Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Limes deel 2 en 3, maar hoe kom ik weer thuis? - Forum Wereldfietser

Limes deel 2 en 3, maar hoe kom ik weer thuis?

Ik zou deze zomer erg erg graag deel 2 en 3
van de Limes route fietsen (van West naar Oost).

Maar ik zie nog niet de optimale manier om weer thuis te komen?

Al jullie ervaringen zijn welkom

Arnold Gall
Wat mij als eerste te binnen schiet is 'fietsend'.
Arnold Gall schreef:Ik zou deze zomer erg erg graag deel 2 en 3
van de Limes route fietsen (van West naar Oost).

Maar ik zie nog niet de optimale manier om weer thuis te komen?

Al jullie ervaringen zijn welkom

Arnold Gall
Wij fietsten verder tot Varna in Bulgarije om met een van die Zwarte Zee riviera charters terug te vliegen. (JETAIR) In Varna doos bij fietshandelaar gekregen.
Nu kan je ook van Constanta terug vliegen op bijvoorbeeld Brussel
Marko schreef:Wat mij als eerste te binnen schiet is 'fietsend'.


Graag ! Maar ik heb slechts drie weken.....
Arnold Gall schreef:
Marko schreef:Wat mij als eerste te binnen schiet is 'fietsend'.


Graag ! Maar ik heb slechts drie weken.....
Deel 2 + 3 is al flinke tocht in drie weken!
Wij zijn tot Constanta gefietst en toen met de trein terug tot Boekarest en met het vliegtuig naar Dusseldorf en dan was het nog maar een klein stukje fietsen naar Venray.
Wij waren in een dagje thuis
Maar dit is zoals wij het gedaan hebben. Er zijn meer mogelijkheden
Wat deel 3 van de limesroute betreft: heb je de negatieve ervaringen gelezen bij Europafietsers? Er zijn natuurlijk wel alternatieven te vinden voor deze route (langs de Donau bijvoorbeeld).
peter de rijk schreef:Wat deel 3 van de limesroute betreft: heb je de negatieve ervaringen gelezen bij Europafietsers? Er zijn natuurlijk wel alternatieven te vinden voor deze route (langs de Donau bijvoorbeeld).
Ik las die ook. Inderdaad de auto's rijden er gevaarlijk. Maar de drukke stukken zijn toch wel beperkt.
De drukke delen zijn, het stuk net over de grens tot Chișineu-Criș, in en uit Cluj-Napoca verder voor Roman daarna is het weer super rustig tot voor Constanta.
Mamaia en Constanta zijn wel de ergste fietssteden die ik ooit deed.
Maar het landschap en de vriendelijke bevolking maken het toch de moeite.
Toen we onze broodjes op aten langs de weg, kwamen ze ons twee maal een drankje aangebieden. Hoe vaak overkomt je dat in onze streken?
Wat jammer dat er zo'n negatieve ervaringen zijn over de Limesroute #3
Wat er geschreven wordt hebben we totaal niet ervaren.
Goed, je moest in Roemenië om de gaten in de weg heen fietsen maar van gevaarlijke situaties hebben we niet meegemaakt.
We hebben overal vriendelijke mensen ontmoet, een enkele keer als er geen camping was en we de weg vroegen naar een hotel, werden we spontaan uitgenodigd om in de wei te staan. Het hooi werd opzij geschoven, de ketel werd aangestookt voor heet water en we kregen nog zelfgeslingerde honing toe. En hoe meer we protesteerde dat dat allemaal niet hoefde hoe meer ze hun best deden. En van betalen wilden ze niets weten.
Onderweg stonden emmers vol fruit, (kersen, perziken, abrikozen) voor 2 euro per 5 kilo. Als we een kilo wilden voor dat geld moesten we alles meenemen, zo royaal waren ze.
Onderweg vond ik dat de automobilisten zelfs flinke afstand hielden want de boete voor een ongeluk met een fietser is niet mis vooral in Hongarije. Constanta vond ik wel druk maar goed om te fietsen.
Wij hebben geen enkele nare ervaring gehad en zouden het zo nog een keer over willen doen.
Veel succes met de voorbereiding.
negatieve dingen over limes 3 ??????????, vreemd moet toch aan je zelf liggen dan.
Ok ,de wegen zijn wat minder of slecht, ja er lopen honden rond die je benen zien als een stukje mals vlees.

Maar de natuur is er prachtig en de menssen zijn er zeer gast vrij. en de jongere generatie spreekt goed engels.

Mijn ervaringen zijn goed.


terug met het vliegtuig, gewoon boeken bij een reis organisatie ter plekke, destijds met bleu air gevlogen naar keulen.
oswald schreef:
Arnold Gall schreef:
Marko schreef:Wat mij als eerste te binnen schiet is 'fietsend'.


Graag ! Maar ik heb slechts drie weken.....
Deel 2 + 3 is al flinke tocht in drie weken!


is te doen mij is het ook gelukt van sittard tot constanta in 3 weken,
3300 km in drie weken, dat is flink doorfietsen met 160 km per dag.
Ik zou er niet aan moeten denken - blijft er mijns inziens geen tijd over om rustig te genieten of zo maar etgens te bljjven hangen. Vind zelf de helft een mooi aantal op een dag en dan nog afhankelijk van vlak, heuvels of bergen.
yep klopt het is ook veel maar soms laat het landschap het toe.

voor mij is het ook sport, en geen vakantie, vakantie doe ik altijd met het gezin. Althans zo verkoop ik het aan mijn vrouw. :) .
maar toch zijn er de momenten, en rustdagen doe ik niet aan elke dag op de fiets anders verveel ik me.

helaas heb ik niet zo veel vrije dagen dus moet ik wel een aantal km per dag rijden. met dageraad op de fiets en als de zon bijna onder is een slaap plek zoeken. ik reis altijd alleen kan de fiets met spullen niet onbeheerd achtelaten .

en nu kan het nog kwa leeftijd en conditie
Ah, dat verklaard het :) , is maar goed dat je vrouw het ook zo ziet :wink: .

Ik reis ook altijd alleen maar heb tot op heden nog nooit een probleem gehad om de fiets ergens te stallen - soms in een schuurtje van de vvv. En anders in het hostel / op de camping als ik te viet eea wilde zien. Mijn rustdagen zijn meestal een stadje of zo bekijke.
peter de rijk schreef:3300 km in drie weken, dat is flink doorfietsen met 160 km per dag.

Deel 2 en 3 lijken mij ook meer dan voldoende .......
met volledige kampeeruitrusting
Inge1 schreef:Ah, dat verklaard het :) , is maar goed dat je vrouw het ook zo ziet :wink: .

Ik reis ook altijd alleen maar heb tot op heden nog nooit een probleem gehad om de fiets ergens te stallen - soms in een schuurtje van de vvv. En anders in het hostel / op de camping als ik te voet eea wilde zien. Mijn rustdagen zijn meestal een stadje of zo bekijken.

Mij vergaat het net zo.
Ik wil tijd hebben voor alle leuke ideeën / mensen / omwegen die in mij opkomen.

Update :
Dus ik denk eraan om in Regensburg / Wenen / Bratislava te beginnen aan deel 2 en 3. Hangt ervan af hoe makkelijk ik daar kan komen.

Iedereen van harte bedankt voor de uitgebreide reacties!

Arnold
Mijn man en ik zijn van plan om van Boedapest naar Constanta te fietsen. Van Katwijk tot Boedepest is al achter de rug. Fietsers die we onderweg troffen zijn doorgefietst naar Constanta en lieten ons weten dat er een fietsbus van Constanta naar Nederland gaat, via Atlassib bus. Dit lijkt ons erg interessant. Ik weet echter niet of je dit moet reserveren en op welke dagen ze rijden. Iemand?
Vorig jaar ben ik vanuit Cluj-Napoja met de bus naar Budapest gereisd. Fiets vooraf aanmelden, en die kon in de aanhanger mee, Wel zelf inladen, derailleur omhoog en een tas onder voorwiel evt vastsnoeren. Chauffeurs weten niks van fietsen. Vanuit Budapest was het in augustus lastig om met de trein in Nederland te komen voor kerst omdat ze ontzettend moeilijk deden over de fiets die zogenaamd niet mee kon. Het rijtuig bekijkend kunnen er best fietsen in de trein van Budapest naar Wenen.Ik kreeg achteraf ook het advies om gewoon bij de conduscteru een kaartje te kopen.
Vanuit Wenen (Kloster Neuburg, nabij camping) gaat er in het hoogseizoen dagelijks rond 7.30 u een speciale fietstrein naar Passau fietstreinkaartje voor ca €28 te koop op camping in Kloster Neuburg. Aankomst ca 12.30 u Vanuit Passau kun je met IC naar Keulen of verder. Wel vooraf reserveren vooral voor fiets. Je kunt dezelfde avond al in Venlo zijn. Advies is wel zo vroeg mogelijk voor de fiets te reserveren voor de IC.
Maar . . . trein is stukken duurder dan bus.
Miek schreef:. Vanuit Budapest was het in augustus lastig om met de trein in Nederland te komen voor kerst omdat ze ontzettend moeilijk deden over de fiets die zogenaamd niet mee kon. Het rijtuig bekijkend kunnen er best fietsen in de trein van Budapest naar Wenen.Ik kreeg achteraf ook het advies om gewoon bij de conduscteru een kaartje te kopen.
us.
In de snelle Railjet-treinen die tussen Boedapest en Wenen rijden kunnen tegenwoordig fietsen mee. Wel reserveren voor de fiets. De Railjet tussen Boedapest en Wenen rijdt ieder uur. Er rijden ook Railjets door naar München Hbf. Vanaf maart kun je vanuit München met slechts een overstap in Hannover naar Amsterdam met de nieuwe ICE4 en de IC.
Vanuit Wenen gaat ook een Nightjet-slaaptrein naar Dusseldorp. Vanuit deze stad kun je ieder uur met een regiotrein naar Arnhem Centraal.
Ook voor de ICE4, de IC en de Nightjet geldt: reserveren voor de fiets!
Hoe eerder geboekt, des te meer kans op een goedkoop ticket. Vraag een optie aan bij de Treinreiswinkel: http://www.treinreiswinkel.nl
De Treinreiswinkel is op de Fiets en Wandelbeurs van 2 -4 maart in de Jaarbeurs Utrecht. Zie ook het tijdschrift dat binnenkort wordt verstuurd.