Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dwars door Spanje op de MTB; van Malaga naar Biarritz - Forum Wereldfietser

Dwars door Spanje op de MTB; van Malaga naar Biarritz

Van 13 tot 27-juni heb ik op de MTB Spanje doorkruist van Zuid naar Noord; van Malaga naar het franse St Jean de Luz (naast Biarritz).
Solo, met de rugzak.
1750km en 30.000hms
Een onbeschrijflijke ervaring om te beleven hoe een land kan verschillen van streek tot streek op slechts enkele uren fietsen.

Het idee ontstond tijdens een vliegtuigvakantie naar Andalusie waarbij ik me tijdens het overvliegen van het Spaanse binnenland afvroeg hoe dat gekleurde lappendeken er vanop de grond zou uitzien...

Dan op WikiLoc, GarminConnect, etc... beginnen zoeken naar gpx-tracks om met elkaar te verbinden om zo Spanje te kunnen doorkruisen binnen een tijdspanne van 2 weken.

Midden juni vertrokken vanuit Brussel naar Malaga met de fiets netjes gedemonteerd in een kartonnen doos. Bij aankomst op de luchthaven van Malaga de fiets gemonteerd en de doos achtergelaten.

Dan 14 dagen gefietst langs 90% onverharde wegen, door bossen, bergen, woestijnen, eindeloze vlaktes, ... om uiteindelijk aan te komen in St Jean de Luz. Op hotel de fiets achtergelaten tot 'een organisatie' hem zou oppikken en terug naar Brussel zou brengen. Ikzelf vloog van San Sebastian Airport -> Madrid -> Brussel.

Binnen enkele maanden wordt het filmmateriaal gemonteerd, maar ondertussen is hier al een link naar de fotoreeks, omdat een beeld zoveel meer zegt dan woorden:
https://onedrive.live.com/?cid=edf2edf9 ... q51DYv0bF8

De exacte route:
http://www.biketrips.be/2015TransSpain-Route.html

Veel plezier!
Echt prachtige foto's!
Mooi hoor!
Prachtig, heb me hetzelfde afgevraagd vanuit het vliegtuug. Erg mooi.
Spanje blijft een magnifiek land voor dergelijke tochten. Vorig jaar heb ik nog een tocht gedaan van Alicante naar Sevilla, ca. de helft onverhard.
Er zijn zó veel routes mogelijk en het vinden van een pension, albergue, hostal of wildkampeerplaats is vaak een fluitje van een cent.

Wel bewondering voor 1750 km onverhard in 14 dagen...
Toffel schreef: De exacte route:
http://www.biketrips.be/2015TransSpain-Route.html
Ik reed in 2005 de Hispaniaroute Malaga - Pau van Kees Wisse. Een aanrader. Dit was via de weg.
Je route zou me interesseren. Is het mogelijk de gps track ergens te downloaden?

Grtjs
oswald schreef:Je route zou me interesseren. Is het mogelijk de gps track ergens te downloaden?
Als je op "TransSpain" klikt in zijn site "http://www.biketrips.be/" kom je op deze wikiloc pagina uit, en daar kun je de track downloaden.

Helaas staan er geen hoogte gegevens in, maar die kun je er zelf aan toevoegen middels de "Add DEM elevation data" functie van GPSVisualizer.
Mooi hoor! Waarmee heb je deze foto's gemaakt?
.
Maar hoe doe je dat dan met eten, drinken en slapen. je moest dan zeker naar de bewoonde wereld fietsen voor onderdak en eten.

Mario
Potverdorie, que magnifico!
Het rugzakje ziet er echter niet al te groot uit. Waar heb je overnacht, als ik vragen mag? ik zag een tentje op een foto?
Errug vet :D Van zulke verslagen wordt je blij.
supermario schreef:Maar hoe doe je dat dan met eten, drinken en slapen. je moest dan zeker naar de bewoonde wereld fietsen voor onderdak en eten.

Mario
Ik sliep in hotels en herbergen; niets op voorhand vastgelegd.
In de vroege avond keek ik op smartphone waar er kon overnacht worden.
Vaak was het in de onmiddellijke omgeving, maar enkele keren op een 15-tal km afstand en niet meer op het geplande traject. Meerdere hotels waren gesloten (crisis, nog geen zomervakantie, ...)

Om te eten maakte ik geen omweg; de hoop om iets tegen te komen hield me op het geplande traject... bijgevolg enkele dagen zonder middageten!
:?
Robertjan schreef:Potverdorie, que magnifico!
Het rugzakje ziet er echter niet al te groot uit. Waar heb je overnacht, als ik vragen mag? ik zag een tentje op een foto?
Voor zo'n vakantie zijn er écht niet veel kleren nodig, hoor.
Met die technische textiel van tegenwoordig maken ze kleding en schoenen die:
- warm en/of koel
- niet verkreuken
- licht wegen
- weinig plaats innemen
- gemakkelijk uit te wassen
- gemakkelijk te drogen zijn

Maar geen tent voor mij; dat zou teveel plaats nemen en te zwaar zijn.
Een lekker bed en goede douche om 'smorgens fris, fris gewassen, en met fris gewassen kleren te kunnen vertrekken.
ReinoudN schreef:Mooi hoor! Waarmee heb je deze foto's gemaakt?
Sony RX 100 II
in RAW-formaat en enkelen in HDR
Ongelooflijk wat zo'n klein toestel kan!

Een drietal foto's zijn met een GoPro3+
als een een grote beeldhoek nodig was!
Indrukwekkende foto's. Zo wild kan het in Europa dus ook!
Ziet er echt fantastisch uit, staat onmiddellijk op mijn verlanglijstje .
Mss al iets voor volgend jaar :roll: :
Toffel schreef:....Binnen enkele maanden wordt het filmmateriaal gemonteerd..
Prachtige foto's, mooie route, ik ben heel erg benieuwd naar je filmpje!
Waarom heb je zoveel tijd nodig voor de montage da's toch maar een paar dagen werk Toffel?
Ken je WordCycle Videos al?
heel gaaf! bedankt voor het delen.
super mooie foto's - deze tocht staat nu met stip op nummer 1 van mijn offroad wish list. Bedankt voor het delen. En ik kijk uit naar je filmpje.

gr,
Patrick