Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stukje Rheinradweg met kinderen in de meivakantie - Forum Wereldfietser

stukje Rheinradweg met kinderen in de meivakantie

Beste Allen,

Komende meivakantie wil ik met het gezin (kids 11-9-6) een weekje fietsen langs de Rijn. Het idee is om de auto bij Nijmegen te parkeren en dan oostwaarts te fietsen langs de Rijn. Na een dag of 2-3 langs de Rijn gefietst te hebben langs de andere kant van de rivier weer terug te fietsen.

Hoe goed is deze route uitgepijld? Is het nodig om een boekje te hebben (als ik op internet kijk zie ik nogal wat boekjes routebeschrijvingen: Bikeline, Publicexpress, Kompass en ADFC), of is de route haast niet te missen... (in combi met een kaartje van Open Cycle Maps)

En als iemand kindvriendelijke bed&breakfast's in die regio weet houd ik me aanbevolen. We wilden namelijk niet gaan kamperen...

Mvg
Eric van Dijken
uit m'n hoofd is dat toch (ook) de limes route? die is prima aangegeven.
zeker als je al de track op je gps hebt.
Er bestaat niet één Rhein-route, je treft onderweg een wirwar aan bordjes aan. Maar op zich is het niet lastig om steeds langs de rivier te blijven. Bikeline vind ik zelf het duidelijkst. Je zou ook kunnen overwegen om alleen stroomopwaarts te fietsen en aan het eind de regiotrein terug te nemen naar Emmerich. Fietsen kunnen probleemloos mee. Zo kom je wat verder in het meer "exotische" deel van de Rijn.
Dat is inderdaad ook een leuk idee, auto parkeren in Emmerich en van daaruit starten. Welke kant is dan het leukste, Noord/Oost of Zuid/West?

De route die ik in mijn hoofd heb is de EuroVelo 15.
http://www.rijnfietsroute.eu/?set_language=nl

Thx!
Ik ben vorig jaar vanaf Keulen de Rijn een stuk afgereden, van Keulen naar Koblenz, daar naar Trier, de trein terug naar Koblenz, en dan weer de Rijn volgen tot aan Rudesheim am Rhein.

Zonder boekje of GPS, alleen zo'n rode Marco Polo kaart bij me van het gebied, en ben zelden verkeerd gereden....genoeg bordjes voor de Rhein route, en de Moezel. Het is een Duitse route, dus goed georganiseerd. Enige puntje was dat je soms niet weet dan welke kant van de rivier mooier is, of een beter pad heeft. Maar verder uitsekend te doen in alle opzichten. En zoals eerder opgemerkt, er loopt een prima spoorverbinding over het algemeen. Dus terug naar het beginpunt zou geen probleem moeten zijn!
Het is al heel wat jaren geleden dat wij met de kinderen langs de Rhein gefietst zijn tot aan Schaffhausen. De jongste was toen zeven jaar en dat ging prima!
Wij hebben het Ruhrgebied toen links laten liggen en zijn daar een beetje omheen gereden, om ten zuiden van Keulen de Rheinroute weer op te pakken.
Tot Meinz hebben we linksrheinisch gereden, vrijwel allemaal vrij van ander verkeer. Ook waren er toen voldoende campings.

Meer info:
http://www.radnetz-deutschland.de/en/d- ... ute-8.html met een GPX track
http://www.rheinradweg.eu/

Groet,
Wij hebben ook genoten van de Niederrheinradroute en vooral ook de Route der Industriekultur

"Ein 700-km-Radroutennetz durch das Ruhrgebiet in Nordrhein-Westfalen, bestehend hauptsächlich aus dem Rundkurs Ruhrgebiet und dem Emscher Park Radweg."

Dan ga je relatief niet heel ver weg van de auto, ook makkelijk weer met de trein terug te komen. Auto bij station Kleve neerzetten is nog makkelijker.

Dat vonden wij kwa natuur verrassend mooi, en de Industriekulturbouwwerken zijn voor grote en kleine mensen interessante extraatjes.
Zowel over de Rijnroute als over de inderdaad heel leuke Route der Industriekultur (ook veel attracties voor kinderen) heb ik een fietsverslag op mijn website staan. Misschien heb je er wat aan.
Lieve mensen
Ik ben van plan om van hoek van holland naar basel te fietsen en de rijnroute te gebruiken. Twee vragen:
1. Zijn de fietspaden goed genoeg om met een wielrenfiets te berijden? Kortom; zijn er veel onverharde stukken?
2. Moet je pondjes of veren gebruiken om de route te rijden of kun je blijven fietsen?

Wie kan mij helpen?
Thanks!
De snelle fietser schreef: Moet je pondjes of veren gebruiken om de route te rijden
:lol: Met een racefiets zou ik gaan voor veren :lol:

Sorry... Deze was te mooi om te laten liggen :D