Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wildkamperen in Europa - Forum Wereldfietser

Wildkamperen in Europa

Misschien al bekend maar aardige site van onze oosterburen met 2 gratis gidsen over wildkamperen in Europa.

http://www.wegwijzer.be/dossier/wildkamperen-in-europa

Groeten,
Robert
Dank je. Ik had ze nog niet eerder gezien en heb ze even naar de iPad gehaald.
Ik heb even de regelgevinggids doorgebladerd. Wat een standaardwerk, geweldig!

Als er één ding duidelijk wordt is het dat de regelgeving ingewikkeld is. Wat in het ene land streng verboden is, is in het naastgelegen land soms juist de plek waar wildkamperen wél toegestaan is.
Bikefools schreef:aardige site van onze oosterburen
Ook leesbaar voor wie geen Duits kent, zoals de Belgische url al doet vermoeden zijn de teksten gewoon in het Nederlands. Robert woont denk ik in Zeeuws-Vlaanderen. ;)

Dank je Robert, goede tip!

Carl
superhandig! bedankt voor het delen bikefools! :D
Misschien kan deze informatie aan de wiki toegevoegd worden?
Ik ben benieuwd waarom Zweden aangegeven staat als 'Verboden, maar mogelijk' op de overzichtskaart. Maar bij het land overzicht als toegelaten wordt beschreven. Ik dacht namelijk dat het binnen het kader van het allemansrätten toegestaan is/was.

Heb ze in ieder geval een mailtje gestuurd met de vraag welke van de 2 correct is, de info van de kaart (verboden, maar mogelijk) of van het land overzicht (vrij kamperen is toegelaten).
stef.l schreef:Ik ben benieuwd waarom Zweden aangegeven staat als 'Verboden, maar mogelijk' op de overzichtskaart. Maar bij het land overzicht als toegelaten wordt beschreven. Ik dacht namelijk dat het binnen het kader van het allemansrätten toegestaan is/was.
Dat is zeker onduidelijk want wildkamperen is in Zweden toch echt toegestaan.
Er zijn wel in sommige natuurreservaten bepaalde afspraken en bij grote groepen moet men eerst de grondeigenaar om toestemming vragen maar verder is wildkamperen gewoon toegestaan (een of meer dagen op dezelfde plek, twee of drie tentjes ..). Het hoort zelfs bij de zweedse cultuur: tent mee, vuurtje maken en genieten van de natuur.

Naturvårdsverket (zweeds overheidsinstantie):
http://www.swedishepa.se/Enjoying-natur ... ng--tents/
HansvanderVeeke schreef:Misschien kan deze informatie aan de wiki toegevoegd worden?
Geregeld: http://wiki.wereldfietser.nl/index.php? ... ldkamperen
Op de pagina van De Wegwijzer staat duidelijk een waarschuwing m.b.t. auteursrecht. Letterlijk overnemen is dus niet toegestaan. Het maken van een link uiteraard wel.

Veel van de informatie in tips en tricks staat al dan niet expliciet al in de wiki. Integraal overnemen zou wel erg veel dubbelingen opleveren.
Omdat ik veel artikelen op de wiki onder Fietsinformatie zelf geschreven heb zal ik het de artikel Tips en Tricks eens doorlezen en zonodig in eigen bewoordingen toevoegen wat bij ons ontbreekt.
stef.l schreef:Ik ben benieuwd waarom Zweden aangegeven staat als 'Verboden, maar mogelijk' op de overzichtskaart. Maar bij het land overzicht als toegelaten wordt beschreven. Ik dacht namelijk dat het binnen het kader van het allemansrätten toegestaan is/was.

Heb ze in ieder geval een mailtje gestuurd met de vraag welke van de 2 correct is, de info van de kaart (verboden, maar mogelijk) of van het land overzicht (vrij kamperen is toegelaten).
Klopt een beetje een domme fout. Het is inderdaad gewoon toegestaan (met de uitzondering van sommige parken)
stef.l schreef:Ik ben benieuwd waarom Zweden aangegeven staat als 'Verboden, maar mogelijk' op de overzichtskaart. Maar bij het land overzicht als toegelaten wordt beschreven.
Misschien iets te maken met het gehanteerde verschil tussen wildkamperen, vrij kamperen en bivakkeren? (Heb nu even geen gelegenheid het na te pluizen.)

Carl
Ave Gone schreef:
HansvanderVeeke schreef:Misschien kan deze informatie aan de wiki toegevoegd worden?
Geregeld: http://wiki.wereldfietser.nl/index.php? ... ldkamperen
Op de pagina van De Wegwijzer staat duidelijk een waarschuwing m.b.t. auteursrecht. Letterlijk overnemen is dus niet toegestaan. Het maken van een link uiteraard wel.

Veel van de informatie in tips en tricks staat al dan niet expliciet al in de wiki. Integraal overnemen zou wel erg veel dubbelingen opleveren.
Omdat ik veel artikelen op de wiki onder Fietsinformatie zelf geschreven heb zal ik het de artikel Tips en Tricks eens doorlezen en zonodig in eigen bewoordingen toevoegen wat bij ons ontbreekt.

Fijn, dank voor je inzet, Leon.