Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vragen over fietsen in Portugal - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vragen over fietsen in Portugal

alime schreef:Heb je die ecovia gefietst? Ik wel (zie eerder). Echt af te raden hoor. Zoals gezegd een gemiste kans van de overheid.
Robw
Ja ik heb de Ecovia dit jaar in April gefietst, zonder GPS is het inderdaad moeilijk want slecht aangegeven, er zijn twee punten waar je van de track moet afwijken tussen Fuseta en Olhao moet je de N125 nemen en er is ergens tussen Cabanas en de Spaanse grens een bruggetje verdwenen maar met GPS is het geen probleem om de track iets verder weer op te pakken.
Peter
In mijn reisverslag over fietsen van Madrid naar Faro schreef ik over de Ecovia:
"In theorie loopt er een bewegwijzerde fietsroute langs de kust van de Algarve van Monte Gordo naar Faro, de Ecovia Litoral do Algarve, maar het valt ons niet altijd mee de juiste weg te vinden. Soms ontbreekt de bewegwijzering, dan weer raken we verstrikt in een netwerk van achterafpaadjes.
De route voert langs de zoutpannen van de Algarve en passeert een paar kustdorpen die nog een authentieke indruk maken, zonder veel toerisme. Uiteindelijk stuiten we bij Olhão op een sloot die slechts via het nodige klauterwerk en een spoorbrug over te steken is. Omdat we door al het gezoek ook nog eens in tijdnood dreigen te raken, kiezen we de laatste kilometers voor de drukke hoofdweg naar Faro."

Vanwege alle rare kronkels, routewijzigingen en opbrekingen raakten we zelfs met GPS-track het spoor soms bijster, en uiteindelijk stuitten we bij Olhão op een spoorbrug over een sloot. Volgens mij eindigt daar de route voor elke fietser die niet bereid is met een mtb op zijn schouder gevaarlijke capriolen uit te halen. Het is overigens wel een mooie route langs verder nogal drukke Algarvekust.
http://www.portugalnaturelodge.com/nl/home

Hans, dit zijn 2 zeer ervaren wereldfietsers, Peter en Joke, die zich enige jaren geleden in Portugal hebben gevestigd en je vast meer kunnen vertellen over fietsen in Portugal.
peter de rijk schreef:In mijn reisverslag over fietsen van Madrid naar Faro schreef ik over de Ecovia:
"In theorie loopt er een bewegwijzerde fietsroute langs de kust van de Algarve van Monte Gordo naar Faro, de Ecovia Litoral do Algarve, maar het valt ons niet altijd mee de juiste weg te vinden. Soms ontbreekt de bewegwijzering, dan weer raken we verstrikt in een netwerk van achterafpaadjes.
De route voert langs de zoutpannen van de Algarve en passeert een paar kustdorpen die nog een authentieke indruk maken, zonder veel toerisme. Uiteindelijk stuiten we bij Olhão op een sloot die slechts via het nodige klauterwerk en een spoorbrug over te steken is. Omdat we door al het gezoek ook nog eens in tijdnood dreigen te raken, kiezen we de laatste kilometers voor de drukke hoofdweg naar Faro."

Vanwege alle rare kronkels, routewijzigingen en opbrekingen raakten we zelfs met GPS-track het spoor soms bijster, en uiteindelijk stuitten we bij Olhão op een spoorbrug over een sloot. Volgens mij eindigt daar de route voor elke fietser die niet bereid is met een mtb op zijn schouder gevaarlijke capriolen uit te halen. Het is overigens wel een mooie route langs verder nogal drukke Algarvekust.
Even na Fuseta komt de track op de N125 en dan moet het toch geen probleem zijn om de 13km naar Faro op die weg te doen, na Faro ging het weer probleemloos, wel zijn er een paar zeer stevige korte klimmetjes.
Ik ben 73 mijn vrouw is 69, we kwamen zonder problemen na twee en een halve fietsdag aan op Kaap Sint Vincent dank zij de GPS :D
(Het is aan te raden om deze route in het voorjaar te doen en te genieten van de bloemenpracht)
Peter
We hebben het plan opgevat om half augustus de fietsroute van El Cid van Burgos naar Valencia te fietsen. Ik zag dat Cycletours een fietsbus heeft naar Burgos half augustus.
Mijn vragen zijn:
Wie heeft deze route gefietst én hoe ben je terug gekomen? Met vliegtuig of bijvoorbeeld met Soetens?
Zijn er voldoende kampeermogelijkheden onderweg?
Is de route zwaar qua stijgingspercentages?