Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Andalusie: Ryanair of Transavia, Malaga of Sevilla? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Naar Andalusie: Ryanair of Transavia, Malaga of Sevilla?

Jan Eleveld schreef: Het is mij niet duidelijk waarom Vueling geen optie zou zijn.
We vliegen bij voorkeur vanaf Eindhoven, en dat doet Vueling niet.
Jan Eleveld schreef:
Nu zijn er de opties om op Malaga of Sevilla te vliegen, en hebben we de keuze tussen Transavia (alleen Malaga) of Ryanair (beide bestemmingen).
Het is mij niet duidelijk waarom Vueling geen optie zou zijn. Volgens mij is daar niets mis mee en ik heb er al vele malen mee gevlogen. Er zijn rechtstreekse vluchten naar o.a. Malaga en Sevilla.

Ik heb zelf vorig jaar van Alicante naar Sevilla gefietst, weliswaar niet in september, maar het is een leuke route, ongeveer 800 km. Zie het blog. Vliegen naar Alicante en terug van Sevilla kan heel goed, eventueel met verschillende maatschappijen.
Let op bij Vueling. Als je moet overstappen, betaal je twee keer voor je bagage en je fiets. Overigens vliegt Transavia óók op Alacant/Alicante.
Rongyos schreef:We overwegen begin september een stuk van de Andalusie route van Benjaminse te gaan fietsen. Idee is om vanaf Eindhoven naar Malaga of Sevilla te vliegen, en daar een ronde te maken van een kleine 3 weken. Tent en kampeerspullen laten we voor de verandering een keer thuis, gaan dit keer in hostels en hotels overnachten.

Nu zijn er de opties om op Malaga of Sevilla te vliegen, en hebben we de keuze tussen Transavia (alleen Malaga) of Ryanair (beide bestemmingen). Wat zijn de pro’s en con’s van de opties voor airlines en vliegvelden? Denk aan grootte van de vliegvelden, te kleine scanners, gedoe rondom meenemen van de tandem en de rest van de bagage, aan en afrijden van de vliegvelden, startpunt van de route (we gaan van tevoren niet super veel km in de benen hebben), overnachten op of in de buurt van het vliegveld of in de stad, etc. Alle advies en tips zijn welkom!

Vast dank,

Roef
Prima ervaringen met Transavia. Vanaf Malaga is de eerste dag flink klimmem. Ik zou vanaf Sevilla doen (eventueel een uitstapje naar Cordoba) . Een prima route. en als ik mij goed herinner zit er een klimmetje in (uurtje of zo). Hitte valt wel mee. Om 7 uur beginnen, stoppen voor 2 uur, dan kun je lekker mee eten met de middagdis.
Heb je de mogelijkheid te fietsen vanaf Valencia overwogen. Mooi en lekker 2 a 3 % omhoog langs de Via Verde 'Ojos Negros' naar Teruel en daar verder. Ook kun je trein nemen vanaf Valencia naar Teruel als je niet de eerste 100 km 2 a 3 % omhoog wilt doen. De nieuwe Bemjaminse geeft optie van en naar Teruel-Valencia.
Robw
Om 7 uur beginnen, stoppen voor 2 uur, dan kun je lekker mee eten met de middagdis.
Kijk, dat klinkt ook al weer erg goed (en lekker). Menu del Dia als lunch, tapas als diner :) Ga zo dat routeboekje maar eens kopen, en beetje verder puzzelen op de mogelijkheden.
Rongyos schreef:
Om 7 uur beginnen, stoppen voor 2 uur, dan kun je lekker mee eten met de middagdis.
Kijk, dat klinkt ook al weer erg goed (en lekker). Menu del Dia als lunch, tapas als diner :) Ga zo dat routeboekje maar eens kopen, en beetje verder puzzelen op de mogelijkheden.
Ja want s avonds kun je normaal gesproken in het binnenland voor 21.30 niet echt eten, ergo ook niet om 7 uur s ochtends fietsen
Robw
s avonds kun je normaal gesproken in het binnenland voor 21.30 niet echt eten,
Zolang er maar tapas is, vinden wij het al gauw goed :)

Inmiddels t boekje van Benjaminse in huis en bestudeerd, en het stemt allemaal hoopvol. Die klim vanaf Malaga is volgens mij vooral beroerd als je richting Granada gaat, richting Sevilla lijkt het eerste stuk tot aan El Burgo redelijk te doen, dan is het wel even pittig tot Ronda, waarna het zoetjes aan weer omlaag gaat naar Sevilla, en tot voorbij Cordoba redelijk vlak blijft. Tegen de tijd dat t dan weer omhoog gaat zitten de kilometers echt wel in de benen. Moet allemaal te doen zijn, zou ik zeggen.
Rongyos schreef:
s avonds kun je normaal gesproken in het binnenland voor 21.30 niet echt eten,
Zolang er maar tapas is, vinden wij het al gauw goed :)

Inmiddels t boekje van Benjaminse in huis en bestudeerd, en het stemt allemaal hoopvol. Die klim vanaf Malaga is volgens mij vooral beroerd als je richting Granada gaat, richting Sevilla lijkt het eerste stuk tot aan El Burgo redelijk te doen, dan is het wel even pittig tot Ronda, waarna het zoetjes aan weer omlaag gaat naar Sevilla, en tot voorbij Cordoba redelijk vlak blijft. Tegen de tijd dat t dan weer omhoog gaat zitten de kilometers echt wel in de benen. Moet allemaal te doen zijn, zou ik zeggen.
Van El Burgo ga je de Puerto del Viento op: de Pas van de Wind. Lastige klim, maar wel een prachtige pas.
Zie: http://www.altimetrias.net/aspbk/verPer ... asp?id=234

Voorbij Ronda kun je ook de Puerto de las Encinas borrachas doen: de Dronken Steeneikenpas, maar ik weet niet of deze in de route van Paul Benjaminse zit. Deze pas is op de weg die langs de camping van Ronda loopt.
Rongyos schreef:
s avonds kun je normaal gesproken in het binnenland voor 21.30 niet echt eten,
Zolang er maar tapas is, vinden wij het al gauw goed :)

Inmiddels t boekje van Benjaminse in huis en bestudeerd, en het stemt allemaal hoopvol. Die klim vanaf Malaga is volgens mij vooral beroerd als je richting Granada gaat, richting Sevilla lijkt het eerste stuk tot aan El Burgo redelijk te doen, dan is het wel even pittig tot Ronda, waarna het zoetjes aan weer omlaag gaat naar Sevilla, en tot voorbij Cordoba redelijk vlak blijft. Tegen de tijd dat t dan weer omhoog gaat zitten de kilometers echt wel in de benen. Moet allemaal te doen zijn, zou ik zeggen.
Inderdaad vanaf malaga via luchthaven omhoog is prima te doen. Ik veronderstelde dat je de variant vanaf malaga bedoelde
Bij El Chorro prima hotel met zwembad. Ook kun je trein vanaf malaga naar el Chorro nemen
alime schreef:
Rongyos schreef:
s avonds kun je normaal gesproken in het binnenland voor 21.30 niet echt eten,
Zolang er maar tapas is, vinden wij het al gauw goed :)

Inmiddels t boekje van Benjaminse in huis en bestudeerd, en het stemt allemaal hoopvol. Die klim vanaf Malaga is volgens mij vooral beroerd als je richting Granada gaat, richting Sevilla lijkt het eerste stuk tot aan El Burgo redelijk te doen, dan is het wel even pittig tot Ronda, waarna het zoetjes aan weer omlaag gaat naar Sevilla, en tot voorbij Cordoba redelijk vlak blijft. Tegen de tijd dat t dan weer omhoog gaat zitten de kilometers echt wel in de benen. Moet allemaal te doen zijn, zou ik zeggen.
Inderdaad vanaf malaga via luchthaven omhoog is prima te doen. Ik veronderstelde dat je de variant vanaf malaga bedoelde
Bij El Chorro prima hotel met zwembad. Ook kun je trein vanaf malaga naar el Chorro nemen
Oh ja , vanaf El Chorro naar Sevilla is heerlijke niet zware route. Oa langs stuwmeer. Een klim onderweg. Van Sevilla naar Cordoba werd ik door akelig kleine muggen bijna opgegeten
En in geval je van Malaga naar Sevilla fietst (via luchthaven) is het een klein ommetje naar El Rocio te fietsen en daar een nachtje te blijven. Ik dacht ca 80 zuiden van Sevilla. Rob w
het is al een tijdje geleden dat wij naar Andalusië zij gevlogen. Wij vlogen met AirBerlin vanaf Munster-Osnabrück op Malaga. Ervaringen waren zeer positief, weinig eisen aan verpakking en fietsen kwamen goed aan. Hoe het nu is weten we niet.
Voor onze fietsvakantie zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... 02008.html

Onze ervaringen, ondanks wat op de site staat, met Vueling zijn minder
zie onze ervaringen:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ng#p223024

Gr H&H
Harry schreef:het is al een tijdje geleden dat wij naar Andalusië zij gevlogen. Wij vlogen met AirBerlin vanaf Munster-Osnabrück op Malaga. Ervaringen waren zeer positief, weinig eisen aan verpakking en fietsen kwamen goed aan. Hoe het nu is weten we niet.
Die luchthaven ligt op 230 km van Eindhoven. Bovendien is er géén spoorwegstation. :wink:
Die luchthaven ligt op 230 km van Eindhoven. Bovendien is er géén spoorwegstation. :wink:
Da's natuurlijk wel een garantie om voldoende kilometers in de benen te hebben vóór vertrek naar Andalusië :lol:
Rongyos schreef:
Die luchthaven ligt op 230 km van Eindhoven. Bovendien is er géén spoorwegstation. :wink:
Da's natuurlijk wel een garantie om voldoende kilometers in de benen te hebben vóór vertrek naar Andalusië :lol:
Ik doe nooit moeilijk en neem m i fietsvriendelijk Transavia
Robw
s avonds kun je normaal gesproken in het binnenland voor 21.30 niet echt eten,
Nee, maar daarna ook niet...
Mijn ervaring is dat je in de kleinere plaatsen vaak geen restaurant vindt dat een 'cena' (diner) serveert en ook tapas zijn lang niet overal 's avonds nog te verkrijgen. Het beste is om circa 14 uur het menu del dia te bemachtigen. Grote kans dat je daarvan zo vol zit dat je de rest van de dag niet veel meer nodig hebt.
ik heb je een PB gestuurd.

Ronald van der Perk
Jan Eleveld schreef:
s avonds kun je normaal gesproken in het binnenland voor 21.30 niet echt eten,
Nee, maar daarna ook niet...
Mijn ervaring is dat je in de kleinere plaatsen vaak geen restaurant vindt dat een 'cena' (diner) serveert en ook tapas zijn lang niet overal 's avonds nog te verkrijgen. Het beste is om circa 14 uur het menu del dia te bemachtigen. Grote kans dat je daarvan zo vol zit dat je de rest van de dag niet veel meer nodig hebt.
Mijn ervaring is dat je in Andalusie in plaatsen van meer dan 1000 inwoners altijd wel een bar vindt met een koelvitrine met uitgestald eten op de bar. In een magnetron kan het nodige opgewarmd worden: met een portie tortilla, patatas bravas, ensalada en brood heb je al een redelijk maal te pakken. En een copa de tinto (glas rode wijn) is niet duur: een medio de tinto is nog voordeliger. Deze bars vindt je ook langs de doorgaande wegen.

Buiten de etenstijden (in Andalusie is dat van 14:00 - 17:00 uur en vanaf 21:00 uur) kun je tussendoor ook wel terecht in een cafetaría voor een simpele plato combinado. Tip: zoek als je niet kampeert naar een wat grotere plaats op de kaart als overnachtingsplaats. Na 21:00 uur stromen de terrassen op de Plaza Mayor vol. Rond 8 september zijn er op diverse plaatsen Maria-feesten met ham van het been.

Waar je in een aantal andere delen van Spanje stuit op leeggelopen en verpauperde dorpen, zijn de dorpen in Andalusie nog goed bewoond en worden ze ook prima onderhouden.
Wij reden maart/april 2013 een rondje van Malaga via El Burgo, Ronda, Cadiz, Sevilla, Cordoba en terug naar Malaga.
Vanaf het vliegveld Malaga is het even zoeken naar de juiste route, volg de aanwijzingen (op de site) van Benjaminse. Tot El Chorro gaat het een beetje omhoog. Daarna zijn er af en toe wat steilere hellingen. Maar het landschap is zo overweldigend mooi en de wegen zijn zo stil dat je dat ogenblikkelijk weer vergeet. Alleen voor Cadiz en tussen Sevilla en Cordoba zijn wat minder interessante stukken.
Wat het eten betreft, overal langs de route zijn wat grotere plaatsjes waar je wat kunt krijgen.
Een fantastische en niet moeilijke route!
Veel plezier.