Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vennbahn: informatie en campings - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Vennbahn: informatie en campings

jwkeij schreef:
di 21 jul, 2020 10:06
Oeeh, wat een route, Jurr! :D Zal waarschijnlijk een mix van beide routes worden. Thanks voor de tip van de route op bikepacking.com.
Met niet al te natte ondergrond en niet teveel bagage goed te fietsen.

Misschien zijn stukken van de meest technische offroad afdalingen op een gravelbike met bagage wat minder fijn, maar dat zijn er niet zo gek veel.
jwkeij schreef:
di 21 jul, 2020 10:06
Oeeh, wat een route, Jurr! :D Zal waarschijnlijk een mix van beide routes worden. Thanks voor de tip van de route op bikepacking.com.
Ik weet niet of de route al is aangepast, maar vermijd in de Hoge Venen de knuppelpaadjes. Ze letten er streng op en de boetes zijn flink.
Fedor schreef:
di 21 jul, 2020 11:30

Ik weet niet of de route al is aangepast, maar vermijd in de Hoge Venen de knuppelpaadjes. Ze letten er streng op en de boetes zijn flink.
Ja, die zaten in de oorspronkelijke gpx en zijn er ondertussen uit na wat boetes van fietsers inderdaad.
Het wordt heen over de Vennbahn, offroad terug via Coo, Spa en Valkenburg. Kan ik mijn Teravail Cannonballs laten zitten.😬

Nu nog even kijken of een treinkaartje naar Maastricht de moeite loont om minimaal 1,5 dag in te lopen op schema én uiteindelijk minder kost dan de overtocht naar Terschelling.
Ik heb vandaag de Vennbahn gefietst en vond er na verloop van tijd niks aan, ik bedoel met dat ik het vrij eentonig vond.
Net een autosnelweg.
Het snijdt door het landschap, soms hoog soms in een geul tussen de heuvels, maar steeds weer begroeiing om je heen.
Je mist het contact met het landschap, met de dorpen.

Verder een heel mooi glad wegdek en de grijze golf in al haar uitingsvormen op het pad.
Hier en daar wat afstandsfietsers met bepakking.
Die moesten allemaal naar Zuid Frankrijk.
Poppink schreef:
wo 08 sep, 2021 21:01
Ik heb vandaag de Vennbahn gefietst en vond er na verloop van tijd niks aan...
Maar dat is toch al lang bekend?

Overigens was ik, zoals ik hiervoor al schreef, twee jaar geleden blij dat deze fietssnelweg er lag. Ik kon zo eenvoudig in één dag van Troisvierges via Aachen naar Heerlen fietsen en vervolgens met de trein rond het avondeten in Den Bosch aankomen. Dat was anders niet gelukt.
Poppink schreef:
wo 08 sep, 2021 21:01
Ik heb vandaag de Vennbahn gefietst en vond er na verloop van tijd niks aan, ik bedoel met dat ik het vrij eentonig vond.
Net een autosnelweg.
Laat het eens een dag goed koud zijn en onafgebroken regenen, dan is zo'n Vennbahn best fijn meters maken richting zuidelijke zon of juist noordelijker richting je eigen warme bed ;)
willem.m schreef:
wo 08 sep, 2021 21:13
Overigens was ik, zoals ik hiervoor al schreef, twee jaar geleden blij dat deze fietssnelweg er lag. Ik kon zo eenvoudig in één dag van Troisvierges via Aachen naar Heerlen fietsen en vervolgens met de trein rond het avondeten in Den Bosch aankomen. Dat was anders niet gelukt.
Tjonge, dan rij je zeker 1½ keer zoveel op een dag als ik.
Poppink schreef:
wo 08 sep, 2021 21:28
willem.m schreef:
wo 08 sep, 2021 21:13
...eenvoudig in één dag ...
Tjonge, dan rij je zeker 1½ keer zoveel op een dag als ik.
Die dag misschien wel, maar ik ben bij hoge uitzondering heel vroeg opgestaan, al was het maar omdat het in die contreien de heetste dag van de eeuw zou worden. Dan kan je beter relaxed over mooi asfalt gaan fietsen en wat rijwind meepakken dan in de tent blijven ruften, is mijn ervaring.
Poppink schreef:
wo 08 sep, 2021 21:01
Het snijdt door het landschap, soms hoog soms in een geul tussen de heuvels, maar steeds weer begroeiing om je heen.
Je mist het contact met het landschap, met de dorpen.
Het klopt dat door de begroeiïng vrijwel alle uitzicht dat er ooit was verdwenen is. Dat wil niet zeg dat ze alles moeten kappen, dat zou het andere uiterste zijn.
Poppink schreef:
wo 08 sep, 2021 21:01
Ik heb vandaag de Vennbahn gefietst en vond er na verloop van tijd niks aan, ik bedoel met dat ik het vrij eentonig vond.
Net een autosnelweg.
Ik heb stukken van de Vennbahn gedaan, maar alleen omdat ik in korte tijd veel kilometers wilde maken. Het is gemakkelijk fietsen. Van het landschap zie je niet veel, iets wat je trouwens ook hebt op sommige Ravel-routes.

Ik word er dus niet warm van, maar ik kan er ook niet boos op zijn. De Vennbahn is autovrij, niet zwaar en het wegdek is goed, toch waar ik gereden heb. Sommige mensen - ik inbegrepen - zoeken dat soms. Er is niks fantastisch aan de Vennbahn, behalve het feit dat ze er is.