Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiethelm in Griekenland verplicht? - Forum Wereldfietser

Fiethelm in Griekenland verplicht?

Op verschillende sites is te lezen, dat in Griekenland fietsers verplicht zijn om een fietshelm en reflecterend veiligheidsvest te dragen. Andere sites vermelden weer dat een fietshelm niet verplicht is. Duidelijkheid is er dus niet. Heb vorig jaar in Tsjechië en Slovenië gefietst waarover ook gemeld wordt dat een fietshelm (en veiligheidsvest) verplicht is. Was er niet van op de hoogte en dus geen helm gebruikt en ook nergens iets aan gemerkt dat het wel verplicht was.

Wie heeft hierover ervaringen.
Pim
Het draaft inderdaad alle kanten op. ANWB zegt nee, verzekeraars zeggen ja, reflectievest soms wel, dan niet, en ik lees ook dat ik geen aanhanger achter mij fiets mag. Dat betekent dat ik Griekenland de komende paar jaar mag negeren, of mijn zoontje in het asiel moet stoppen, bij wijze van spreken he.

Er zal toch wel een Grieks verkeersbureau zijn met het verlossende antwoord?
afgelopen september-oktober-november nog in Slovenië-Kroatië-Montenegro-Albanië-Griekenland-Turkije gefietst. Geen fietshelm opgezet en verschillende malen in al deze landen de politie aan de praat gehad (één van ons was met een ligfiets) ... niks opmerking gekregen over fietshelm of veiligheidsvest.
Altijd een helm op tijdens je ritjes voorkomt een hoop sores voor het geval dat......
en ja we kunnen allemaal goed fietsen, maar er komt 1 keer dat. En nee een goede helm is niet warm :D
Dit lijstje op Wikipedia lijkt best actueel.