Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Verplichte' stempel plaatsen naar Santiago? Bestaan die? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

'Verplichte' stempel plaatsen naar Santiago? Bestaan die?

Er zitten pareltjes van kunstwerkjes, afdrukken van stempels, tussen!

Verder heb ik geen waardevolle bijdrage aan de discussie.
Wel Live and let live!
Hier is de aflaat binnen.
Voor mij geldt dat ik niet kerks ben. Eerder wat afwerend met al die dogma's. In eerste instantie wilde ik ook niet aan een stempelkaart. Toch maar gedaan(een goedkope uit België :) ). De stempelkaart en de pelgrim mis onderweg(met kruisje) en in Santiago gaven een mooie meerwaarde aan onze fietstocht. Daarnaast hebben we gewoon afgelopen zomer een mooie sportieve prestatie geleverd. Door het heerlijke Spanje gefietst. Verder vele mensen ontmoet uit de gehele wereld, wat ook erg leuk was. Wat mij op is gevallen dat er vele katholieken zijn voor wie de tocht echt een diepe indruk maakt. Tot tranen toe in de kerk. Het compostolaat heb je trouwens niet nodig om op de pelgrim bankjes te zitten, wel de tijd, want je moet er vroeg bij zijn.
Wel is de route vreselijk druk aan het worden, komend jaar is het ook nog een heilig jaar oid. Ik zou niet in de drukste maanden gaan. De Spanjaarden gaan met de MTB's over de wandelroute. Daar heb je snel last van elkaar(snelheidsverschillen). De Cleemens route is mooi rustig en vermijdt veelal de wandelroute.
Zie verder ons blog om een indruk te krijgen: zomer 2016.
Tja, de enige échte Santiago-reiziger gaat natuurlijk te voet...
Fietsen is vergeleken met lopen toch een soort autorijden. Het zijn ook gescheiden werelden, de Santiago-fietser, en de Santiago-wandelaar.
captain_fabulous schreef:Mij maakt het niet zoveel uit, maar als ik uiteindelijk eens in Compostella zou geraken, bestaan er dan zoiets als 'echte stempels' of maakt de route niet uit, als je de reis maar gedaan hebt?
Je hebt je vraag zojuist zelf beantwoord :lol:

Het is 2016, ik zeg gewoon: logje op Strava en selfie bij de kathedraal.
Afbeelding

Nu vind ik dit enerzijds mooier dan een video, in een kader toch... :D

Hangt in de woonkamer en elke stempel heeft wel een verhaal...
Er wordt tegenwoordig al zo absurd veel geregistreerd. Ik vind het juist iets hebben om dat tijdens mijn vakantie juist niet te doen. Ik ben zelfs een keer op vakantie gegaan zonder fototoestel, maar dat vond ik achteraf wel al te gortig. Ook teken ik op de gebruikte kaarten met een lijntje in waar ik geweest ben, maar dat resulteert uiteindelijk vooraal in lades met oude kaarten die ik niet weg wil doen. Maar daar blijft het wel bij.

Mocht ik later bij Petrus aankomen - die volgens mij gewoon de inkombalie deelt met de beambten van alle andere geloofs- en niet-geloofsrichtingen, wat sommigen nog gaat tegenvallen, maar dat terzijde - dan ga ik er maar van uit dat die zijn zaakjes goed op orde heeft. :wink:
Het leuke is dat je in één oogopslag aan zo'n stempelverzameling kunt zien dat het hier de route Langs Oude Wegen betrof...
Pareltjes! Ik zei het toch?
Dank voor de foto, Rokon.
Georg schreef:Het leuke is dat je in één oogopslag aan zo'n stempelverzameling kunt zien dat het hier de route Langs Oude Wegen betrof...
Goei gok :D

Eigenlijk had ik een paraplu in de kader moeten steken ook nog :?
Van de 36 fietsdagen... 21 in de str...regen
Ben eens onderweg naar Praag 2 mannen tegengekomen met een stempelboekje voor de route naar Praag. Zelfgemaakt omdat ze zoveel plezier hadden beleefd aan het stempelen op de bekende route. Mooie kerkjes bezocht, praatje hier, praatje daar.....
Dus voor de stempelaars, met een beetje creativiteit valt er meer te stempelen dan je misschien dacht!
Nu je het erover hebt. In Roemenië werd ons ook vaak een tampon (stempel) aangeboden, in musea e.d. Wij bedankten vriendelijk maar voor wie wil dus nog een stempel ideetje!