Additionally, paste this code immediately after the opening tag: leuk Duits Waddeneiland - Forum Wereldfietser

leuk Duits Waddeneiland

Wij plannen een route langs de Duitse Noordzeekust en vervolgens via de Weser zuidwaarts. Het lijkt ons leuk ook een Duis Waddeneiland mee te pikken onderweg.
Heeft iemand tips?

alvast bedankt,
Tjitte
Heehoi,
Ben er toevallig vorige week nog geweest met een platbodem. Van de zuidelijke waddeneilanden is Spiekeroog het mooist, maar Wangerooge en Juist mogen er ook wezen. Bij de noordelijke eilanden, dus rond de Deens-Duitse grens, gaat mijn voorkeur uit naar Amrum. In dat gebied liggen ook de Halligen, en die zijn ook een bezoek waard; dit zijn kleine eilanden zonder zeewering, waar men nog steeds op terpen leeft.

Veel plezier, en fiets veel buitendijks!

Walter
Dank Walter,
Mooi zo'n vergelijkend onderzoek. Ik zie dat we met ons tentje op Spiekeroog welkom zijn, maar niet op Juist en Wangerooge.
t
tjpr schreef:Ik zie dat we met ons tentje op Spiekeroog welkom zijn, maar niet op Juist en Wangerooge.
Toevallig ben ik langs de camping gelopen vorige week. Hij ligt op een mooie plek tussen de duinen en de kwelder, is niet te zanderig en ligt op een halfuurtje lopen van het dorp. Onderweg kom je dan langs Café Westend/Laramie, de meest fabeltastisch foute strandtent van het hele Wad. Ik zou voor Spiekeroog gaan.

Geniet ervan!

Walter