Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw op het forum; reis naar Oostenrijk/Italië. - Forum Wereldfietser

Nieuw op het forum; reis naar Oostenrijk/Italië.

Hallo Wereldfietsers,

Ik ben Robbin-Jan, 18 jaar oud en een fanatiek mountainbiker. Nu heb ik altijd al van een avontuur gehouden, en nu ben ik van plan om deze zomer mijn eerste fietsvakantie te plannen. Ik wil het gelijk redelijk "goed" aanpakken qua afstand e.d.

Ik zat er aan te denken naar Oostenrijk te fietsen, en misschien zelfs even de grens over te gaan naar Italië.

Echter ben ik nog een volkomen rookie als het gaat om fietsvakanties en survival.

Ik was van plan in mijn eentje weg te gaan met een grote trekking rugzak met slaapzak, tent e.d.

Zijn er ervaringen van jullie kant en cruciale (aan dit gebied) gerelateerd tips? Ik ben heel benieuwd :)
Hoi Robbin-Jan en welkom ook..
met een grote trekking rugzak
Zit je hier wel op het goede forum of monteer je dat ding op eoa manier op je fiets?
Want fietsen met een rugzak, zeer zeker zo'n formaat, is vragen om problemen..
Zorg aub voor goede dragers / aanhanger wanneer je je mountainbike evtl. er voor wilt gebruiken. Doorgaans zijn die dingen totaal ongeschikt voor trektochten..

Naar Oostenrijk / Italie fietsen is heel goed mogelijk al ken ik 'de route' zelf omgekeerd ;)
Hangt er ook vanaf hoeveel tijd je hebt. Wij trokken er meestal een week of vijf voor uit maar het kan veel sneller.
Een keer vanaf Bolzano (N-Italie), via Zwitserland, Frankrijk (Jura) en Belgie terug.
Op het 'drielanden punt' ligt ook nog een aardig 'pasje' (Stelvio / Stilfersjoch) ;)
Google maar ff op afbeeldingen.

Wij maakten gebruik van fietsbus of bevriende (int.)vrachtwagenchauffeur die ons dan min-of-meer op plek van bestemming afzette :)

Raadt je wel aan veel te fietsen en ook afstanden! opdat je kilometers in je benen krijgt.

Mbt de bergen; onthoud dat je ook weer naar beneden mag!! Zorg dus voor goede remmen (GEEN trommelremmen / rollerbrakes; levensgevaarlijk)!! en daarom verboden in de alpenlanden


grundig
http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf

Vergeet die rugzak maar. Monteer een goede achterdrager (Old Man Mountain?) op je mtb en hang er achtertassen aan. Als je een compacte kampeeruitrusing samenstelt past dat prima. Reitsma's route naar Rome gaat via Oostenrijk: http://www.reitsmaroutes.nl/
Zie ook: http://europafietsers.nl/klik/routes-all.htm
Wim
Heb in 2011 de Reitsma route naar Rome gefietst.
Of dit een uitdaging is voor een mounten biker betwijvel ik heel veel asfalt je kan natuurlijk in de bergen of heuvels een berg pad op rijden maar dan weet je vaak niet waar je uitkomt.
Een rugzak zou ik vergeten heb wel onderweg (ook naar santiago de compostela in 2009) diverse fietsers gezien met aanhanger in verschillende uitvoeringen maar daar moet je wel mee willen fietsen , en je moet wel op de fiets route blijven.
Wens je veel fiets plezier en bedenk iets doen is beter dan niets doen.
Klaas de Pelgrim.
je kan natuurlijk in de bergen of heuvels een berg pad op rijden maar dan weet je vaak niet waar je uitkomt.
Hoop dattie wel zo slim is kaart(en) / kompas mee te nemen.. :wink:

Persoonlijk vind ik het wel leuk als ik niet weet waar ik uitkom..