de nacht feesten' is, maar volgens mij overdrijf je een beetje. In elk geval, hier heb ik langs de Rijn gestaan. Met overal een prima nachtrust.

Rudelsheim am Rhein - campingplatz-ruedesheim.de
Wel een beetje massaal, maar niet overdreven, Langs de rivier

Sankt Goarshausen - http://www.camping-loreleystadt.de/
Langs de rivier, ik had een heel veld voor me alleen, en ze hadden wat camping tafels en stoelen onder een afdak staan waarvan ik er gewoon 1 van mocht pakken van de tuinman. Beetje hippie sfeer, maar dan rustig. Leuke plek! Ze lieten m'n ochtendcroisants wel bijna verbranden, maar gelukkig net niet. En je moet absoluut bij het standbeeld van de Lorelei langs, is leuk. Je kan een paadje nemen tot je echt aan haar voeten zit.

Remagen - camping-goldene-meile.de
Goeie plekken met gras, goed sanitair.

Keulen(Rodenkirche): Camping Haus Berger. Combinatie van camping en B&B en biergarten. Erg Duits, erg vol, dus denk ik het meest lawaaierige van allemaal.

Hoop dat je hier wat aan hebt, maar zoals anderen al schreven, de Rijn is niet een route waar mensen komen om primitief te slapen en verblijven. Dus daar is de middenstand ook op ingercht.
wat ik vaak doe

heb wel gps en thuis op computer/laptop fietskaart van et betr. land en dan via
mapsource of basecamp + uiteraard de route/track vandatgene wat je wil fietsen

globale dagafstanden plannen en op eindpunt van de dag op de fietskaart inzoomen en dan vind je al vaak een hotelletje of pension of camping /via internet effe zoeken/vinden

met dit thuiswerk -ruim vooraf - heb ik al veel voorplezier.

succes

wim a te h.