Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De midden Frankrijke route - Forum Wereldfietser

De midden Frankrijke route

Hallo,

Na een fantastische tocht dit jaar van Noord naar Zuid. Het aankomende jaar een van west naar oost; de midden Frankrijk route. Een route die dit keer vol zit met serieuze klimmetjes. Ben benieuwd naar de verhalen die deze tocht al eens hebben gefietst. En natuurlijk zijn tips heel welkom.

Gr

Peter
Ik heb deze route een aantal jaar geleden gereden, al heb ik toen wat aanpassingen gemaakt vanwege het weer. Ik heb daar op mijn site een reisverslag van staan: http://www.omzwerving.nl/omzwervingen/topic/21/page/6
Peter,

Afgelopen juli fietste ik de Midden Frankrijk-route van Genève tot Branne.
In Frankrijk heb ik de afgelopen de Groene Weg en Langs Oude Wegen gefietst. De MF-route kan met beide ruimschoots concurreren. De MF-route is zowel landschappelijk als sportief een aantrekkelijke route. Ik kan hem dan ook van harte aanbevelen. Ook op cultuur-historisch gebied heeft de route wel het een en ander te bieden.

Het routeboekje van de Europafietsers bevat in feite alle info die je nodig hebt. Ik fietste via de GPS-tracks. het boekje vind ik echter onmisbaar, goede detailkaartjes, achtergrondinformatie en natuurlijk een keur aan mogelijke overnachtingsadressen. Ik overnachtte in hotelletjes of Chambre/Table d 'hôte.
Ik reserveerde steeds de avond tevoren een overnachtingsadres voor de volgende nacht. Op een paar keer na was er steeds plek. Zeker in het hoogseizoen kan het in sommige plaatsen druk zijn en dus krijg je wel eens ''complet'' te horen. Dan moet je er een tweede en misschien een derde telefoontje tegen aan gooien. En wellicht de etappe de volgende dag iets korter of langer maken.
Ook zijn er wel wat hotelletjes opgeheven.

Een kleine impressie van mijn tocht tref je aan op http://home.telfort.nl/hilver/

Geniet alvast van de voorpret.

Jan
Wij hebben in 2012 de Midden Frankrijk-route gevolgd van even na Bordeaux tot Hauterives. Wij vinden het één van de mooiste tochten die we hebben gefietst. Bij Hauterives hebben het (alternatief) van de Groene Weg opgepakt en samen met het Canal du Midi en Canal de Garonne gecombineerd tot een rondje.
Voor een verslag zie:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... 02012.html

Harry
Wij hebben pas de MF route gefietst (juni/juli), en vonden het een prachtige route. Hij is zeker pittig te noemen, er moet veel en soms lang geklommen worden. Dit betekent natuurlijk dat er ook regelmatig mooie en lange afdalingen zijn :D . Wij hadden geweldig weer tijdens deze tocht, soms 'te' warm. Wij kampeerden op veelal leuke en mooie campings, alleen in St Flour en Brives-Charensac was het sanitair zeer matig en vies. De camping in Blavozy konden we niet vinden, of bestaat niet meer?
Op een paar stukken tijdens het klimmen hadden we vreselijk veel last van grote zwermen vliegen, heel hinderlijk! gelukkig had ik een buff bij me die ik over m'n neus en mond kon trekken. Nog niet fijn, maar daardoor er wel minder last van.
De route is erg groen en gaat voornamelijk over rustige wegen. Hij is zeker aan te raden!
Veel plezier met de voorpret,

groet, Corine.
Beste lezers,

Ik ga weer even verder in deze topic met een vraag want ook wij zijn van plan de MF route te gaan fietsen, van Geneve tot aan waar de route kruist met Langs oude wegen.

Ik lees telkens dat het zwaar is en dat er pittige klimmen in zitten.

Kunnen jullie ook iets vertellen over percentages en afstanden?

Bij voorbaat dank