Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Madrid naar Valencia - Forum Wereldfietser

Fietsen van Madrid naar Valencia

Hallo
Is het mogelijk is een fiets te huren in Madrid die we dan in Valencia kunnen achterlaten?
Mijn tweede opzie is de fiets te huren in Valencia,dan met de trien naar Madrid.
Dit zal wel mogelijk zijn maar heeft iemand daar ervaring mee ?
En adressen van leuke overnachtingen of wat wij moeten zien is altijd welkom.
alvast bedankt.
Jefke
In de onmiddellijke omgeving van Madrid (+/-50km) heb je toch enkele "To Do's"
De stad 'Toledo', het dorp 'ChinChon', de begraafplaats van oud-dictator Franco of 'Valle de los Caidos' en met voorsprong een ***** locatie 'Escorial'
Tik voor de grap eens fiets huren valencia in bij google. :idea:

Mijn ervaringen met de kwaliteit van de huurfietsen op vakantiebestemmingen zijn echter niet zo goed.
jefke schreef:Hallo
Is het mogelijk is een fiets te huren in Madrid die we dan in Valencia kunnen achterlaten?
Mijn tweede opzie is de fiets te huren in Valencia,dan met de trien naar Madrid.
Dit zal wel mogelijk zijn maar heeft iemand daar ervaring mee ?
En adressen van leuke overnachtingen of wat wij moeten zien is altijd welkom.
alvast bedankt.
Jefke
Wat is de reden om je eigen fiets niet mee te nemen? Persoonlijk zou ik, zeker in Spanje, nooit iets huren.
problemen:
-onderhoudstoestand
-welk gereedschap als reserve meeneme
-weet je de preciese bandenmaat?
-tassen
de "zit" en maten
- en nog veel meer dingetjes waar ik nu niet zo snel aan denk

In elk plaatsje zijn BB en kleinen hotelletjes. tegenwoordig gewoon met booking.com of ze staan al op je bijna of altijd gratsi offline navigatie vermeld (citymaps2go, heb ik)
Robw
Twee jaar geleden hebben wij ook fietsen gehuurd in Kos. Wij hebben daar geen enkel probleem mee gehad.
Na de inspanning willen we nog even uitrusten aan het strand ,de heen en terug reis zal met de vlucht gebeuren.

Ik heb nu een trip gevonden van Madrid-Guadalajara via Albarracain naar Valencia dit op een tijdspannen 8 - 10 dagen.

Weten Julie hier iets over of hebben jullie andere aanraders
jefke schreef:Ik heb nu een trip gevonden van Madrid-Guadalajara via Albarracain naar Valencia dit op een tijdspannen 8 - 10 dagen.
Weten Julie hier iets over of hebben jullie andere aanraders
Ik ben meerdere keren in dat gebied geweest en wil nog wel vaker :D
Er zijn 'overal' prima hotelletjes, maar ik zou ze toch van tevoren opzoeken of er in de plaats waar je aankomt ook echt (nog/al) bestaan en open zijn. Vrijwel elk hotelletje heeft een prima website daar; als er op de website prijzen van dit jaar staan bestaat het, als de prijzen van vorig jaar zijn even oppassen (ervaring...).

Waneer ga je? In het voorjaar kan het in de bergen erg fris zijn en in de zomer rond Madrid erg heet. Vergeet zonnebrandcreme niet.

Wat ik bijzonder vond:
* "Mar de Castilla": de stuwmeren bij Sacedon. Verhaal even zelf opzoeken. Ik ben benieuwd of er nu veel water in zit.
* De bovenloop van de Taag, bv bij camping La Serradore van Peralejos de las Truchas.

Vanaf Teruel kun je tot Valencia een Via Verde volgen, maar we hebben twee jaar geleden wel moeite gehad om op het begin te geraken want er is een wirwar van onverharde wegen buiten de stad en bewegwijzering. Nu is de ronding rondom Teruel geloof ik voltooid. Toch is Teruel niet bepaald ontworpen om zonder auto over een andere weg dan een enorme weg een te verlaten. Wij hebben eerst de hoofdweg gevolgd en daarna deze route tot aan de Via Verde: https://www.google.com/maps/dir/40.3307 ... m2!4m1!3e1
Bedankt voor de tips,ik zal er zeker aan denken bij het boeken van de hotels als mijn route vast staat .De route die ik heb gevonden sta hier onder. Deze moet ik nog verder bekijken en aanpassen met Julie suggesties,of zijn er minpunten laat maar weten.
Alvast bedankt

http://www.fietseninspanje.nl/guadalara ... r-de-kust/
vanaf Teruel (en al eerder) kun je prachtig via stille weggetjes de Ojos Negros op.

zie de boekjes of de opmerkingen op de site van Paul Benjaminse (ongebrensd fietsen naar Andalusie). In de nieuwste uitgave is de aansluiting naar Valencia opgenomen.
Robw