Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen langs de Moezel - Forum Wereldfietser

Fietsen langs de Moezel

Nu al mijn schaatsmaten de 65 zijn gepasseerd en we wat meer tijd hebben kwam het idee in ons op om na De weissensee in de winter ook eens een fiets tocht te gaan maken met onze schaatsgroep 6 man.
Nu maak ik zelf grotere fietstochten meestal in het voorjaar dus hebben ze mij gevraagd om iets op te zoeken en uit te stippelen.
Nu is niet iederéén een goede fietser maar 50 km. per dag moet lukken we willen in pensions of kleine hotelletjes over nachten de periode is eind Aug begin Sept.
Nu denk ik aan een trip van Trier naar Koblenz of anders om we houden wel van een wijntje en het is redelijk vlak fietsen en wie wil kan zich ff lekker uitleven op de wijnbergen van alles wat.
Mijn vraag is nu zou je de overnachtingen moeten reserveren.
Heeft iemand nog andere tips voor een meerdaagse trip van een week.
Klaas de Pelgrim


-
Beste - dit voorjaar maakte ik enkele "lussen" in en rond Trier. We zijn zonder voorbereiding naar daar vertrokken en de eerste dag goed geïnformeerd bij het toeristische punt in Trier. Fietsers zijn in die streek zeer welkom en we werden goed geïnformeerd over de (fiets)mogelijkheden! Er lopen inderdaad langere fietsroutes langs de Moezel, volledig "toeristisch uitgebaad". Het lijkt me absoluut geen probleem om in etappes van 50km rustig op te schuiven langs de Moezel.

Misschien eens contact opnemen met de toeristische infopunt in Trier of deze website kan ook al helpen: http://www.trier-info.de/nederlands/fiets

veel plezier, Frank
Klaas, 'n leuk plan hoor.
Van plaats in hotelletjes in aug-sept weet ik niets.
Wel weet ik dat ik van routeboekjes houd waar overnachtingsadressen in staan en voor prima bewegwijzering zorgen.
Uitgeverij Pirola heeft plenty. Dan is er ook Paul Benjaminse. Het zijn vaak langere routes maar niemand zegt dat je verplicht bent om die tocht dan ook helemaal te doen.
In het eerste weekend van maart is de Fiets- en Wandelbeurs in de RAI in Amsterdam. Daar is een hele wand waar fietsers andere fietsers informeren. Er is vast wel iemand die je over de Moezel kan informeren. Anders is er wel een 'Moezelstand' in een van de hallen.
50km Is niet veel, lijkt mij, voor doorgewinterde schaatsers. Pas op dat het geen terrassentocht wordt en je als een dikke pad thuis komt :oops:
Loes
Voor Duitsland heeft de uitgeverij "BikeLine" tientallen routegidsjes met overnachtingsmogelijkheden. Ook langs de Rijn en Moezel als je er een wijnthema tocht van wilt maken.

Om maar even bij wijn te blijven: Het laatste stuk van de Benjaminsroute "fietsen naar Bazel" gaat door de Elzas met zijn mooie (Riesling) wijndorpjes met vakwerkhuizen en je kunt je lekker uitleven op klimmetjes.

Bovenstaande gidsjes zij oa verkrijgbaar bij de fietsvakantie winkel.

Ben
Alleen het stuk tussen Koblenz en Cochem is minder. Pal langs de Bundestrasse. Overal langs de Moezel fietsroutes staan borden met Bett und Bike aanbiedingen. Zie ook Bett und Bike op de site van de Duitse fietsersbond ADFC.
Afgelopen najaar Saar, Moezel, Lahn en een stukje Rijn afgefietst. Moezel was inderdaad zeer toeristisch, te voor mij - maar wel makkelijk fietsen. De Lahn is echter "wunderschön". Landschap is ronduit schitterend en ook mooi dorpjes en stadjes, zoals Weilburg en Limburg an der Lahn. Hier en daar misschien iets pittiger, maar toch heel goed te doen ook voor ongeoefende benen, zeker als je 50 kilometer per dag plant.
Bikeline boekjes zijn heel goede informatie.


Over overnachtingen kan ik weinig zeggen omdat ik gekampeerd heb, waarbij de campings helaas regelmatig ondermaats waren.